تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815477696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقلید کورکورانه درعرصه مطبوعات کاری ناپسند و غیرحرفه ای است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشاور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی: تقلید کورکورانه درعرصه مطبوعات کاری ناپسند و غیرحرفه ای است اراک - ایرنا - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تقلید کورکورانه و بدون بررسی درعرصه مطبوعات، کاری ناپسند و غیرحرفه ای است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام«حجت الله نیکی ملکی» روز چهارشنبه درمراسم گشایش پنجمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه پیام نور کشوردر اراک افزود: رسانه ها کانون نفد و نظر و ایجاد گفتمان موشکافانه در افکار عمومی هستند و باید به عنوان پل ارتباطی موثر مردم و مسوولان همگام با آهنگ توسعه باشند.
وی گفت: رسانه های جمعی نقش کاربردی در فرایند اصلاح جامعه دارند و باید از ظرفیت آنها به عنوان مراجع نقد و نظر، فرهنگ سازی و ایده پردازی کارشناسی در روند امور استفاده شود.
حجت الاسلام نیکی ملکی اضافه کرد: رسانه های جمعی اعم از نوشتاری، بصری و شنیداری چشم تیزبین جامعه بوده و به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه در کنار مسوولان اجرایی و کلان مطرح هستند.
وی با اشاره به مشکلات حوزه رسانه و گرانی بهای کاغذ گفت: با بصیرت و تعهد بالای اصحاب قلم، مشکلات حوزه مطبوعات سبب نشد به رسالت اصلی شاغلان این بخش و فرهنگ سازی آن ها در راستای اصلاح ساختار جامعه خدشه وارد شود.
حجت الاسلام والمسلمین نیکی ملکی افزود: رسانه های جمعی به ویژه حوزه مطبوعات یکی از مولفه های مهم توسعه پایدار هستند بابراین دولت باید با حمایت قاطع و اصولی از این بخش جریان اطلاع رسانی حرفه ای و کیفی را گسترش دهد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تصمی سازان بایستی مطبوعات و رسانه ها را محرم خود بدانند و از قابلیت های رسانه ای برای بسط داناییف حل مشکلات و تضارب اندیشه در پیشبرد امور بهره بگیرند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از سالت های مهم رسانه ها ایجاد فضای نشاط و روحیه پرسشگری و امید در جامعه است و غفلت از از این وظیفه از سوی اهالی قلم جایز نیست.
حجت الاسلام نیکی ملکی درباره جرایم مطبوعاتی نیز گفت:عمل به موازین قانونی و رعایت خط قرمز ها در عرصه کار رسانه ای مساله ای مهم است و رسانه ها بایستی در چارچوب قانون حرکت کرده و نقد منصفانه را دستمایه رشد قرار دهند و از تخریب و جانبداری بپرهیزند.
وی افزود:دانایی و تعقل سرمایه اصلی هر جامعه است و رسانه های جمعی وظیفه دارند در دامن زدن به فضای کتابخوانی و پرسشگری، انگیزه لازم را در طیف های مختلف جامعه به این مهم برانگزند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد:اشاعه کتابخوانی و مطالعه به معنای ایجاد فضای تضارب افکار و استفاده حداکثری از ایده های مفید در راستای سازندگی است و در شرایطی که دشمن خدشه به فرهنگ و اخلاق را در برنامه دارد، رسانه های جمعی در این عرصه وظیفه سنگینی بر دوش دارند.
حجت الاسلام والمسلمین نیکی ملکی افزود: پرهیز از نشر اکاذیب و پرداختن به مسایل حاشیه ایی وظیفه نشریات و رسانه های گروهی نیست بلکه تعالی جامعه آگاه سازی و هدایت افکار عمومی به سمت کمال با انتقادات تیزبینانه و نقد منصفانه وظیفه خطیر مطبوعات است.
وی گفت: رسانه های جمعی باید نقاط قوت و ضعف جامعه را در کنار هم رصد کنند و با فراهم کردن امکانات فکری و پیگیری مطالبات فرهنگ مفاخر را در جامعه گسترش دهند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: دانشجویان از گروه های مهم مرجع جامعه هستند و نشریات دانشجویی بایستی الگوی برجسته ای از اشاعه علم، خرد، پیشتاری در موضوعات روز و معرفی کتب مفید و شیوه های نو باشند.

***نقد خمیرمایه یک نشریه است
مدیرکل امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور نیز در این مراسم گفت: نشریات دانشجویی با تکیه برتخصص ، تبحر و شناسایی ظرفیت های مثبت به ابزار نقد منصفانه نسبت به اصلاح امور اقدام کنند.
دکتر«فاطمه رضایی» افزود: استان مرکزی فعال ترین استان در عرصه نشریات دانشگاههای پیام نور است.
وی درباره مزایای این سامانه الکترونیک نشریات دانشجویی گفت: مدیریت مکانیزه تمامی فرآیندهای مربوط به درخواست مجوز نشریات دانشجویی تعیین مشخصات نشریه،مشاهده فهرست نشریات دانشگاه مدیریت اطلاعات شخصی، انواع گزارش های آماری و نمایش شمارگان از مهمترین ویژ گی های شاخص در این سامانه محسوب می شود.
وی اظهار کرد: 600 نشریه در این سامانه ثبت نام کرده اند.
دکتر رضایی گفت: اولویت اصلی نشریات دانشگاه پیام نور علم آموزی و تلاش در سنگر آموزش و تولید علم است.

دانشگاه پیام نور استان مرکزی میزبان نشریات دانشجویان کشور است
رییس دانشگاه پیام نور استان مرکزی گفت: 85 مرکز آموزش این دانشگاه در استان فعالیت دارند.

« هادی غفاری» افزود: 120 هزار دانشجو در استان مرکزی مشغول به تحصیل اشتغال دارند که یک دهم جمعیت استان را تشکیل می دهد.
وی گفت: نشریات دانشجویی نقش مطالبه گری از جامعه و مسوولان را حفظ کنند .
رییس دانشگاه پیام نور استان مرکزی اظهار کرد: برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی کار ارزشمند در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطلوب در استان است.
در حاشیه این همایش همچنین 37 غرفه از نشریات و آثاررسانه ای دانشجویان 31 استان کشور برپا شد.
همچنین از مجموع 300 اثر ارسالی به این جشنواره 269 اثر در دو بخش نشریات برتر و آثارمورد پذیرش قرار گرفت. ک/2
2482/7112/560/


05/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن