تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820208194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پخت آش 80 تنی درشیراز و مشکلی به نام نبود لوله کشی گازشهری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پخت آش 80 تنی درشیراز و مشکلی به نام نبود لوله کشی گازشهری شیراز- ایرنا-مدیر گروه فرهنگی و مذهبی امام هادی(ع) گفت:پخت آش 80 تنی نیازبه لوله کشی گازشهری دارد که درخواست خود را همراه با تقبل هزینه ها به اداره گاز فارس داده ایم اما متاسفانه کسی با ما همکاری نکرده است.


به گزارش ایرنا،محمد اسدی سه شنبه شب درجمع خبرنگاران افزود:لوله کشی گازدراین منطقه به گفته کارشناسان مربوط هیچگونه خطر و یا مشکلی ندارد و برخی از افراد همین مجموعه در زمان شهادت امام رضا(ع) در مشهد پخت آش دارند و شاهد همکاری کامل مسوولین مشهد هستند اما در شیراز هیچکس کمک برای رفع مشکلات نمی کند.
وی با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته مسوولین میراث فرهنگی استان و کشور وعده هایی در خصوص ثبت معنوی این آش نذری به نام مردم شیراز داده اند که تاکنون عملیاتی نشده است گفت: ما نباید به دنبال ثبت کردن بزرگترین طبخ آش دنیا باشیم بلکه خود مسوولین باید این کار را انجام دهند که اگر این امربه نام مردم شیراز اتفاق نیفتد به طور حتم استانی دیگر با پخت های اندک این کار را انجام می دهند.
مدیر گروه فرهنگی و مذهبی امام هادی(ع) ادامه داد: ما که از مسوولین و دستگاه ها انتظار کمک مالی نداریم زیرا مردم در این کار پیشقدم هستند و نذرهای خود را به ما می رسانند اما در هر حالت مسوولین باید در مباحث زیر ساختی کمک کنند.
اسدی با اشاره به اینکه ثبت نام برای کمک در پخت این آش از شنبه هفته آینده آغاز می شوداضافه کرد: در سال جاری به دلیل نظارت بیشتر بر حضور افراد مختلف در زمان پخت آش اقدام به ثبت نام از داوطلبین خواهیم کرد که افراد با کارت شناسایی مشخص در زمان پخت کمک می کنند.
وی با اشاره به اینکه به دلیل یک دست شدن مواد اولیه آش نمی توانیم از مردم مواد غذایی را قبول کنیم گفت: نمی توانیم نمونه های مختلف حبوبات را پخت کنیم زیرا ممکن است زمان پخت و مرغوبیت آنها متفاوت باشد به همین دلیل مردم می توانند معادل نذر خود را کمک مالی کنند.
اسدی بیان داشت: در پخت سال جاری 120 عدد گوسفند، دو هزار و 500 کیلو لوبیا، یک هزار 500 کیلو نخود،یک هزار و 500 کیلو عدس، پنج تن تره، 100 کیلو ترخون، 70 کیلو زردچوبه، 70 کیلو ادویه، 40 کیلو فلفل سیاه، 1.5 تن پیازو500 حلب روغن 17 کیلویی مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیر گروه فرهنگی و مذهبی امام هادی(ع) بیان داشت:به غیرازگوشت گوسفند تازه کشتار شده هیچگونه گوشت دیگری در این طبخ مورد استفاده قرار نمی گیرد.
این آش نذری هرساله 28 صفر در بوستان خلد برین شیراز پخت می شود.ک/2
7374 /675


05/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن