تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815711989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزم جزم مسوولان برای ساماندهی حاشیه نشینی در کرمان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عزم جزم مسوولان برای ساماندهی حاشیه نشینی در کرمان کرمان - ایرنا - عزم جزم مسوولان و در راس آنها استاندار کرمان برای ساماندهی 31 نقطه حاشیه نشین در مرکز استان و با رفع تصرف 470 و 700 هکتار به ترتیب از اراضی این شهرستان و استان مشهود است.


به گزارش ایرنا، دیوار و حصارهایی فرو ریخته آن هم در حجم وسیع در حاشیه شهر کرمان از پشت شیشه باران خورده خودروهای استانداری که خبرنگاران را روز سه شنبه برای بازدید از مناطق رفع تصرف شده حاشیه شهر می بردند خودنمایی می کرد.
اینجا حاشیه شهری با وسعت 13 هزار هکتار است؛ خبرنگاران کرمانی با دعوت استانداری و با همراهی فرماندار، رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان، مدیر امور اراضی استان و جمعی دیگر از مسوولان از آخرین وضعیت زمین های رفع تصرف شده شهر کرمان در قالب یک تور خبری مطلع شدند.
رفع تصرف اراضی دولتی و کشاورزی در حاشیه شهر کرمان حکایت از عزم جدی مسوولان در رفع تصرف اراضی دولتی و تغییر کاربری داده شده دارد.
بلوک های سیمانی که به عنوان حصار در اطراف زمین های تصرف شده و تغییر کاربری داده شده در اطراف شهر کشیده شده بود حالا با فرمان استاندار، فرماندار و با تایید مراجع ذیربط به تلی از خاک و نخاله ساختمانی تبدیل شده اند.
فرماندار کرمان که امروز یک روز کاری خود را با خبرنگاران و در حاشیه شهر کرمان گذرانید در جمع خبرنگاران از اقدامات شایسته رسانه ها در بخش های مختلف بخصوص آگاه سازی مردم در تغییر ندادن کاربری کشاورزی اراضی و مقابله با حاشیه نشینی تقدیر کرد.
محمدعلی توحیدی افزود: در مدت زمان کمتر از یک ماه به همت استاندار اعضای شورای تامین و دستگاه قضایی و اقدام مقتدرانه جهاد کشاورزی، امور اراضی، مسکن و شهرسازی، معاونت املاک و نیروی انتظامی، مجموعه اراضی طاهرآباد، حسن آباد و مستوره در بیش از 330 هکتار رفع تصرف و آزاد سازی شد.
وی اظهار کرد: کارشناسان معتقدند اراضی این مناطق بیش از 450 هکتار است که در گذشته کاربری کشاورزی داشته اند.
فرماندار کرمان با بیان اینکه هنوز آثار کشت و زرع در این مناطق تغییر کاربری داده شده مشخص است، گفت: منفعت طلبی و سودجویی ها موجب شده اراضی مناسب کشاورزی این منطقه از کاربری کشاورزی خارج شود و به عنوان اراضی سکونتگاهی و ویلایی حصار کشی شود.
وی تصریح کرد: بیش از 60 هکتار از اراضی دولتی نیز که تصرف و قطعه بندی و در بخش هایی نیز ساخت و ساز شده بود با همت مسوولان حصارکشی آن ها شکسته و تخریب شد.
توحیدی، ادامه داد: برای افراد متخلف نیز پرونده قضایی تشکیل داده شده است.
وی هدف از دعوت خبرنگاران به تور خبری حاشیه شهر کرمان را آگاه سازی این قشر و در نهایت جامعه از حجم گسترده اقدامات انجام شده در این زمینه عنوان کرد و گفت: هر کس بخواهد خلاف مقررات و ضوابط و قوانین کشور اقدامی انجام دهد دستگاه های مختلف با قاطعیت و قدرت بدون نگاه تبعیض آمیز جلوی آن ها را خواهند گرفت.
وی از حمایت های استاندار کرمان از مسوولان به منظور رفع تصرف اراضی حاشیه شهر کرمان تقدیر کرد.
وی اظهار کرد: مجوز تخریب ساختمان های بنا شده در این اراضی نیز در کمیسیون ماده 100 شهرداری به زودی گرفته می شود.
توحیدی، گفت: افرادی نیز که بدون اطلاع قبلی این اراضی را مالکان دیگر خریده اند می توانند علیه فروشندگان اعلام جرم کنند.
شهر کرمان 13 هزار هکتار وسعت که در هر هکتار حدود 40 تا 50 نفر سکونت دارند.
وی با بیان اینکه 31 نقطه در حوزه شهر کرمان و بخش ماهان در معرض طمع سودجویان و زمین خواران قرار دارد، گفت: این اراضی شامل ارتفاعات مسجد صاحب الزمان (عج)، ده بالا، حوزه ارتش، طاهرآباد، سیدی، الله آباد، شرف آباد حاجی آباد، قائم آباد، سعادت آباد، دشت جوپاری، شهرک صنعتی و غیره به تناسب با شرایط آب و هوایی در است.
فرماندار کرمان گفت: مکان هایی که امکان قانونی برای ساماندهی وجود دارد از این امکان ها استفاده می شود.
وی اظهار کرد: در مومن آباد نیز بیش از 60 هکتار از اراضی دولتی و کشاورزی رفع تصرف شد.
وی با اشاره به احداث بنا در اراضی ملی و دولتی عباس آباد گاوی بدون مجوز قانونی تصریح کرد: حدود 22 ساختمان در این منطقه شناسایی شده است.
مدیر امور اراضی استان کرمان نیز با بیان اینکه امیر آباد ماهان مساحتی برابر 15 هکتار دارد گفت: این اراضی کاربری کشاورزی داشته اند و توسط کارکنان بانک تجارت قطعه بندی و حصار کشی شده بودند که بر اساس تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری با همکاری دستگاه های اجرایی مربوطه و استاندار در هفتم تیر سال جاری این حصارکشی تخریب شد.
"قدرت الله باقدرت" ادامه داد: سه هکتار از اراضی در جنب این اراضی نیز در جنب این اراضی نیز مربوط به سازمان قضایی نیروهای مسلح است که با توجه به مجوز حصار دور تا دور این ملک امکان ورود به این منطقه میسر نشد و دعوایی در حال رسیدگی داریم که ان شالله تا هفته آینده حکم صادر می شود که بر اساس حکم تخریب این اراضی به صورت غیر مجاز تغییر کاربری داده اند گرفته خواهد شد.
وی تاکید کرد: قانون گذار در قانون، تغییر کاربری اراضی کشاورزی را جز در موارد ضروری غیر ممکن اعلام کرده است.
وی ادامه داد : این مجموعه به کارکنان بانک تجارت استان کرمان تعلق دارد که جزء اراضی کشاورزی محسوب می شود و در حال حاضر تغییر کاربری داده شده است و مالکیت این افراد زیر سووال نمی رود.ک/4
7433
گزارش از: نجمه حسنی


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن