تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819941861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفظ جايگاه فيلم محمد (ص) باعث شد در بخش رقابتي فجر نباشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۸ب.ظ)
حفظ جايگاه فيلم محمد (ص) باعث شد در بخش رقابتي فجر نباشد دبير جشنواره فيلم فجر درباره انتخاب مجيد مجيدي به عنوان رئيس هيأت داوران و حضور نداشتن فيلم محمد (ص) در بخش رقابتي اين دوره از جشنواره توضيح داد.
به گزارش خبرگزار موج، عليرضا رضاداد دبير سي و سومين جشنواره بين المللي فيلم فجر در حاشيه يک نشست سينمايي که در حوزه هنري برگزار شد، درباره دلايل انتخاب مجيد مجيدي به عنوان رئيس هيات داوران اين دوره از جشنواره گفت: دعوت از مجيد مجيدي براي حضور در گروه هيأت داوري جشنواره فيلم فجر اتفاقي نيست که تنها امسال رخ داده باشد بلکه سال گذشته هم از اين فيلمساز درخواست کرديم در ترکيب هيأت داوران جشنواره فيلم فجر حضور داشته باشد اما به اين دليل که درگير مراحل پاياني ساخت فيلم خود بود اين دعوت را نپذيرفت.
وي افزود: اما امسال همه مراحل فيلم محمد(ص) به پايان رسيده است و در نتيجه مجيدي با خيالي آسوده حضور در ترکيب داوري اين دوره از جشنواره را پذيرفت.
دبير سي و سومين جشنواره فيلم فجر در پاسخ به اين که آيا اين انتخاب دليلي براي حذف فيلم مجيدي از بخش رقابتي براي پرهيز از برخي حاشيه‌ها بوده است، بيان کرد: حضور نداشتن اين فيلم سينمايي در بخش رقابتي جشنواره تصميمي بود که از قبل اتخاذ شده بود و ربطي به انتخاب مجيد مجيدي به عنوان رئيس هيأت داوران نداشت، در واقع نبود فيلم محمد (ص) در بخش رقابتي اين دوره از جشنواره فيلم فجر به دليل حفظ شان و جايگاه نام اين فيلم بوده است.
رضاداد، گفت: انتخاب رئيس هيأت داوران يکي از مواردي بود که در تغييرات برگزاري جشنواره به ذهن من رسيد و البته انتخاب رئيس هيأت داوران توسط دبيران جشنواره هاي معتبر دنيا امري متداول است چون ترکيب داوري بايد يک ترکيب گويا باشد تا نوعي سليقه خوب در معرفي فيلم ها از دل جشنواره بيرون آيد.
وي متذکر شد: البته منظور از سليقه، برخورد سليقه اي با فيلم ها نيست بلکه منظور اين است در ترکيب هيأت داوري قضاوت هايي که درباره سينما مطرح مي شود به گونه اي باشد که بتوان اعتماد مخاطب بر صحت داوري ها را جلب کرد و در عين حال به آرا احترام گذاشت.
دبير سي و سومين جشنواره فيلم فجر با اشاره به اينکه محصولات سينمايي که مورد داوري قرار مي گيرند اعتبارشان را از ترکيب هيات داوري کسب مي کنند، گفت: واقعيت اين است که جشنواره هاي فيلم فجر دو وجه اعتباري دارند که يکي از اين وجوه فيلم هايي است که در جشنواره حضور دارند و وجه ديگر ترکيب هيأت داوران و البته رئيس هيأت داوري است.
رضاداد، درباره اعلام زود هنگام فهرست هيأت انتخاب عنوان کرد: هيأت انتخاب در سال گذشته هم اول آذر اعلام شد و اين اعلام زودهنگام نبوده است، واقعيت اين است که من يک نگراني داشتم که اگر تعداد فيلم ها از ۶۰ اثر تجاوز کند فرصت کافي براي اعلام آن به صاحبان نخواهيم داشت در ضمن براي اينکه فيلمسازان مراحل فني آثار خود را با صبر و حوصله به انجام برسانند و تاخير در تحويل آثار نداشته باشيم از اول آذر ترکيب هيات انتخاب اعلام شد.
وي در پايان توضيح داد: ۱۰ دي ماه آخرين فرصت براي جمع بندي نظرات هيأت انتخاب در نظر گرفته شده است و در اين تاريخ يک ارزيابي مي کنيم که موقعيت فني آثار در چه وضعيتي هستند و در صورت نياز اين تاريخ را در جهت ارتقاي کيفي فيلم ها تا ۲۰ دي افزايش مي دهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن