تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819488518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده ویژه رییس جمهوری: هزینه ریسک قاچاق را بالا می بریم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده ویژه رییس جمهوری: هزینه ریسک قاچاق را بالا می بریم بندرعباس- ایرنا- نماینده ویژه رییس جمهوری و رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: هزینه و ریسک انجام قاچاق را برای قاچاقچیان بالا می بریم.


"حبیب الله حقیقی" روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرعباس، یکی از دلایل سفر به هرمزگان را در همین راستا عنوان کرد و افزود: با توجه به رشد فزاینده پدیده قاچاق باید در این زمینه اقدام اساسی کرد.
وی از طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانها، شفاف سازی نظام گردش پول و ارز، سامان بخشی به تولیدات داخلی، بررسی و اجرای راهبردهای مشترک برای کنترل قاچاق و ارزش گذاری برای کالاهای ساخت داخل بعنوان مواردی نام برد که می تواند در زمینه کاهش قاچاق اثرگذار باشد.
حقیقی ابراز امیدواری کرد که با همکاری نهادها و بخش های مرتبط به ویژه نمایندگان دستگاه ها و سازمان های عضو ستاد (17عضو اصلی) بتوان هر چه سریعتر برای بهبود وضعیت موجود اقدام کرد.
نماینده ویژه رییس جمهوری با تاکید اجرای طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این موضوع اکنون برای ارائه پیشنهادات مطلوب از سوی ستادهای استانی با توجه به موارد مختلف از جمله موقعیت جغرافیایی شامل مرزی و غیر مرزی در دست بررسی است.
حقیقی خاطرنشان کرد که باید با برنامه ریزی مدون و ترسیم نقشه راه صحیح وضعیت مطلوب را تبیین و راهکارهای مناسب را برای رسیدن به آن ارائه کنیم که دراین خصوص 44 راهکار برای مبارزه با این معضل ارائه شده که هر یک از استانها می توانند با توجه به قابلیت و موقعیت و همچنین نوع قاچاق ،آنها را بکار گیرند.
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه از تعیین اولویت ها و برنامه ریزی در انجام امور پژوهشی و آموزشی، سنجش و ارزیابی علمی در حوزه های راهبردی، کاربردی، بنیادین، توسعه ای و آینده پژوهی را یکی از مهم ترین محورهای کاری این ستاد دانست.
وی از آسیب شناسی فرآیندها و روش های موجود در کلیه حوزه های مرتبط با قاچاق کالا و ارز به منظور ارائه راهکارهای اثربخش در پیشگیری و مبارزه نام برد و گفت: تبادل اطلاعات علمی و تحقیقاتی با دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی معتبر داخل و خارج کشور و سایر دستگاه ها و سازمانها به منظور پیشبرد اهداف و برنامه های ستاد در دستور کارستاد مرکزی قرار دارد.
ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کار سیاست گذاری، برنامه ریزی راهبردی، بهره گیری از قوانین و امکانات دستگاه ها و ایجاد تعامل و هم افزایی میان آن ها، انجام اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده و نیز استفاده از سرمایه انسانی در راستای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز را بر عهده دارد.
درتاریخچه تشکیل آن گفته شده در پی صدور فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تیرماه سال 1381هجری خورشیدی، ایجاد کانون مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار دولت هشتم قرار گرفت.
پس از صدور فرمان رهبری؛ ابتدا دفتر این کانون در محل وزارت کشور تشکیل و پس از آن در سال 1383 در قالب یک ستاد زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری فعالیت خود را گسترش داد که طی یازده سال فعالیت آن، با حکم روسای جمهوری وقت شش نفر در راس این سازمان انجام وظیفه کرده اند.
از آنجایی که این ستاد نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از کسب و کار و تولیدات داخلی دارد در هر یک از استان های کشور(استانداری ها) کمیسیونی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایجاد شده است.
538/512


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن