تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801301389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش و اطلاع رسانی در برخی کشورها بیماری ایدز را کنترل کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آموزش و اطلاع رسانی در برخی کشورها بیماری ایدز را کنترل کرده است سنندج - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در کشورهایی که در گذشته آمار مبتلایان به ایدز به طور مستمر در حال افزایش بود امروز با بهره گیری از آموزش و اطلاع رسانی، این بیماری را کنترل و مهار کرده اند.


به گزارش ایرنا، دکتر فرزام بیدارپور شامگاه دوشنبه در کمیته اطلاع رسانی ایدز دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سنندج گفت: تا کنون 28 هزار و 357 نفر HIV مثبت در کشور شناسایی شده اند که از این تعداد، مبتلایان به ایدز شش هزار و 120 نفر به مرحله ایدز رسیده و تاکنون پنج هزار و 883 نفر فوت کرده اند.
وی شعار امسال سازمان بهداشت جهانی را "پیشگیری کنید، درمان کنید، زندگی کنید" عنوان کرد و گفت: آموزش و اطلاع رسانی به اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان، مهمترین راه پیشگیری و کنترل ایدز است.
او با اشاره به اینکه بیماری ایدز درمان و واکسن قطعی ندارد، گفت: در سال های اخیر مداخلات پزشکی، طول عمر مبتلایان را طولانی تر و میزان اثر گذاری ویروس ایدز را ضعیف تر کرده است.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این نشست گفت: بیشترین موارد شیوع بیماری ایدز در کشور در سنین 15 تا 34 سال قرار دارند.
محمد کریمی افزود: به منظور کنترل و پیشگیری از ابتلا به این بیماری، آموزش و هشدار به جوانان در زمینه عواقب این بیماری ضروری است.
نهم تا پانزدهم آذر امسال هفته بسیج اطلاع رسانی مبارزه با ایدز و دهم آذر امسال نیز به عنوان روز جهانی مبارزه با ایدز نامگذاری شده است.ک/2
7352/533


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن