تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798474295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفت مجموعه تفریحی استان تهران به دلیل نداشتن استانداردهای لازم، تعطیل شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هفت مجموعه تفریحی استان تهران به دلیل نداشتن استانداردهای لازم، تعطیل شدند تهران - ایرنا - مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران گفت: هفت مجموعه تفریحی و شهربازی استان به دلیل نداشتن استانداردهای لازم طی سال جاری، تعطیل و از رده خارج شده اند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "مسلم بیات" روز دوشنبه در نشست خبری برگزاری هشتمین دوره همایش کیفیت استان تهران افزود: تجهیزات مستقر در شهربازی های استان بازرسی شده است .
وی اظهار کرد: یک هزار و 60 دستگاه موجود در 61 مرکز تفریحی استان تهران طی هشت ماه نخست امسال مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: برهمین اساس، هفت مجموعه شهربازی استان تهران به دلیل استفاده از تجهیزات فاقد استانداردهای لازم، تعطیل شدند.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران همچنین به انجام بیش از 20 هزار بازرسی از آسانسورهای نصب شده ساختمان های تازه ساز تهران،گفت: در این زمینه هشت هزار و 513 گواهینامه ملی استاندارد صادر شده است.

* اهمیت حفظ و تداوم شرایط استاندارد تا هنگام عرصه کالا
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران تاکید کرد: تولید یک کالا در شرایط ایده آل به معنای استاندارد بودن آن محصول نیست، بلکه حفظ و تداوم شرایط استاندارد تا هنگام عرضه کالا، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی اظهار کرد: هر کالا و محصولی که نشان استاندارد داشته باشد، الزاما به معنای آن نیست که کالای مذکور استاندارد است چرا که امکان دارد شرایط استاندارد، هنگام عرضه محصول از بین رفته و یا دچار آسیب شده باشد.
بیات با تاکید بر اینکه بسیاری از مواد غذایی که هنگام تولید استاندارد هستند و در بخش عرضه دچار آسیب شده و از استاندارد خارج می شوند، بیان کرد: یکی از برنامه های جدی سازمان استاندارد، کنترل و نظارت دقیق بر نحوه عرضه و شرایط نگهداری کالاهاست.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران با اشاره به این که بسیاری از معیارهای استاندارد کالا از سوی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان رعایت نمی شود، تصریح کرد: آنچه که به استاندارد های تدوین شده ارزش می دهد، رعایت قوانین و معیارهای استاندارد کالا در فرایند تولید تا عرضه است.
بیات با اشاره به بازدیدهای انجام شده از میادین میوه و تره بار شهر تهران گفت: تعداد قابل توجهی از یخچال های مورد استفاده در این میادین فاقد شرایط استاندارد هستند که این امر موجب از بین رفتن شرایط استاندارد محصول نگهداری شده می شود.

* آب شهر تهران سالم است/مرجع اظهارنظر دراین خصوص وزارت بهداشت است
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران همچنین با اشاره به مسایل مطرح شده در خصوص آلوده بودن آب شرب مصرفی برخی مناطق شهر تهران، تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی مرجع بررسی و اعلام نظر در این قبیل موارد هستند.
بیات تاکید کرد: بررسی های اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران نشان می دهد که آلودگی در آب شرب مصرفی شهر تهران وجود ندارد و آب مصرفی در اکثر مناطق شهر تهران، سالم است.

* استفاده از سامانه های الکترونیکی و روش های علمی نوین برای کنترل معیارهای استاندارد
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران همچنین از انجام بیشتر فعالیت های این سازمان به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: راه اندازی سامانه الکترونیک سینا در مسیر نظارت بر اجرای استانداردها که موجب تامین ایمنی شهروندان می شود، از جمله این فعالیت هاست.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران همچنین از اجرای طرح هماهنگ استانداردهای اجباری در سطح بازار خبر داد و تصریح کرد: امسال 22 هزار بازرسی در سطح مناطق 22 گانه شهرداری تهران و شش شهرستان استان انجام می شود که طی آن از 260 نمونه کالا نمونه برداری خواهد شد.
بیات از استقرار سیستم مدیریت کیفیت در آزمایشگاههای همکار استاندارد تهران خبر داد و این اقدامی را حرکتی در راستای افزایش سطح خدمات این نوع آزمایشگاه ها ذکر کرد.

* بازرسی 14 هزار مخزن سوخت اتوبوس های درون شهری
بیات همچنین از انجام بازرسی مخازن سوخت CNG اتوبوس های درون شهری استان خبر داد و تصریح کرد: 14 هزار مخزن سوخت در دو هزار و 70دستگاه اتوبوس دورن شهری استان طی هشت ماه نخست امسال، مورد تست و بازرسی قرار گرفته است.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران با اشاره به تداوم این طرح برای بازرسی مخازن سوخت گاز تمامی اتوبوس های درون شهری، افزود: 294 مخزن گاز اتوبوس های درون شهری استان، به دلیل استفاده مکرر و نداشتن شرایط استاندارد، از رده خارج و امحا خواهند شد.
مدیرکل استاندارد استان تهران در خصوص بازرسی وسایل سنجش در سطح استان تهران نیز گفت: 11 هزار و 292 نازل سوخت جایگاه های عرضه سوخت طی سال جاری مورد بازرسی و آزمون قرار گرفته که 105 نازل آن از رده خارج شده است.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران همچنین به بازرسی های انجام شده از صنف طلا و جواهر استان اشاره کرد و گفت: بیش از دو هزار نمونه از مصنوعات طلا در سطح بازار تهران در هر سال مورد پایش قرار می گیرند که نتایج بدست آمده بیانگر آن است که 75 درصد این مصنوعات مطابق استاندارد هستند.
بیات در ادامه به 228 مورد ارزیابی از آزمایشگاه های همکار استاندارد در سطح استان تهران اشاره و تاکید کرد: بر همین اساس، 105 پروانه همکاری تمدید و 30 پروانه نیز ابطال شده است.
وی با بیان اینکه 349 پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد های تولیدی استان تهران امسال به دلیل عدم تامین شرایط استاندارد باطل شده، عنوان کرد: 96درصد این پروانه ها متعلق به رسته مواد غذایی، 64 درصد رسته ساختمانی و 41 درصد رسته مکانیک بوده است.
بیات از برخورد قضایی با متخلفین مربوط به استاندارد کالا خبر داد و تصریح کرد: در این خصوص 362 مورد تخلف شناسایی و به مراجع قضایی اعلام شده است.
تهرام/9977/ 1625/ 605


03/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن