تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798684733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشقراول تحول در نظام ثبت اسناد كشور هنوز به اهداف خود نرسيده است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پيشقراول تحول در نظام ثبت اسناد كشور هنوز به اهداف خود نرسيده است
نویسنده : نفيسه ابراهيم زاده انتظام 
بعد از گذشت يك قرن از فعاليت سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و اختصاص اسناد مالكيت دفترچه‌اي در انواع 8، 16 و 32 برگ به صورت دستنويس به املاك و مستغلات، ايده تعويض اسناد مالكيت و بالا بردن ضريب اطمينان آن براي جلوگيري از جعل اسناد و ايجاد امنيت رواني بيشتر براي مالكين، در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور مطرح و بر اساس اين ايده، فرم اوليه‌اي تهيه شد و در معرض نظرخواهي سردفتران ودفترياران اسناد رسمي قرار گرفت.

در نهايت نيز در اسفند 88 با حضور احمد تويسركاني، معاون رئيس قوه قضائيه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در محل اداره ثبت اسناد و املاك شمال شرق تهران از اولين سند تك‌برگي صادره پرده‌برداري شد. با اين وجود شروع صدور اسناد مالكيت جديد موسوم به تك برگي در كشور يك سالي به طول انجاميد و تقريباً در سال 90 در كشور به صورت عمومي وارد فاز اجرايي شد. صدور سند تك‌برگي ابتدا در مواردي كه ملك تفكيك مي‌شد و براي قطعات تفكيكي صورت مي‌گرفت و به تدريج به ساير موارد هم‌تسري پيدا كرد.

 به طور كلي شيوه جديد صدور اسناد مالكيت در راستاي اجراي جز 2 بند ح ماده 211 قانون برنامه پنجم توسعه كشور و دستيابي به هدف راهبردي افزايش سرعت و كيفيت خدمات ثبتي در برنامه سوم توسعه قضايي در دستور كار قرار گرفت. به عبارتي بازخواني رويه‌هاي اداري و ساماندهي اصلاح فرآيندها و تبديل اسناد مالكيت از شكل دفترچه‌اي به اسناد مالكيت كاداستري آغاز شد تا آسيب‌هاي شيوه سنتي مانند امكان ايجاد جا‌به‌جايي و تعارض املاك و تعدي اشخاص به حريم‌هاي مجاور و اشتباهات ثبتي در اسناد به حداقل برسند و حتي از بين بروند.

 زيرساخت‌هاي لازم براي اين كار نيز با استخراج تمامي اطلاعات دفاتر املاك سراسر كشور و درج در بانك اطلاعات املاك فراهم شد. همچنين با تهيه و توليد نرم‌افزارهاي مورد نياز موجبات توليد سند مالكيت به صورت الكترونيكي فراهم و با تكميل زير‌ساخت‌هاي لازم و تجهيز ساير واحدهاي ثبتي در مهرماه 1389 در تمامي استان‌هاي كشور سند مالكيت تك برگ كاداستري صادر شد، به طوري كه در سال 92، 7/99 درصد از مجموع اسناد مالكيت از سيستم كاداستر و تاكنون قريب 6 ميليون و 500 هزار سند مالكيت در سيستم كاداستر صادر شده است.
سند مالكيت تك برگي داراي قابليت چاپ سند به صورت سيستمي، درج مختصات جهاني موقعيت ملك در سند، ذخيره‌سازي اطلاعات ملك در بانك جامع املاك و ترسيم نقشه كاداستر ملك در سند است. همچنين درج آدرس ملك، كدپستي و كدملي و نصب هولوگرام امنيتي روي سند، شفاف‌سازي و رقومي كردن اقلام اطلاعاتي سند، رفع تعارض در مالكيت‌ها و انطباق اطلاعات حقوقي پلاك‌ها با نقشه‌هاي مربوط و ايجاد قابليت لازم به منظور جست‌وجوي موقعيت دقيق ملك به وسيله مختصات قيد شده در سند از ديگر ويژگي‌هاي اسناد مالكيت تك برگي هستند.  علاوه بر اين راه‌اندازي سيستم صدور اسناد مالكيت كاداستري از جمله اقدامات مهم در راستاي جلوگيري از جعل، مبارزه با فساد و افزايش سلامت اداري است. در اين سيستم متعاقب ورود تمامي اطلاعات مالكيتي اشخاص به بانك‌هاي مجازي، انطباق آن با نقشه‌هاي مربوط تحت سيستم كاداستر صورت مي‌گيرد كه مجموعه نتايج ايده‌‌آلي براي آن متصور بود، از جمله شفاف‌سازي و تثبيت حدود و اطلاعات مالكيت‌ها و جلوگيري از زمين‌خواري و تعدي به حقوق دولت و اشخاص، جلوگيري از جعل و خدشه‌دار نمودن سند، كاهش دعاوي ناشي از تعارض و تزاحم در ثبت مالكيت و تقليل پرونده‌هاي مرتبط با اسناد در محاكم قضايي، فراهم نمودن امكان حفظ و بازيابي سريع اطلاعات مرتبط با مالكيت در كشور، افزايش ضريب ايمني اسناد مالكيت و اطلاعات املاك، تسريع در امور مراجعين و ارائه خدمات ثبتي توأم با سرعت، دقت و كيفيت و افزايش رضايتمندي و تكريم ارباب رجوع.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن