تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819456928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش اسيد چرب ترانس روغن ها به زير 2 درصد تا پايان امسال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آذر ۱۳۹۳ (۱۱:۱۹ق.ظ)
رييس انستيتو تحقيقات تغذيه اي و صنايع غذايي کشور خبر داد: کاهش اسيد چرب ترانس روغن ها به زير 2 درصد تا پايان امسال رييس انستيتو تحقيقات تغذيه اي و صنايع غذايي کشور از کاهش ميزان اسيد چرب ترانس در روغن هاي مصرفي خانوارها خبر داد و گفت: قرار است تا پايان امسال اسيد چرب ترانس روغن ها که در حال حاضر کمتر از 5 درصد است به زير 2 درصد برسد و در نظر است با تلاش بخش صنعت در سال 94 به ميزان صفر برسد.
دکتر مجيد حاجي فرجي با اعلام اين خبر گفت: ميزان اسيد چرب ترانس روغن ها در ده سال گذشته بين 10 تا 15 درصد بوده که همواره دست اندرکاران حوزه سلامت، سياستگذاران و مديران بخش صنعت در زمينه کاهش اين ميزان تلاش کرده اند .
وي با اشاره به اينکه منشا بسياري از بيماري هاي قلبي - عروقي مصرف روغن هاي با اسيد چرب ترانس و چربي هاي اشباع بالا است، خاطر نشان ساخت: طي مصوبات شوراي سلامت و امنيت غذايي، ابتدا با تغيير نوع روغن خانوار از جامد به مايع گام هايي برداشته شد و قرار است در گام هاي بعدي در روغن مصرفي صنايع غذايي به ويژه صنوف که عمدتا از روغن هاي اشباع با اسيد چرب ترانس بالا استفاده مي کنند، تغييراتي صورت پذيرد.
دکتر حاجي فرجي با اشاره به اينکه شعار " نخستين کنگره بين المللي و سيزدهمين کنگره سراسري تغذيه ايران" " علوم تغذيه: چشم اندازهاي نوين، نقش هاي تازه " است، تصريح کرد: يکي از چشم اندازهاي نوين در علوم تغذيه به ويژه در کشور ما توجه به بحث امنيت غذا و تغذيه است که جزو سياست و اولويت هاي تحقيقاتي انستيتو تحقيقات تغذيه نيز به شمار مي رود.
وي گفت: منظور از امنيت تغذيه اي دسترسي مردم به غذاي سالم و کافي از طرق قابل قبول اجتماعي براي يک زندگي سالم و فعال بوده که در آن بر دسترسي پايدار و تغذيه سلولي تاکيد شده است.
وي يادآور شد: در حال حاضر در کشور بحث سوء تغذيه به معناي کمبود انرژي نداشته از نظر دسترسي به منابع انرژي و پروتئين به جز برخي از مناطق محروم مشکل چنداني وجود ندارد، اما آنچه نگراني کارشناسان تغذيه و دست اندرکاران حوزه سلامت را به همراه دارد، بحث گرسنگي سلولي به دليل کمبود ريز مغذي ها است.
وي گفت: به دليل اهميت اين موضوع در کنگره فوق علاوه بر بحث امنيت تغذيه اي، مباحثي از قبيل راهنماهاي تغذيه اي و تغذيه پايدار، سواد و فرهنگ تغذيه اي، ايمني غذا و سلامت جامعه، تغذيه از سلول تا جامعه، پيشگيري از کوتاه قدي و ... در قالب
15 سپموزيوم ارايه خواهد شد.
به گفته دکتر حاجي فرجي از آنجا که بحث امنيت غذايي در جوامع مختلف شامل تامين غذاي سالم و کافي است، اين موضوع از مرحله توليد محصولات کشاورزي (از زمين و خاک) تا سفره مردم را مي پوشاند، مباحث مربوط به بار ميکروبي محصولات به انواع آلاينده ها در اين حوزه جاي دارد و عمده پرسش هاي مردم در مورد سلامت مرغ، شير، ميوه و صيفي جات مصرفي همگي در اين حوزه جاي مي گيرد در اين کنگره به مباحث فوق نيز پرداخته مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن