تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820065348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو ثبت اختراع در طراحي نانوبيو سنسور و طراحي کيت الايزا توسط محقق واحد علوم و تحقيقات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۳۴ق.ظ)
دو ثبت اختراع در طراحي نانوبيو سنسور و طراحي کيت الايزا توسط محقق واحد علوم و تحقيقات عضو هيأت علمي واحد علوم و تحقيقات، براي نخستين بار در کشور، موفق به طراحي کيت نانوبيو سنسور براي تشخيص باکتري سالمونلا تايفي عامل بيماري حصبه بر اساس واکنش بين آنتي ژن و آنتي بادي شد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سيد امير علي انوار با بيان اين مطلب که عامل بيماري حصبه (تب روده) باکتري سالمونلا تايفي و عامل انتقال اصلي آن به انسان از طريق آبهاي آلوده مي باشد گفت: در روش هاي سنتي و رايج تشخيص عامل بيماري ( محيطهاي کشت ميکروبي) حداقل چندين روز زمان نياز است، تا بدانيم نمونه آب داراي عامل بيماري مي باشد يا خير از طرفي کيت هاي الايزا جهت تشخيص آنتي بادي در نمونه خون و سرم کارايي دارند در صورتيکه در مواد غذايي کيت الايزا مي بايست براي تشخيص آنتي ژن طراحي شود.
وي تصريح کرد : اين تحقيق براي تشخيص عامل بيماري حصبه در دو فاز مجزا از هم براي نخستين بار در کشور صورت پذيرفت. فاز اول با طراحي کيت نانو بيو سنسور بر پايه واکنش بين آنتي ژن آنتي بادي مبتني بر فلورسانس موفق به تشخيص جرم باکتري عامل حصبه در ميزان بسيار پايين تر از دوز عفوني از غلظت 10 عدد سلول باکتري در هر ميلي ليتر تا 108 عدد سلول باکتري در هر ميلي ليتر در آب آلوده شد.
عضو هيات علمي واحد علوم و تحقيقات با بيان اين مطلب که کيت نانو بيو سنسور طراحي شده بر اساس روش پليمر قالب مولکولي ميکروکانتکت که جديد ترين روش در دنيا مي باشد طراحي شده است افزود : اين کيت توانايي تشخيص باکتري سالمونلا تايفي در دو دقيقه را دارد. طراحي اين کيت گامي مثبت در جهت تسريع روند تشخيص در مقايسه با روش هاي سنتي است که نياز به چندين روز زمان دارد.
وي با بيان اينکه طراحي اين کيت با توجه به فقدان استانداردسازي بين المللي، از موارد تحقيقاتي و اجرايي نادر در کشور و منطقه است، تصريح کرد : اين کيت در طراحي هاي بين المللي تنها در نمونه هاي خوني، کاربرد داشته است و بررسي در مواد غذايي اقدامي نو محسوب مي شود.
دکتر انوار از انجام دو ثبت اختراع در مرحله فايلينگ، در طراحي نانوبيو سنسور و کيت الايزا در پي انجام اين طرح ابراز خرسندي کرد و گفت: تاکنون يک مقاله ISI در مورد اين طرح منتشر شده و يک مقاله علمي پژوهشي پذيرش و در دست انتشار است. اقدامات براي انتشار يک مقالهISI ديگر و يک مقاله علمي پژوهشي در حال انجام ميباشد.
لازم به ذکر است ، اين طرح حاصل فعاليت دو ساله دکتر انوار با همکاري اساتيدي چون دکتر ودود رضويلر (استاد راهنما و مدير گروه تخصصي بهداشت) دکتر بهروز اکبري ، دکتر عباسعلي مطلبي (عضو هيات علمي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي) و دکتر حامد اهري (عضو هيات علمي دانشکده علوم و صنايع غذايي واحد علوم و تحقيقات) مي باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن