تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819464855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخشش رسانه ملي در جشنواره رشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آذر ۱۳۹۳ (۹:۳۳ق.ظ)
درخشش رسانه ملي در جشنواره رشد چند اثر از شبكه هاي سراسري و استاني صدا و سيما موفق به كسب جوايز بخش هاي مختلف جشنواره بين المللي فيلم رشد شدند.
به گزارش خبرگزاري موج، چهل‌وچهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد شامگاه جمعه (30 آبان) با معرفي برگزيده‌ها در بخش‌هاي مختلف در سينما فلسطين به كار خود پايان داد .
در اين جشنواره فيلم تلويزيوني «يك روز سرد» محصول شبكه يك برگزيده شد. فيلم تلويزيوني «يك روز سرد» به كارگرداني محمدعلي طالبي، آتش‌سوزي در يك مدرسه روستايي را بستر روايت داستان‌هايي قرار داده است. معلمي براي نجات بچه‌ها از آتش‌سوزي جانش را به خطر مي‌اندازد، معلم ديگري كه به‌ جاي معلم مجروح به مدرسه مي‌آيد و سعي دارد روح آزرده دانش‌آموزان مدرسه را آرام كند و دانش‌آموزي خودش را به خاطر آتش‌ گرفتن بخاري كلاس مقصر مي‌داند و از مدرسه فراري شده است.
سه داستان مجزا كه هركدام از آنها مي‌تواند در يك فيلم مستقل روايت شود اين فيلم را تشكيل داده اند.
«افسانه شهر قالي» ديگر اثر از رسانه ملي بود كه در اين جشنواره موفق به دريافت جايزه شد. پويا نمايي «افسانه شهر قالي» توليد سيماي مركز سمنان در چهل و چهارمين جشنواره بين الملي رشد موفق شد لوح تقدير و جايزه نقدي بخش پويانمايي را از آن خود كند.
اين اثر تاكنون توانسته تنديس پروانه طلايي بهترين فيلمنامه بلند پويا نمايي، ديپلم افتخار بهترين فيلم بلند پويا نمايي از بيست و هشتمين جشنواره كودك و نوجوان اصفهان و جايزه بهترين انيميشن سه بعدي از جشنواره بين المللي الغدير نجف اشرف را دريافت كند.
افسانه شهرقالي قصه پر ماجراي شهري است كه مردمانش با ياد خدا و دلي آكنده از اميد، زيباترين قالي هاي جهان رامي بافند، در حالي كه بيگانگان (آخرين نسل بازماندگان بيدهاي غول پيكر) در صدد حمله به آنجا هستند و نوجواني از آن ديار با قاليچه­ ي پرنده مصمم به نجات شهرقالي است. اين فيلم به نويسندگي و كارگرداني حميدرضا حافظي ساخته شده است.
فيلم سه اپيزودي «گنجشكك اشي مشي» هم كه در جشنواره دو سال پيش فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان اصفهان جايزه ويژه هيات داوران را دريافت كرده بود، موفق شد در بخش آثار بلند داستاني جشنواره رشد امسال تنديس سيمين بهترين فيلم را به خود اختصاص دهد.
در اين فيلم كه با كارگرداني مشترك وحيد نيكخواه آزاد، غلامرضا رمضاني و مسعود كرامتي ساخته شده بازيگراني چون حسن پورشيرازي، فاطمه گودرزي، يكتا ناصر، ليلا زارع، سروش صحت، شيوا ابراهيمي، نگار نيكخواه آزاد، نگار عابدي و مسعود كرامتي بازي مي‌كنند.
همچنين فيلم تلويزيوني «تبسم گرگ» ساخته جواد عليزاده و محصول سيماي مركز خراسان رضوي موفق به دريافت ديپلم افتخار و جايزه نقدي بخش فيلم‌هاي بلند داستاني اين جشنواره شد.
در بخش مستند علمي ـ آموزشي اين جشنواره نيز فيلم «باد در باغ نظر» به كارگرداني پويان كاظمي از سيماي مركز فارس صاحب تنديس زرين و جايزه نقدي جشنواره شد.
فيلم مستند «حيات در رگ‌هاي سرد» ساخته فتح الله اميري از سيماي مركز ايلام هم كه پيشتر در جشنواره فيلم كوتاه تهران هم درخشيده بود، موفق شد تنديس زرين و جايزه نقدي جشنواره فيلم رشد را به خود اختصاص دهد.
يكي ديگر از جوايز مهم اين بخش هم به يك اثر تلويزيوني ديگر تعلق گرفت و مستند «لير» به كارگرداني محمدرضا حافظي از سيماي مركز كردستان موفق شد تنديس سيمين و جايزه نقدي اين بخش را دريافت كند.
فيلم مستند «القهوه» به كارگرداني مرتضي مطوري از سيماي مركز خوزستان نيز صاحب لوح تقدير و ديپلم افتخار جشنواره در اين بخش شد. مراسم اختتاميه چهل و چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد شامگاه جمعه در سينما فلسطين به كار خود پايان داد. 320 فيلم خارجي از 40 كشور دنيا در اين جشنواره حضور داشتند و با آثار ايراني رقابت كردند. جشنواره رشد امسال با شركت 1197 اثر از ايران و 40 كشور در پنج گروه فيلم‌هاي مستند علمي ـ آموزشي، مستند، داستاني كوتاه و بلند و پويانمايي به مدت يك هفته و همزمان در تهران و چند شهر كشور برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن