تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802762727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازي گروه‌ هاي ترويج کتابخواني از اهميت ويژه اي برخوردار است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ آذر ۱۳۹۳ (۱۱:۴۶ق.ظ)
راه اندازي گروه‌ هاي ترويج کتابخواني از اهميت ويژه اي برخوردار است مراسم نخستين دوره قدرداني از گروه‌هاي ترويج کتابخواني، با حضور سيد عباس صالحي، معاون امور فرهنگي، مديران اجرايي معاونت امور فرهنگي و اهالي فرهنگ در تالار ايوان شمس برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد عباس صالحي، معاون امور فرهنگي وزارت ارشاد در اين نشست با اشاره به برنامه‌هاي انجام شده در بيست و دومين دوره از هفته کتاب گفت: در اين يک هفته برنامه‌هاي بسيار متنوعي داشتيم اما؛ اين برنامه يکي از بهترين برنامه‌ها بود زيرا هم برنامه تازه و بکري است و هم به دليل توليد فراورده‌هايي مهم در حوزه فرهنگ، از ارزش خاصي برخوردار است.
وي افزود‌: در دوره‌اي که انسان‌ها مي‌توانند به چيزهاي پيش پا افتاده دل خوش کنند، هنوز افرادي هستند که با کتاب دلخوش هستند و از فرهنگ ايراني همچنان دفاع مي‌کنند تا فرهنگ اين کشور رو به جلو باشد. اقداماتي که دير شروع مي‌شوند، همواره با يک دلواپسي همراه هستند اما؛ با همکاري دوستان در يک فرصت کوتاه، 90 طرح به دبيرخانه رسيد، اين نشان دهنده اين است که نگاه به کتاب و کتابخواني هنوز قوي و مقتدر است و مي‌توانيم روي آن حساب کنيم.
معاون امور فرهنگي وزارت ارشاد با اشاره به ويژگي‌هاي اين طرح‌ها گفت: 10 ويژگي در اين طرح‌ها ديده مي‌شود، اين ويژگي‌هاي 10‌گانه نشان مي‌دهد که با جنبشي در حوزه کتاب و کتابخواني مواجه هستيم، اين جنبش اجتماعي در کشور قابل احترام است، ويژگي اول آن، داوطلبانه بودن اين طرح‌ها و خلاقيت‌هاست، اين ويژگي نشان مي‌دهد که در اين طرح‌ها اراده انساني دخيل است و تحت تاثير ساختارها و بخش‌نامه‌ها نبوده است.
وي افزود: ويژگي دوم در اين طرح‌ها، اصالت و خلاقيتي بود که در طرح‌ها وجود داشت و کپي‌برداري از طرح‌هاي غربي و مرکزنشيني در تهران نبود، سومين ويژگي اين طرح‌هاي ارسال شده غير دولتي بودن آن‌هاست و نشان مي‌دهد که مردم وارد يک جنبش اجتماعي و فرهنگي شده‌اند، ويژگي چهارم اين طرح‌ها سلامت اقتصادي و غير رانتي بودن است.
صالحي استفاده از ابزارهاي جديد فناورانه را ويژگي پنچم اين طرح‌ها برشمرد و عنوان کرد: عمده اين طرح‌ها به ابزارهاي جديد حوزه فرهنگ توجه داشتند، استفاده از ابزارهاي نو به خوبي در اين مجموعه‌ها ديده مي‌شود، نکته ششم تاکيد بر کار گروهي در اين طرح‌ها است، ما ايراني‌ها اين ضعف را داريم که فردي هستيم و کمتر به سراغ کارهاي تيمي مي‌رويم، نکته هفتم توجه به جذب مشارکت‌هاي مردمي در اين طرح‌هاست، اينکه از مردم براي مردم و با پول مردم به سمت فرهنگ‌سازي در حوزه مکتوب حرکت کنيم، اين سه ضلع مي‌تواند فرهنگ مردم را ماندگار نگه دارد، اين مثلث سه‌‌گانه در اين جنبش‌هاي اجتماعي ديده مي‌شود.
معاون امور فرهنگي در ادامه گفت: ويژگي نهم استفاده از خلاقيت‌هاي در دسترس است، ما خيلي وقت‌ها دارايي‌هاي خود را نمي‌شناسيم اما؛ دوستان ما به خوبي از دارايي‌هاي خود در اين طرح‌ها استفاده کرده‌اند، توجه به مخاطبان کودک و نوجوان به عنوان عناصر خلاق کتاب و کتابخواني نيز ويژگي دهم اين طرح‌است و همه ما به خوبي مي‌دانيم که کتابخواني بايد از کودکي شکل بگيرد، در برابر اين طرح‌هاي ارائه شده احساس کوچک بودن مي‌کنم و بر دست تک تک آن‌ها براي اين اقدام فرهنگي بوسه مي‌زنم.
صالحي در بخش پاياني صحبت‌هاي خود درباره ادامه اين طرح‌ها گفت: به نظرم بايد مستندسازي از اين فعاليت‌ها صورت گيرد، مستندنگاري از اين حرکت‌ها گنجينه اين جنبش را قوي خواهد کرد، از سوي ديگر هم‌افزايي اين تجربيات در ميان گروه‌ها بايد افزايش يابد، کارگارهايي بايد پديد آيند و به آموزش اين تجربيات بپردازد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن