تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798376639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از فضای مجازی راهکاری موثر در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استفاده از فضای مجازی راهکاری موثر در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی آبادان- ایرنا- برخی کارشناسان معتقدند با توجه به افزایش علاقه و حضور قشرهای مختلف جامعه بویژه نوجوانان و جوانان در فضاهای مجازی می توان از این ظرفیت به بهترین نحو برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی استفاده کرد.


همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در جای جای ایران اسلامی تلاش بر این است که به تقویت فرهنگ مطالعه و گسترش سطح آگاهی عمومی کمک شود.
کتاب، دروازه ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و ارایه کتاب خوب، یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن انسان هاست و کسی که در این دنیای زیبا به زندگانی می پردازد، نمی تواند با دنیای کتاب بی ارتباط باشد.
کارشناسان امر کتاب در آبادان معتقدند: فضاهای مجازی به دلیل دسترسی آسان و سریع می توانند بهترین ظرفیت برای گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه باشند.
رهبرمعظم انقلاب در دیدار چندی پیش اعضای مجلس خبرگان رهبری با ایشان، با تاکید بر اهمیت استفاده از فضاهای مجازی اظهارکردند: "امروز صدها سایت اصلی و هزاران سایت فرعی در اینترنت وجود دارد که هدف عمده ‏شان این است که تفکرات اسلامی و بخصوص تفکرات شیعی را مورد تهاجم قرار دهند؛ تهاجم هم تهاجم استدلالی نیست از روش های تخریبی و از روش های روانشناسانه و غیره استفاده می ‏کنند همه اینها پاسخ دارد پاسخ هایش هم مشکل نیست،بایستی از این وسایل استفاده کرد باید از آنچه که در اختیار داریم حداکثر استفاده را بکنیم ما نه از صدا و سیمایمان نه از مطبوعاتمان و نه از بسیاری از منابع عظیم عمومی‏ مان چنان که باید و شاید استفاده نمی ‏کنیم این ضعف های ماست این ضعف ها را بایستی کم کنیم باید روزبه‏ روز نقاط ضعف را کم و نقاط قوت را زیاد کرد و این ممکن است."
بیانات معظم له، نشان از دغدغه ایشان در خصوص مسایل فرهنگی و استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی برای مقابله با جنگ نرم دشمن است.
امروزه افراد زیادی با در اختیار داشتن گوشی تلفن همراه پیشرفته امکان استفاده از فضاهای مجازی و فایل های PDF و WORD را دارند لذا می توان کتاب های الکترونیکی زیادی را در این قالب برای مطالعه کاربران در فضای مجازی توزیع کرد.
مدیرآموزش و پرورش خرمشهر در باب استفاده از فضاهای مجازی برای گسترش فرهنگ مطالعه می گوید: فضای مجازی ظرفیت بزرگی است که می توان اهداف مورد نظر فرهنگی را از طریق آن دنبال کرد.
"مهدی رفیعی" ترویج فرهنگ کتابخوانی را مستلزم سرمایه گذاری در بخش های مختلف دانست و افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی باید به صورت نظام مند در همه نهادهای دولتی و غیر دولتی ترویج یابد.
وی تعداد صفحات زیاد را عاملی بازدارنده برای گرایش مردم به کتابخوانی دانست و اظهار کرد: کتاب ها باید به صورت الکترونیکی و ارزان در اختیار مردم قرار گیرند.
مدیر آموزش و پرورش خرمشهر افزود: سرمایه گذاری در بحش تولید کتاب، راه اندازی کتابخانه های عمومی، نمایشگاه ها در سطح جامعه، سازمان های مختلف به ویژه آموزشگاه ها ضروری است.
وی گفت: در صورتی که زنگ مطالعه در بخش فوق برنامه در مدارس دنبال شود، می تواند در تشویق دانش آموزان به مطالعه موفقیت آمیز باشد.
وی با اشاره به اهمیت چاپ کتاب در آموزش و اطلاع رسانی در جامعه افزود: اینکه چه نوع کتابی متناسب با وقت مردم چاپ شود باید مدنظر ناشران قرار گیرد.
رفیعی با بیان اینکه باید بپذیریم که مطالعه غیردرسی در فرهنگ مطالعه جامعه ضعیف است، گفت: متاسفانه در ویترین کتابخانه ها، کتاب هایی مانند فال قهوه و طالع بینی بیشتر از کتاب های مفید برای جامعه دیده می شود.
وی با تاکید بر لزوم راه اندازی سایت های مفید در فضای مجازی برای بالا بردن سرانه مطالعه در کشور اضافه کرد: سایت های فرهنگی باید در فضای مجازی جذاب باشند تا زمینه را برای جذب مخاطبان، مطالعه و تحقیق فراهم کنند.
وی از تجهیز مدارس ابتدایی خرمشهر به کارگاه های رایانه ای در آینده نزدیک خبر داد و افزود: امسال با توافقی که با سازمان منطقه آزاد اروند صورت گرفت امیدواریم با ایجاد کتابخانه ها و کارگاه های رایانه ای در بخش استفاده از نرم افزارها و کتابخوانی بتوانیم در کلیه مدارس ابتدایی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی به صورت الکترونیکی حرکت کنیم.
یک کارشناس امور بانوان در این باره گفت: استفاده از فضای مجازی برای تحصیل علمی بانوان بویژه بانوان شاغل برای افزایش سرانه مطالعه مفید است.
"مهسا سادات محسن فر" افزود: فضای مجازی برای اینکه بتواند منبع مفیدی برای مطالعه باشد باید استاندارد لازم را داشته باشد.
وی اظهار کرد: کتاب های الکترونیکی موجود در فضای مجازی باید تنوع داشته باشند تا نیاز افراد اهل مطالعه را برطرف کنند.
محسن فر افزود: امروزه با پیشرفت فناوری علمی، بیشتر مخاطبان به دنبال استفاده از فضای مجازی هستند و به نظر می آید که فرهنگ سازی استفاده از این فضا برای جامعه لازم است.
مرکز پژوهش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال های گذشته وضعیت مطالعه 28 استان کشور را بررسی و اعلام کرد سرانه مطالعه ایرانی ها هفت دقیقه در روز است.
7100/7279/640


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن