تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804356098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدیه متفاوت در روزهای خوب دوستداران کتاب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هدیه متفاوت در روزهای خوب دوستداران کتاب شیراز- ایرنا- این روزها سیزدهمین نمایشگاه کتاب فارس به محفل گرم دوستداران کتاب در این استان مبدل شده و برخی اقدامات ابتکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در کانون توجه اهالی فرهنگ قرار گرفته است.


* اهدای گل به کتاب فروشان؛ هدیه متفاوت
همزمان با این رویداد فرهنگی، ابتکاری نو در استان فارس در بیرون نمایشگاه انجام شد که مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.
در این ارتباط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با شاخه های گل به کتاب فروشی های سطح شهر شیراز رفت و فعالیت های آنان در خدمت به فرهنگ این مرز و بوم را ارج نهاد.
این ابتکار نو قرار است در روزهای برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب فارس تکرار شود و پاسداشت فعالان عرصه فروش کتاب نیز همگام با تجلیل از ناشران و نویسندگان ادامه یابد.
مجموعه نشر گستره ای فرهنگی از نویسنده، مولف یا مترجم، ناشر، فعالان صنعت چاپ و نیز مرحله توزیع و فروشندگان کتاب را در بر می گیرد و زمانی این مجموعه به موفقیت دست می یابد که همه اجزای این چرخه به درستی به ماموریت های خود عمل کنند.

* راه های جدید بازاریابی کتاب؛ ماموریت متفاوت
هدیه متفاوت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالان کتاب فروشی های فعال در شیراز با یادآوری ماموریت های متفاوت و امروزی آنها نیز همراه بود.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس در دیدارهای جداگانه و چهره به چهره با دست اندرکاران فروش کتاب در کتابفروشی های سطح شهر شیراز با بیان این که فروش کتاب، هنر می خواهد گفت: ناشران و کتابفروشان، راه های جدید تبلیغ و بازاریابی کتاب در ایران را تجربه کنند.
مریدی افزود: کتاب اگر چه کالایی فرهنگی است، اما مثل محصولات صنعتی، غذایی، مصرفی و غیره برای معرفی در سطح جامعه و فروش بهتر به تبلیغ نیاز دارد.
وی افزود: بازاریابی، یکی از حلقه های مفقوده تجارت کتاب در ایران به شمار می آید که هنوز به طور شایسته، جدی گرفته نشده است.
ماموریت های دست اندرکاران نشر و عرضه کتاب امروزه با گسترش وسایل ارتباط جمعی و روی کار آمدن فناوری های جدید تبادل اطلاعات دشوارتر از پیش است و از این رو، باید راهکارهای نو همپای فناوری های نو در خدمت اهالی فرهنگ قرار گیرد تا کتاب همچنان در سبد خرید خانواده بماند و دوستداران آن سهم شایسته ای از ساعات زندگی روزمره خود را به مطالعه کتاب اختصاص دهند.
به گزارش ایرنا سیزدهمین نمایشگاه کتاب فارس نمایشگاه بین المللی فارس 27 آبان در شهرک گلستان شیراز گشایش یافت و تا دوشنبه سوم آذرماه هر روز از ساعت 10 تا 21 آماده دیدار علاقه مندان است.
در این نمایشگاه یک هزار و 500 ناشر داخلی و خارجی اقدام به عرضه کتاب های انتشار یافته خود پرداخته اند که از این تعداد 70 ناشر از استان فارس هستند.
سالن حافظ نمایشگاه بین المللی با 300 غرفه به ناشران عمومی، کمک درسی و مذهبی، سالن بهار با 85 غرفه به انتشارات دانشگاهی، سالن نرگس با 85 غرفه به بخش کودک و زبان و سالن سرو نیز به بخش پزشکی، هنر و بین الملل اختصاص داده شده است.
14 برنامه جانبی از جمله تعزیه، نشست های روزانه تحلیل کتاب با حضور صاحب نظران و مولفان، شب شعر با موضوع عاشورا، نشست تخصصی کتاب کودک، شیوه انتخاب داستان خوانی و تجلیل از ناشران زن استانی برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
این نمایشگاه همچنین فرصتی برای تبادل نظر نزدیک اقشار مختلف مردم با نویسندگان کتاب ها و نیز طرح نیازهای مردم به ناشران فراهم کرده است تا آنها خوراک فکری و ذهنی علاقه مندان را در حوزه های مختلف فراهم آورند.
رونمایی از کتاب، نشست های تخصصی نقد و بررسی نیز هر روز در سالن های مختلف نمایشگاه در حال برگزاری است.
مروری بر اخبار و رویدادهای این نمایشگاه نشان از آن دارد که برنامه ریزان عرصه فرهنگی استان امسال علاوه بر آن که کتاب خوانان دایمی را به میهمانی "بهترین دوست انسان" فراخوانده اند، برنامه هایی نیز برای آشتی دیگر اقشار جامعه با کتاب و کتاب خوانی دارند.

* آشتی با کتاب
ارائه بن های تخفیف کتاب به شمار زیادی از بازدیدکنندگان نمایشگاه از جمله این برنامه ها است که شرایط مناسبی برای دسترسی علاقه مندان به کتاب به آثار مورد نظر خود فراهم کرده است.
بنا به اعلام "احمدرضا نداف " معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تا روز سوم سیزدهمین نمایشگاه کتاب فارس پنج میلیارد ریال بن کتاب در این نمایشگاه به فروش رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه در دوره قبل، رشد دو برابری را نشان می دهد.
مسوولان فرهنگی استان فارس با درک اهمیت و تاثیرگذاری آموزش و پرورش در آینده کشور، ساز و کار همکاری برای مانوس کردن آینده سازان کشور با کتاب را پایه ریزی کرده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان بر ضرورت توسعه کتاب و کتاب خوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: جامعه هدف ما دانش آموزان و فرهنگیان هستند زیراکه معتقدیم فرهنگ کتابخوانی به دست این اقشار توسعه می یابد.
"بهزاد مریدی " در این دیدار با اشاره به اینکه فرهنگیان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و دانش آموزان استان فارس می توانند ضمن حضور در نمایشگاه کتاب استان از تخفیف ویژه این نمایشگاه برخوردار شوند افزود: این دسته از افراد می توانند ضمن حضور درنمایشگاه از بن های تخفیف 20 درصدی برخوردار شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن ابراز خرسندی از حضور فعال مدارس دراین نمایشگاه گفت: شمار زیادی از ناشران حاضردراین نمایشگاه نیز علاوه براین تخفیف درنظر گرفته شده تخفیف هایی از 30 تا 50 درصد نیز ارائه می کنند.
وی افزود: با احتساب این تخفیف ها قیمت برخی کتب تا50 الی60 درصد کاهش یافته است.

* عدد 13 برای دوستداران کتاب نحس نبود
در حالی که برخی عوام برپایه خرافات عدد 13 را نحس می دانند، دوستداران کتاب در استان فارس با استقبال گسترده از سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان بر بی پایه بودن این دیدگاه تاکید کرده اند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت و گو با ایرنا گفت: امسال استقبال بسیار چشمگیر و بی سابقه مردم را نسبت به سال قبل در این نمایشگاه داشته ایم.
نداف افزود: پارسال با توجه به شرایط جوی نامناسب آمار فروش بن ها بسیار پایین بود ولی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دو برابری را داشته ایم.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب فارس با حضور یک هزار و 500 ناشر داخلی و خارجی برگزار شده است گفت: با برنامه ریزی انجام شده نیز رقمی حدود 10 میلیارد ریال بن خرید کتاب در نظر گرفته شده که مردم می توانند با ارایه کد ملی تا سقف 500 هزار ریال بن کتاب خریداری کنند.

* کتاب همچنان نیازمند حمایت دولت
در هنگامه روزافزون خصوصی سازی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس حساب "کتاب" را از دیگر فعالیت ها جدا کرد و بر ضرورت و لزوم حمایت دولت از فعالان این عرصه تاکید کرد.
مریدی در این باره گفت: با آن که ناشران خصوصی در شیوه های جدید بازاریابی خود چندان به حمایت های دولتی چشم ندوخته اند، اما بی شک با ورود نهادهای دولتی به این روند، این جریان شتاب فزون تری یافته و موفقیت بیشتری پیدا می کند. به ویژه این حمایت می تواند در وادی اطلاع رسانی و نقد و بررسی کتاب ها در رسانه های عمومی و مراکز فرهنگی دولتی اتفاق بیفتد.
وی: ایجاد فضای گرم کتابخوانی، اطلاع رسانی در باره عناوین چاپ شده، نقد و بررسی کتاب های روی پیشخوان کتابفروشی ها و... تبلیغاتی از این دست وظیفه مسلم نهادهای دولتی است.
مریدی افزود: البته با توجه به آمار بالای چاپ کتاب در کشور، طبیعتا اطلاع رسانی درباره تمام کتاب ها خارج از توان نهادهای دولتی است و برای همین باید دست به انتخاب بزنند. این انتخاب باید ملاک و معیاری داشته باشد که کیفیت برتر، مهم ترین عامل آن است.
وی گفت: برای مثال کتاب های زیادی در جایزه های دولتی مقام کسب کرده اند، اما فروششان دوچندان نشده است یا حتی اگر در رسانه های مختلف دولتی معرفی شده اند، اما همچنان دور از سلایق عموم جامعه باقی مانده اند.

* ادای دین اهالی فرهنگ در تبلیغ کتاب
"اصحاب فرهنگ وادب وهنر در خدمت تبلیغ کتاب قرارگیرند" این مطالبه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این قشر بود.
مریدی گفت: با بیان و ارتباط تبلیغی و اطلاع رسانی توسط رسانه ها، فکر و احساس این فرهیختگان مردمی را می توان درباره کتاب شرح داد تا ازاین طریق به میزان فروش کمک کرد.
وی افزود: با اینکه هنوز کمتر کتابخوانی حاضر است لذت گشتن در کتابفروشی ها را با چیز دیگری عوض کند و کمتر کتابفروشی را می شود سراغ گرفت که نخواهد فرصت گپ وگفت با خریدار کتاب را از دست بدهد، اما دغدغه ها و دلمشغولی های جوامع مدرن، مجال و شتاب بیشتری را برای سرو کله زدن با مظاهر فناوریهای نوین می طلبد و از این رو خیلی ها ایستادن بی دردسر در پشت پیشخوان این گونه فروشگاه ها را ترجیح می دهند که می توان برای آن باجذاب کردن اینگونه ویترین ها به فروش و ترغیب مخاطب کمک کرد و همین امر بودن یا نبودن کتابخانه ها و فروشگاه های کتاب را رقم می زند.
2026 /538/667


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن