محبوبترینها
از کجا بفهمیم قاشق چنگال اصل است | قاشق چنگال تقلبی نخرید!
با چاپ روی وسایل یک کسب و کار پرسود بسازید
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1799064848
نقد «میهمان داریم» در برنامه سینمامعیار یزدی: دفاع مقدس در سینما تحریف شده است/هاشمزاده: مشارکت برخی ارگانها تعجبآور است
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نقد «میهمان داریم» در برنامه سینمامعیار
یزدی: دفاع مقدس در سینما تحریف شده است/هاشمزاده: مشارکت برخی ارگانها تعجبآور است
برنامه این هفته سینمامعیار با موضوع بررسی فیلم «مهمان داریم» ساخته محمدمهدی عسگرپور و با حضور کارگردان فیلم، منتقدین برنامه، سید سعید هاشمزاده و محسن یزدی و اجرای سیدامیرجاوید برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه این هفته سینمامعیار با موضوع بررسی فیلم «مهمان داریم» ساخته محمدمهدی عسگرپور و با حضور کارگردان فیلم، منتقدین برنامه، سید سعید هاشمزاده و محسن یزدی و اجرای سیدامیرجاوید برگزار شد. عسگرپور: همچنان روحیه تجربهگرا دارم در آغاز برنامه کارگردان فیلم «مهمان داریم»، محمدمهدی عسگرپور، روی خط برنامه حاضر شده و در پاسخ به اولین سوال مجری که «کارگردانی با سوابقی چون اقلیما، پرواز در نهایت، قدمگاه و هفت و پنج دقیقه، قرار است مخاطبش را به کدام سو هدایت کند؟» چنین گفت: «اگر خودم مخاطب این سیر کارنامه باشم، خواهم گفت که کارگردان این آثار همچنان روحیه تجربهگرا دارد.» وی در ادامه در ارتباط با اولویتهای شخصی خود در عرصه مدیریت سینما و ساخت فیلم، چنین توضیح داد: «اولین مسئولیت مدیریتی را زمانی پذیرفتم که حدود 23 سال داشتم و همزمان کار فیلمسازی را هم انجام میدادم و این دو توأمان پیش رفت. اگر سریالها را هم به آثار اضافه کنیم، میتوان گفت که حضورم در هر دو عرصه تقریبا متوازن بوده است.» یزدی: دفاع مقدس در سینما تحریف شده است! در بخش بعدی سینمامعیار، گفتوگو با منتقدین، با پرسش از چرایی حرکت به سمت چنین سوژهای در سینمای عسگرپور، شروع شد که محسن یزدی با ذکر بداهت علت پرداختن به مسئله دفاع مقدس، دلیل عمده خود را برای مثبت بودن نگاهش به فیلم و غرض و مقصود آن چنین برشمرد: «در حالی که سینمای ایران در پرداخت به دفاع مقدس، چندسالی است که خواسته یا ناخواسته به سمت تحریف تاریخ حرکت کرده و در بسیاری آثار شاهدیم که علت حضور رزمندگان و شهدا در جبههها، صرف دفاع از خاک و وطن، ذکر میشود، مهمان داریم سعی کرده از این خطا دور بماند و نسبت خانواده و خود جانباز را با مذهب در نشانههایی چون مسجد، عکس امام (ره) و رهبری و مواردی از این قبیل نشان دهد.» یزدی در ادامه مقایسه این فیلم را با فیلم قبلی تهیهکننده آن یعنی بوسیدن روی ماه، قیاس نابجایی دانسته و متذکر شد که دست اولترین منبع برای شناخت هدف شهدا در دفاع مقدس، وصیتنامههای ایشان است که در قریببهاتفاق این وصایا، کلیدواژههایی چون اسلام، امام و ولایت فقیه مکررا قابل مشاهده است. آدمهای بههم ریخته، جانبازی نیمهمرده و فضایی تاریک و تلخ سیدسعید هاشمزاده، دیگر منتقد برنامه نیز در توضیح آن چه خود نقطه عزیمت فیلم، میدانست، گفت: «فیلمسازی در سینمای جنگ احتیاج به دلیل دارد همانطور که پرداختن به آسیبهای اجتماعی در سینما علت میخواهد و به همین خاطر باید در آن بسیار سنجیدهتر عمل کرد. بنابراین قطعا مؤلفین برای پرداختن به سوژهای که میان این دو ارتباط برقرار میکند، دلیل و حرفهای ناگفتهای داشتهاند.» هاشمزاده، سپس با ورود به تحلیل نشانهشناسانه، صحبتش را ادامه داد: «خانهای فرسوده و در حال ریزش، فضای رنگپریده، آدمهای بههم ریخته، مادر داغدیدهای که مدام در حال آرزوکردن است به علاوه جانبازی نیمهمرده، همه، نشاندهنده فضایی تاریک و تلخ است.» اما یزدی، پس از طرح سوال جاوید در رابطه با این که شاید این فضاسازی در ادامه فیلم، چرخش پیدا کرده و منجر به افزایش امید شده باشد، گفت: «با این که تصویر جانباز در سینمای ما کلیشه شده و در این فیلم هم، با نمایش دشواریهای زندگی جانبازان، -هر چند هم که در واقع سخت باشد-، هدف و اقتضائات مدیوم سینما در نظر گرفته نشده است اما نکات مثبتی در کنار این تصویر وجود دارد که آن تلخیها را تعدیل میکند؛ از جمله در جایی که پدر، پسر جانبازش را به صبر و رضایت دعوت میکند. القاء افتراق میان حاکمیت و بازماندگان دفاع مقدس تفاوت دیگر این فیلم با اثر قبلی منوچهر محمدی (تهیهکننده مهمان داریم) و سایر فیلمهایی که به آسیبشناسی اجتماعی بازماندگان دفاع مقدس میپردازند، این است که اکثرا تلاش میکنند میان قشر جانباز و رزمنده و بازماندگان دفاع مقدس با حاکمیت، نوعی افتراق و گسستگی را القا کنند در حالی که با وجود تمام بیتدبیریهای موجود در برخی نهادهای مربوطه، چنین بازنمایی، حقیقت ندارد و این قشر عزیز، همچنان انقلاب را از آن خود و خود را از آن انقلاب میدانند.» سپس میانبرنامهای از مصاحبه با تماشاگران فیلم مهمان داریم، پخش شد که عمدتا ضعف فیلم را در طولانی و کند بودن آن دانستند. نیمه بعدی سینمامعیار با ورود به جزئیات نشانهشناسی در اثر مورد بحث، پی گرفته شد. هاشمزاده در ابتدای این بخش فضای اثر را از منظر خود، چنین توصیف کرد: «داستان در جامعهای میگذرد که موتوری، به پدر میزند و بار او را پرتاب و از کنار او عبور میکند؛ آسایشگاه جانبازان جایی است که در آن فقط جانبازان را کنترل میکنند؛ خانه نوسازی که ساختش، خانه قدیمی را نابود میکند. رضا، جانباز این جامعه زننده، قابل تقدیس نیست و او را با تلخزبانی و ناشکریاش میشناسیم.» وی در ادامه در توضیح آن چه «چرخش روایی» در فیلم مینامید، بیان داشت: «پس از آن که اعضای خانواده دچار گازگرفتگی میشوند، فضای فیلم به نوعی برزخی میشود. در این فضای برزخی، رجوع به گذشته با المان «گنجه»، مورد توجه قرار میگیرد و هدف آن را میتوان با نوعی نوستالژی گذشتههای خوب، توجیه کرد.» هاشمزاده، در تبیین ارجاع تاریخی این گذشته گفت: «این ارجاع تاریخی در فیلم با نمایش چرخفلک و بستنی خانگی و چیزهایی از این دست اتفاق میافتد که بدون ذکر الزامی سال و ماه، بیننده را به دوره تاریخی خاصی میبرد اما ایجاد حس افسوس نسبت به دههای که گذشته و اتفاقاتی که پیش آمده، مؤید نگاه تلخ و سیاهنمای فیلم است.» وی، ویژگی دیگر مهمانداریم را مضمونزدگی و فقدان پرداخت تکنیکی موفق در آن دانست و علتش را نیز، تمایل شدید کارگردان به ایجاد دریغ و حسرت در مخاطبان ذکر کرد. هاشمزاده: از مشارکت برخی ارگانها تعجب میکنم هاشمزاده، سپس نقد اصلی خود را به سمت ارگان تولید کننده این فیلم، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی سوق داده و افزود: «در حالی که کار هر کدام از کمپانیهای فیلمسازی آمریکایی معلوم است و هر کدام هدف خاصی را در تولیدات خود دنبال میکنند، در کشور خودمان شاهدیم که ارگانی که وظیفه خود را دفاع از انقلاب و مفاهیم مربوط به آن، تعریف کرده است، چنین فیلمی را تولید میکند و این مسئله، بسیار تعجبآور است. شاید اگر این فیلم به طور مستقل ساخته میشد، حوزه هنری، آن را سیاهنما و ضدارزش نامیده و حتی اکرانش هم نمیکرد.» یزدی: مهمان سکانس پایانی، مؤید نگاه امیدوارانه و منتظرانه فیلم است اما یزدی در ابراز مخالفت با سیاهنما نامیدن فیلم مهمان داریم، پایان امیدوارانه فیلم و عوض شدن فضای آن در نیمه را در تضاد با نگاه سیاهنمایانه دانست: «اتفاق امیدبخش پایانی فیلم، ورود مهمانی عزیز و بزرگ است که با آمدنش همه چیز عوض میشود و خانه رنگ و روشنی و زیبایی مییابد.» وی صراحت سیاسی عسگرپور را در برههای علت اصلی برداشتهای دوگانه از مصداق میهمان در فیلم، ذکر و تاکید کرد که مصداق میهمان، هرچه که باشد نمیتوان از آن به عنوان سیاهنمایی یاد کرد. پس از این گفتوگو، هاشمزاده نیز با ارائه تعریف خود از سیاهنمایی، گفت: «من، هم سیاهنمایی این فیلم را عدم تقدیس و ارزش نهادن بر مقام جانباز و رویکرد منفی آن به دشواریهای زندگی آنان میدانم.در مقابل مخاطب پس از تماشای فیلم به مراتب تلختر ازکرخهتاراین، چنین نتیجهای نمیگیرد و احساس نمیکند که شخصیت جانباز به بنبست خورده است.» او، نظر خود را درباره مصداق میهمان در فیلم، فردی تعریف کرد که به خانواده، بشارت مرگ داده و ایشان را به دنیای دیگر سوق میدهد. محسن یزدی، نشانههایی چون مقطع زمانی نیمه شعبان و تداعی حضرت ولیعصر (عج) یا شخصیتی نزدیک به ایشان، به عنوان میهمان، را دلالتهای اصلی فیلم بر نگاه منتظرانه و امیدوارانه برشمرد و خاطرنشان کرد که تنها مسئله آسیبزا در این روایت، مخدوش بودن مرز خیال و واقعیت است که آن هم ناشی از ضعف پرداخت و کارگردانی است. هاشمزاده اما، انتخاب نوع روایت مخدوش را در تمایز رؤیا و واقعیت، کاملا عمدی قلمداد کرده و گفت: «شاید عدم اعتراف کارگردانان هم، در توضیح نشانههایی که در اثرشان میگذارند، به نوعی ناشی از رندی آنان باشد. به علاوه، صرف نشان دادن نیمه شعبان یا برخی نکات مثبت، برای امیدوارانه دانستن یک فیلم کافی نیست بلکه باید این نگاه، در آن جریان داشته باشد.» برچسب «فیلمساز حکومتی» در مقابل نشان «شوالیه فرهنگی» فرانسه سپس پرسش سیدامیر جاوید از فعالانه یا منفعلانه بودن شکل و شیوه مفهوم انتظار در فیلم که هر دو منتقد بدان اشاره داشتند، قرائن بیشتری را در صحبت کارشناسان سینمامعیار به جریان مباحثه وارد نمود. یزدی با تبیین ابعاد فرامتنی کارگردان در نظرات و انتقاداتی که به سمت فیلم او، جاری میشود متذکر شد: «انتظار همه ما از عسگرپور، به عنوان فردی که خود را متعلق به طیف مذهبی و علاقمند به انقلاب و امام و رهبری میداند، بیشتر بود. اما شاید علت برخی از این موضعگیریها، فشارهای رسانهای و برچسبهایی چون «فیلمساز حکومتی» باشد. باید توجه داشت که از یک سو، کسی را به فرانسه دعوت و به او مدال شوالیه اعطا میکنند که معنی آن، در واقع خدمتی است که فرد گیرنده مدال به فرانسه کرده است اما همین موضوع با افتخار نقل میشود و این در حالی است که برخی هنرمندان ما، از متصف شدن به توصیفاتی چون «فیلمساز حکومتی» ابا دارند و ناراحت میشوند. برخی از بازنماییها از وضعیت روز کشور و نقدهایی که در فیلم به جامعه وارد میشود، چنین تلقیای را ایجاد میکند که شاید کارگردان میخواسته برخی را از خود راضی نگه دارد یا وسط بایستد. کمی صراحت، لازم است اما صراحت هم، به معنای بیانیه صادر کردن نیست و شاید بهتر باشد کارگردانان ما، تکلیفشان را با خودشان مشخص کنند.» هاشمزاده نیز در صحبتهای پایانی خود و در تکمیل سخنان یزدی، نقدش را به ارگان تهیهکننده فیلم، این چنین جمعبندی نمود: «این که نشان شوالیه فرانسه، برای برخی افتخار است، از وجهی، به این برمیگردد که نهادهای دولتی فرانسه، تناقضگویی نمیکنند و ارگانهای دولتیشان، چیزی نمیسازند که با تعریف خودشان، ضدارزش باشد و اگر کسی خلاف اهدافشان رفتار کند، کاملا او را به لحاظ فرهنگی و حتی اقتصادی، طرد میکنند. در مقابل ارگانی چون حوزه هنری، چنین فیلمی را تهیه میکند که نشان از تناقضگویی آنهاست. البته این که کارگردانی در ارگانی، از موقعیت و امکانات خاصی بهرهمند باشد، اشکال نیست اما باید از آن موقعیت و امکانات در راستای هدف تعریف شده آن نهاد بهره گیرد.» در پایان برنامه این هفته سینمامعیار، تماس تلفنی با مدیر روابط عمومی پنجمین دوره جشنواره فیلم عمار برقرار شد و محمدصادق باطنی، شرایط ارسال آثار برای این جشنواره را توضیح داد. برنامه رادیویی سینما معیار پنجشنبهها ساعت 16 از رادیو گفتوگو پخش میشود. برنامهای به مجری کارشناسی سیدامیر جاوید و تهیه کنندگی و سردبیری محمد جواد طالبی که سعی دارد ضمن پرداختن به مسائل اساسی سینمای ایران سطح آگاهی مخاطب از فیلمهای روی پرده را بالا ببرد. انتهای پیام/
93/09/01 - 10:45
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]
صفحات پیشنهادی
جدیدترین تیزر فیلم سینمایی «میهمان داریم» رونمایی شد
جدیدترین تیزر فیلم سینمایی میهمان داریم رونمایی شددومین تیزر فیلم سینمایی میهمان داریم در آستانه اکران عمومی این اثر رونمایی شد به گزارش خبرگزاری فارس تیزرهای تبلیغاتی این اثر که به زودی اکران آن در سینماهای کشور آغاز می شود توسط حسن ایوبی ساخته شده است فیلم سینمایی میهمان دپرستویی در نقش پدر شهید آغاز اکران «میهمان داریم» با ۳۰ سینما در تهران و شهرستانها+عکس جدید
پرستویی در نقش پدر شهیدآغاز اکران میهمان داریم با ۳۰ سینما در تهران و شهرستانها عکس جدیداکران عمومی میهمان داریم ساخته محمدمهدی عسگرپور از فردا ۲۱ آبان ماه در سینماهای تهران و شهرستانها آغاز میشود به گزارش خبرگزاری فارس آخرین ساخته عسگرپور به تهیه کنندگی منوچهر محمدی از 21 آبشب گذشته در سینما استقلال سازندگان «میهمان داریم» به خانواده شهدا ادای دین کردند/ تقدیر از هفت خانوا
شب گذشته در سینما استقلالسازندگان میهمان داریم به خانواده شهدا ادای دین کردند تقدیر از هفت خانواده شهیدمراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی میهمان داریم شب گذشته با تقدیر از خانواده هفت شهید معزز در سینما استقلال برگزار شد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس در ابتدای این مراسم که اجرای آنبعد از هفت سال فیلمی از یک کارگردان اکران میشود/ آغاز نمایش «میهمان داریم» با 30 سینما
بعد از هفت سال فیلمی از یک کارگردان اکران میشود آغاز نمایش میهمان داریم با 30 سینما فرهنگ > سینما - تازهترین ساخته سینمایی محمدمهدی عسگرپور با عنوان میهمان داریم از چهارشنبه 21 آبانماه در 30 سالن سینمای تهران و شهرستان روی پرده میرود به گزارش خبرگزاری خبرآنانتشار کتاب مقالات پژوهشگران غربی درباره سینمای دفاع مقدس
انتشار کتاب مقالات پژوهشگران غربی درباره سینمای دفاع مقدسکتاب سینمای دفاع مقدس نگاهی از برون با موضوع مجموعه مقالات پژوهشی منتشر شده در خارج از کشور درباره سینمای دفاع مقدس به کوشش محمد خزاعی جمعآوری و به چاپ رسید به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس کتاب سینمای دفانشست «روایت قلم» در حوزه هنری صالحی: کتابهای دفاع مقدس تبدیل به ژانر شدهاند
نشست روایت قلم در حوزه هنریصالحی کتابهای دفاع مقدس تبدیل به ژانر شدهاندمعاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت ادبیات مکتوب جنگ بسیار مورد توجه است و امروز حوزه کتاب دفاع مقدس تبدیل به ژانری در عرصه کتاب شده و کتابهای این عرصه بسیار گسترده است به گزارش خبرنگار کتاب و ادبدر برنامه «هفت» شب گذشته چه گذشت؟ مناظره درباره سینمای اجتماعی و مرز سیاه نمایی ادامهدار شد
در برنامه هفت شب گذشته چه گذشت مناظره درباره سینمای اجتماعی و مرز سیاه نمایی ادامهدار شددر حالی مناظره سینمای اجتماعی و مرز سیاه نمایی شب گذشته با حضور غلامرضا موسوی و محسن یزدی در برنامه هفت برگزار شد که این بحث قرار است در هفتههای آینده نیز ادامه یابد به گزارش خبرگزای فارستهیهکننده «آزادی مشروط» در بازدید از غرفه فارس: ناهنجاریهای جامعه را طوری نشان ندهیم که خودمان زیر سؤال بروی
تهیهکننده آزادی مشروط در بازدید از غرفه فارس ناهنجاریهای جامعه را طوری نشان ندهیم که خودمان زیر سؤال برویم به سینمای دفاع مقدس علاقه دارممقصود جباری تهیهکننده سینمای ایران در بازدید از غرفه خبرگزاری فارس در نمایشگاه مطبوعات با اشاره به سینمای اجتماعی گفت ناهنجاریها را بهاولین آمار فروش از «شیار 143» و «میهمان داریم»
اولین آمار فروش از شیار 143 و میهمان داریمدر حالی اولین آمار فروش از 2 فیلم جدید اکران منتشر شد که آمارها نشان از استقبال مخاطب از شیار 143 و میهمان داریم دارد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس غلامرضا فرجی مدیر پخش حوزه هنری در خصوص اولین آمار فروش فیلم سینمایی میهمان داریم بهسرتیپ گلفام:تاریخ ارتش در دفاعمقدس را تحریف نکنید
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۱ رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاعمقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت چون برخی جنگ را خوب درک نکردهاند نمیتوانند به درستی مسائل مرتبط با آن را بیان کنند امیر سرتیپ دکتر ابراهیم گلفام با حضوردر غرفه ایسنا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و رسانههاامیرحسین شریفی در غرفه فارس عاشق سینمای دفاع مقدس هستم / آرزو دارم یک فیلم فاخر درباره دفاع مقدس بسازم
امیرحسین شریفی در غرفه فارسعاشق سینمای دفاع مقدس هستم آرزو دارم یک فیلم فاخر درباره دفاع مقدس بسازمتهیه کننده فیلم سینمایی آوازهای سرزمین من گفت من عاشق سینمای دفاع مقدس هستم چون ورود من به سینما با آثار دفاع مقدسی بوده است امیرحسین شریفی تهیه کننده سینمای ایران صبح امروز ددر نشست نقد و بررسی مستند «وقتی ابرها پایین می آیند» عنوان شد سینمای مستند در ایران جایگاهی ندارد/مس
در نشست نقد و بررسی مستند وقتی ابرها پایین می آیند عنوان شدسینمای مستند در ایران جایگاهی ندارد مستندی که تبدیل به سند مردم شناسی شده استمعین کریمالدینی با بیان این که سینمای مستند در کشور ما جایگاهی ندارد گفت سینمای مستند در ایران یا یک سینمای مستقل است که سفارش دهنده خارجی دادر نشست «نسبت سینمای ایران با منافع ملی» مطرح شد برزیده:زیادی داریم سینما را عامل اصلی سیاهنمایی نش
در نشست نسبت سینمای ایران با منافع ملی مطرح شدبرزیده زیادی داریم سینما را عامل اصلی سیاهنمایی نشان میدهیم فهیم نمایش صرف معضلات در فیلم به تکثیر آن کمک میکندعبدالحسن برزیده با اشاره اینکه همه تقصیرها برگردن سینما و سینماگر نیست و گفت زیادی داریم سینما را عامل اصلی سیاه نماییپرویز پرستویی در «میهمان داریم» / انتشار دومین تیزر فیلم عسگرپور
پرویز پرستویی در میهمان داریم انتشار دومین تیزر فیلم عسگرپور فرهنگ > سینما - دومین تیزر فیلم سینمایی میهمان داریم در آستانه اکران عمومی این اثر رونمایی شد لطفا منتظر بمانید تیزرهای تبلیغاتی این اثر که به زودی اکران آن در سینماهای کشور آمحمود عاطفی به فارس خبر داد: امضای تفاهمنامه همکاری سازمان سینمایی دفاع مقدس با سازمان سینمایی/ژانر دفاع مقدس
محمود عاطفی به فارس خبر داد امضای تفاهمنامه همکاری سازمان سینمایی دفاع مقدس با سازمان سینمایی ژانر دفاع مقدس محدود به توپ و تانک و اسلحه نیستمحمود عاطفی از امضای تفاهم نامه همکاری سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاه مقدس با سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری ارشاد در راستای اعتلا«رقابت نقدها، مقالات و پژوهشهای سینمایی» در جشنواره عمار
رقابت نقدها مقالات و پژوهشهای سینمایی در جشنواره عمارمسئول روابط عمومی دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار از افزوده شدن بخش ویژه نقدها مقالات و پژوهشهای سینمایی به بخش رقابتی جشنواره خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس محمدصادق باطنی مسئول روابط عمومی دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عجدیدترین آمار فروش فیلم های روی پرده «شیار 143» نیم میلیاردی شد/هفته خوب برای «میهمان داریم
جدیدترین آمار فروش فیلم های روی پردهشیار 143 نیم میلیاردی شد هفته خوب برای میهمان داریم آتش بس2 در آستانه 4 میلیاردی شدنفیلم سینمایی شیار 143 ساخته نرگس آبیار طی مدت 9 روز نمایش به فروش 450 میلیون تومانی دست یافت و همچنین فیلم سینمایی میهمان داریم ساخته محمدمهدی عسگرپور نیز به فر-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها