تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820903087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامهربانی به شهر مردگان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نامهربانی به شهر مردگان سنندج- ایرنا- نامهربانی های مردم امروزی این روزها به شهر مردگان نیز رسیده است و کم نیستند افرادی که حضورشان در آرامستان های شهر رنگ دیگری به خود گرفته و تنها چیزی که به ذهنشان خطور نمی کند زیارت اهل قبور است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، بسیارند افرادی که دلشان نمی خواهد هیچگاه مسیرشان به سمت قبرستان ها کشیده شود جایی که بسیاری از عزیزانمان فارغ از مشکلات دنیای امروز با خیالی آسوده و برای همیشه در آنجام آرمیده اند.
اما این مکان تنها جایی است که هیچ کس را یارای فرار از آن نیست و تنها مکانی که فقیر و ثروتمند و پیر و جوان نمی شناسد و کسی پیدا نمی شود که گذرش به این مکان نیفتاده باشد و یا اینکه نیفتد.
آرامستان بهشت محمدی سنندج که هزاران نفر زن و مرد و پیر و جوان در آن آرمیده اند روزهای دوشنبه و پنج شنبه مملو از جمعیتی است که برای رفع دلتنگی بر سر قبور عزیزان خود حاضر شده و چند ساعت یا چند دقیقه ای را با عزیز از دست رفته خود خلوت می کنند.
افراد بسیاری نیز هستند در سایر روزهای هفته که سکوت بیشتری بر این شهر مردگان حاکم است به دیدار عزیزان خود می روند اما در این میان افرادی نیز مشاهده می شوند که حضورشان در این مکان رنگ دیگری به خود گرفته و به قصد شستن اتومبیل های خود وارد این مکان شده و از شیرهای آبی که در انجا قرار دارد استفاده می کنند.
این اتفاق بیشتر در روزهای جمعه که روز تعطیلی است می افتد و بهشت محمدی سنندج به کارواشی جدید برای افرادی تبدیل شده که می خواهند با این حرکت ناشایست در هزینه های زندگی خود صرفه جویی کنند.
نگارنده که اکثرا روزهای جمعه برای زیارت اهل قبور به این مکان می روم به عینه مشاهده کرده ام که افراد زیادی ماشین های خود را در کنار شیرهای آب پارک کرده و مشغول شست و شوی ان هستند و علاوه بر هدر دادن آب، به نوعی فضای آنجا را نیزآلوده می کنند.
نکته قابل توجه در این میان این است که در این مکان پلاکاردهایی با این مضمون" لطفا ماشین های خود را در این مکان نشویید" نیز نصب شده است اما مردم هیچ توجهی به آن نداشته و فقط به فکر صرفه جویی در هزینه های آب مصرفی خود هستند.
اما باید دید که آیا این افراد در سایر هزینه های زندگی خود نیز صرفه جویی می کنند یا فقط به دنبال استفاده از چیزهای رایگان و به قول معروف "مفت" هستند.
کاش این مردم ما یاد می گرفتند که استفاده از هر چیزی زمان و مکان مخصوص به خود را دارد و بدون شک وقتی شیرهای فراوان آب در بهشت محمدی سنندج قرار داده شده برای استفاده دیگری است نه شستن ماشین های شخصی افراد.
بیایید حداقل با جایی که عزیزانمان در آن آرمیده اند کمی مهربانتر باشیم و هرازگاهی که وارد این مکان می شویم به جای انجام کارهای بیهوده‏، فاتحه ای نثار روح کسانی کنیم که اکنون در میان ما نیستند.ک/4
7348/533
یاداشت از افسانه گلباغی


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن