تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802998474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهادها و عوامل داراي نقش کليدي در ترويج سبک زندگي قرآني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ آبان ۱۳۹۳ (۱۲:۴۰ب.ظ)
نهادها و عوامل داراي نقش کليدي در ترويج سبک زندگي قرآني مدرس قرآن و کارشناس فعاليت‌هاي قرآني گفت: تهيه کتاب‌هاي کاربردي و توجه به تربيت معلمان قرآني براي توسعه سبک زندگي قرآني در جايگاه ويژه‌اي قرار دارد بنابراين براي رسيدن به اين هدف بايد به تدوين کتاب‌هاي مفيد و برگزاري دوره‌هاي ثمربخش بپردازيم.
به گزارش خبرگزاري موج، داود تک‌فلاح مدرس قرآن و کارشناس فعاليت‌هاي قرآني، با بيان اينکه داشتن منابع مطلوب در زمينه‌هاي ديني و قرآني و استفاده از آيات مرتبط با سبک زندگي قرآني مي‌تواند فرهنگ جامعه را ديني کند، ادامه داد: اگر اعتقادات مردم قوي باشد تهاجم فرهنگي نمي‌تواند در فرهنگ کشور نفوذ کرده و رفتارها و حتي پوشش مردم را متحول کند.
تک‌فلاح با اشاره به لزوم آموزش سبک زندگي قرآني به مردم، افزود: آموزش عمومي و تخصصي سبک زندگي يکي از مهم‌ترين نيازهاي جامعه امروز است، هم‌اکنون تعداد معلمان قرآني که به زبان مردم به آموزش مفاهيم الهي بپردازند بسيار کم هستند بنابراين در وهله نخست بايد به تربيت معلمان قرآني توانمند بپردازيم.
اين قاري ممتاز قرآن کريم به اهميت پرداختن به مفاهيم قرآن و آيات مرتبط با سبک زندگي قرآني در جلسات و محافل مذهبي اشاره کرد و گفت: در جلسات قرآن بايد در کنار آموزش فنون تلاوت يا حفظ قرآن کريم به سبک زندگي قرآني نيز پرداخته شود البته در اين راستا رسانه ملي نيز مي‌تواند با پخش برنامه‌هاي ثأتيرگذار آن‌هم در بهترين ساعات، افراد را به سوي عمل به دستورات قرآن تشويق کند.
تک‌فلاح درباره نهادهاي مسؤول براي ترويج سبک زندگي قرآني در جامعه افزود: آموزش و پرورش به دليل ارتباط با کودکان نقش قابل توجهي در گسترش فرهنگ و سبک زندگي قرآني در جامعه دارد؛ زيرا دوران مدرسه بهترين زمان براي تربيت و شکل‌گيري شخصيت افراد است.
وي با اشاره به نقش کليدي وزارت ارشاد در اين زمينه افزود: نهادهاي ديني به ويژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي که تمامي فيلم‌ها از فيلتر آنها مي‌گذرد نيز مي‌توانند در معرفي و ارتقاي سبک زندگي قرآني مؤثر واقع شوند.
تک‌فلاح رسانه ملي را يکي ديگر از نهادهاي اثرگذار در ترويج سبک زندگي قرآني دانست و گفت: اگر نهادهاي فرهنگي در کنار يکديگر به فعاليت بپردازند و در امور فرهنگي و قرآني تداخلي ايجاد نشود به طور حتم مي‌توانيم با فعاليت‌هاي تبليغي و آموزش به سوي هدف اصلي جامعه اسلامي که همان پياده کردن سبک زندگي قرآني است، حرکت کنيم.
اين قاري ممتاز قرآن با بيان اينکه براي رسيدن به مسير هدايت راهي جز تمسک به قرآن و عمل به دستورات الهي نداريم، ادامه داد: انس با آيات الهي مهم‌ترين راهکار توسعه سبک زندگي قرآني است بنابراين اگر مي‌خواهيم رفتارهاي مردم بر اساس مفاهيم قرآن باشد بايد آنها را با قرآن مأنوس و به سمت تدبر در آيات وحي تشويق کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن