تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803649297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطبوعات در تولید سرمایه های نمادین نقش کلیدی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاد دانشگاه اصفهان : مطبوعات در تولید سرمایه های نمادین نقش کلیدی دارند اصفهان – ایرنا – استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان با اشاره به ضرورت توجه به تولید سرمایه های نمادین، گفت: مطبوعات در تولید سرمایه های نمادین نقش کلیدی دارند.


به گزارش ایرنا، محسن رنانی شامگاه دوشنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان مطبوعات اصفهان، گفت: جامعه مدرن امروز بر پایه چهار سرمایه اقتصادی، سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی و سرمایه نمادین شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه قبل از قرن 16 میلادی تنها سرمایه اقتصادی از قبیل، طلا، نقره و امثال آن مورد توجه کشورها بود، افزود: در قرن بعدی برخی سرمایه های مادی دیگر مانند زمین مطرح شد که همگی مبتنی بر پول بود.
این استاد دانشگاه به توجه دانشمندان علوم انسانی به سرمایه های انسانی اشاره کرد و گفت: سرمایه انسانی عبارت از نیروی انسانی به همراه تخصص است.
وی از سرمایه های اجتماعی به عنوان دومین رکن سرمایه جوامع انسانی یاد کرد و افزود : سرمایه های اجتماعی مجموعه ای از داشته ها است که و وقتی یکدیگر جدا شوند از بین می روند.
رنانی قواعد، اخلاق و سبک ها را از جمله مولفه های سرمایه های اجتماعی دانست و افزود: کشورها هرچند به منابع سرمایه های اقتصادی مانند نفت و زمین دستیابی داشته باشند ولی از سرمایه های اجتماعی محروم باشند نخواهند توانست رشد کنند.
وی یکی از معضلات امروز جامعه ما را فقدان سرمایه های اجتماعی دانست و گفت: نبود این سرمایه، سایر سرمایه ها را زمین گیر کرده است کما اینکه در چند سال اخیر بیش از هزار میلیارد دلار در معده اقتصاد کشور ریخته شده ولی دریغ از اشتغالزایی.
این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: اقتصاد بدون سرمایه اجتماعی اقتصادی افسرده و بی انگیزه است.
وی سرمایه های نمادین را از ستون خیمه اقتصاد دانست و گفت: هرگاه یکی از سرمایه های اقتصادی، انسانی و اجتماعی به مرز شهرت برسد و مورد احترام و افتخار واقع شود، چنین سرمایه ای بوجود می آید که آثار شگرفی در جامعه و اقتصاد خواهد داشت.
رنانی با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای تولید سرمایه های نمادین، گفت: افزود: در این جوامع از چیزهای بی ارزش همانند آدامس یک فوتبالیست، سرمایه های نمادین خلق می شود.
وی خاطر نشان کرد: در آمد توریستی برخی کشورها از گردشگرانی که برای دیدن برخی بازیکنان فوتبال به این کشورها سفر می کنند، از درآمد توریستی ایران بیشتر است.
مولف 18 عنوان کتاب در حوزه اقتصاد گفت: سرمایه های نمادین مانند مغناطیس سایر سرمایه ها را به خود جذب می کنند و در دنیای مدرن امروز از مهمترین ابزارهای رشد و توسعه کشورها است.
وی با بیان اینکه جامعه ایرانی باید در این زمینه آموزش لازم را ببیند، افزود: این اموزش ها باید از مدارس آغاز شود ولی رسانه ها نیز در این زمینه باید تلاش جدی داشته باشند.
این پژوهشگر اقتصادی گفت: متاسفانه جامعه ایرانی امروز اعم از مردم و حکومت ها به جای تولید سرمایه های نمادین، این سرمایه ها را تخریب می کند.
وی تصریح کرد: متاسفانه دانش آموز امروز ما نمی تواند یک کشاورز ملی، صنعتگر ملی، رمان نویس ملی و امثال آن را مثال بزند.
رنانی توسعه را توانایی هر جامعه درتولید و انباشت سرمایه های نمادین دانست و گفت: سرمایه های نمادین در زمان ثبات موجب جلب سرمایه ها می شود و در شرایط بحرانی آرامش به همراه می آورد.
وی با بیان اینکه در آغاز عصر پایان نفت قرار گرفته ایم، گفت: فرصت سرمایه گذاری در نفت وجود ندارد و بخش اعظم آن نیز در صادرات مصرف می شود.
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه چاره ای جز بازسازی فضای سیاسی و اجتماعی جامعه وجود ندارد، ادامه داد: باید در هر سطحی اعم از سطح خانوادگی، محلی، شهری، استانی، کشوری و بین المللی سرمایه های نمادین تولید کنیم.
وی اضافه کرد: این سرمایه ها از هر جنس و هر صنفی می تواند باشد در حالیکه برخی گمان می کنند این سرمایه ها صرفا در مسائل مذهبی و سیاسی است.
رنانی تاکید کرد: مطبوعات تمرکز خود را از خبر رسانی کم کنند زیرا با وجود رسانه های جدید این رسالت به عهده سایر رسانه ها افتاده است و لذا می توانند در تولید سرمایه های نمادین نقش موثری داشته باشند.
وی با اشاره به نقش سرمایه های نمادین در تحولات اجتماعی گفت: تحولات اجتماعی نیازمند سرمایه های نمادین است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، از "فضل الله صلواتی" و "مهرناز آزاد" به عنوان دو روزنامه نگار، نویسنده، فعال در زمینه رسانه و همچنین "عباس فلاح" و "اصغر شیرازی" به عنوان دو عکاس پیشکسوت اصفهان تجلیل شد.
همچنین در این مراسم ، پیام سید محمد خاتمی در گرامیداشت و تجلیل از روزنامه نگاران پیشکسوت اصفهان توسط سید علی نکویی از فعالان سیاسی اصفهان قرائت شد.
/7134/پ / 556


27/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن