تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820125152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوین برنامه ششم مازندران در دو محور توارن مطنقه ای و کاهش نابرابری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تدوین برنامه ششم مازندران در دو محور توارن مطنقه ای و کاهش نابرابری ساری - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی استانداری مازندران از تدوین برنامه استان حول دو محور توزان منطقه ای و کاهش نابرابری استانها خبرداد.


به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری مازندران " حسن خیریانپور " در جلسه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان بر حضور فعالانه اعضای کارگروه تاکید کرد و یاد آور شد: این کارگروه حول سه محور مهم و اساسی پژوهش، فناوری و تحول اداری فعالیت می نماید و ضروری است تمامی دستگاه های دولتی اجرایی استان در این راستا گام های موثرتری بردارند.
خیریانپور ضمن اشاره به 8 برنامه نقشه راه اصلاح نظام اداری، اظهار داشت: سه موضوع پژوهش، فناوری و تحول اداری در روند توسعه استان نقش مهمی ایفا می نماید و کارگروه باید با شتاب فزاینده تری به سمت هدف مورد نظر پیش برود.
رییس کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری پیشاپیش با تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران و دانشگاهیان، اذعان نمود: تدوین برنامه ششم توسعه کشور را پیش رو داریم که در این راستا ستاد تدوین برنامه ششم برای استان مازندران طبق ابلاغیه وزیر کشور به استانداران به ریاست استاندار شکل گرفته و زیر مجموعه آن کارگروه های مختلفی تشکیل گردیده که یکی از این کارگروهها، کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان می باشدکه بر اساس آن ابلاغیه وزارت کشور، در تدوین برنامه ششم توسعه استان نقش مهمی بر عهده دارد.
وی گفت : این کارگروه با توجه به نقش مهمی که در زمینه تدوین برنامه ششم استان ایفا می نماید باید وضع موجود استان را شناسایی و ضمن احصاء نواقص و ایرادات و اشکالات موجود، هدف گذاری را در هر محور مطابق نیازهای استان تعیین نموده و با مقایسه تطبیقی اهداف برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور با وضعیت استان، اشکالات و نواقص را شناسایی و آنها را به طور دقیق در برنامه ششم مد نظر قرار دهد، لذا باید با جدیت به این بحث ورورد پیدا کنیم.
خیریانپور، با اشاره به ارزیابی عملکرد 6 ماهه اول سال 1393 شورای اداری شهرستان ها، اذعان کرد: شهرستان هایی که در این زمینه خوب عمل کردند از آنها تقدیر به عمل آمده و شهرستان هایی که ضعیف عمل کردند تذکر داده شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نظام اداری نقش گسترده و موثری در انجام امور دارد و یکی از زیر ساخت های مهم توسعه کشور محسوب می شود که بی توجهی به آن موجب آسیب های جبران ناپذیری در اهداف توسعه استان خواهد داشت .
معاون استاندار توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری را مهمترین محور برنامه نقشه راه اصلاح نظام اداری توصیف نموده و اعلام کرد: با گذشت یک و ماه و نیم از ابلاغ تشکیل کارگروه دولت الکترونیک در استان، 4 جلسه به ریاست استاندار برگزار گردیده و در زمینه ایجاد زیر ساختهای مناسب در حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جلسه گذاشته شد تا زمینه برای بهبود زیر ساختهای مخابراتی و ICT در استان فراهم گردد.
وی ضمن تاکید بر ارزیابی دستگاه های اجرایی در زمینه تحقق اهداف نقشه راه اصلاح نظام اداری اذعان داشت: برون سپاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت از مواردی است که دستگاه ها باید در این زمینه بیشتر تلاش نمایند و نسبت به انعقاد تفاهم نامه با استانداری اقدام کنند.
خیریانپور در این زمینه تصریح کرد: 52 خدمت بیمه سلامت استان به این بخش واگذار شده تا زمینه برای جلب رضایت مردم و تسریع در ارائه خدمت به آنان فراهم گردد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار در ادامه گفت: یکی از کارهایی که در روستا ها پیگیر اجرای آن هستیم تشکیل صندوق خرد روستایی است که در این زمینه به بخشداران وظیفه ای محول شد تا زمینه برای ایجاد و بهره برداری در 92 روستای استان فراهم گردد.
وی در پایان اظهار داشت: با توجه به تدوین سیاست ها و اولویت های پژوهشی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، لازم است محتوا و ساختار سند پژوهشی استان با الهام از ساختار و محتوای سند بالادستی تدوین گردیده تا بر اساس آن نیازهای پژوهشی و مسائل استانی با رویکرد علمی مورد بررسی قرار گیرد.
خیریانپور تصریح کرد: در راستای ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان مازندران در خصوص اجرای برنامه های 8گانه نقشه راه اصلاح نظام اداری گزارش عملکرد 6 ماهه اول سال را مدوّن کرده و مراتب را به دستگاه های مربوطه ابلاغ خواهیم کرد. بدیهی است گزارش و جمع بندی ارزیابی نهایی عملکرد مدیران کل دستگاه های اجرایی استان مازندران در 6 ماهه دوم سال نیز تدوین و در پایان سال به عنوان گزارش نهایی برای معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و استاندار ارائه خواهد شد.ک/1
608


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن