تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798716874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورم اعضای بدن و تغییرات ادرار زنگ خطر ابتلا به بیماری های کلیوی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ورم اعضای بدن و تغییرات ادرار زنگ خطر ابتلا به بیماری های کلیوی است قزوین-ایرنا- متخصص داخلی و فوق تخصص کلیه و فشار خون با اشاره به اینکه نارسایی کلیه در بسیاری از مواقع بدون علامت است، گفت: مهمترین علامت بروز این بیماری ورم چشم ها، دست و پا، شکم و تغییرات ادراری مانند کاهش حجم و رنگ و کف آلود شدن آن است.


دکتر "آرش کردی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای کسانی که فشار خون بالا ندارند، افزایش ناگهانی فشار خون نیز زنگ خطری جدی در ابتلا به بیماری های کلیه محسوب می شود که در هر کدام از این موارد، فرد باید سریع به پزشک مراجعه کند.
وی، انجام آزمایش ساده خون، آزمایش ادرار و سونوگرافی کلیه را بهترین راه تشخیص بیماری کلیوی معرفی کرد و افزود: در صورت مراجعه به موقع و تشخیص در مراحل اولیه، در بسیاری از مواقع بیماری قابل درمان است، اما در مراحل پیشرفته و مزمن، با وجود تمام اقدامات، بیماری پیشرفت و در نهایت بیمار، نیازمند دیالیز و پیوند کلیه می شود.
کردی، با بیان اینکه درمان این بیماری بستگی به علت نارسایی دارد، ادامه داد: در نارسایی حاد که کم آبی، اسهال و استفراغ شدید، انسداد در مجرای ادرار و درگیری پروستات در مردان و وجود سنگ در مجرای ادراری اتفاق می افتد با تشخیص، رفع علت و درمان به موقع، کلیه به حالت اول برمی گردد.
وی افزود: موارد نارسایی مزمن نیز در نهایت به دیالیز و پیوند می انجامد که هر کدام از این دو روش درمانی، معایب خود را دارد.
این پزشک فوق تخصص خاطرنشان کرد: دیالیز خونی یا همان همودیالیز فرایندی است که توسط دستگاه و سه تا چهار بار در هفته و هربار به مدت چهار ساعت انجام می شود و روال زندگی عادی بیمار را درهم می شکند.
وی اظهارکرد: با دیالیز فقط هفت درصد از کارکرد کلیه سالم را می توان به بیمار بازگرداند و بقیه سموم در بدن باقی می ماند که همین موضوع موجب ایجاد عوارض جدیدی مانند اختلالات خونی و تشدید کم خونی، مشکلات قلبی - عروقی، بیماری استخوان و کاهش قابلیت باروری شده و بیمار باید همواره داروهای زیادی مصرف کند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: گرچه در بیماران پیوندی کیفیت زندگی افراد، بسیار بهتر از بیماران دیالیزی است، اما عوارض دیگری برای آنها وجود دارد.
کردی با اشاره به اینکه در پیوند موفق حدود 50 درصد کارکرد کلیه بیمار باز می گردد افزود: اما این بیماران باید تا آخر عمر از داروهایی که سیستم ایمنی را سرکوب می کند، برای پس نزدن پیوند استفاده می کنند که ابتلا به عفونت های مختلف، سرطان، بالا رفتن فشار خون و گرفتار شدن به دیابت و بیماری های قلبی و کبدی از جمله عوارض همین داروها است.
وی ادامه داد: نارسایی کلیوی به طور معمول، بی سر و صدا پیشرفت می کند و پیش از ایجاد هرگونه شکایت در بیمار موجب تخریب قسمت عمده ای از فعالیت و عملکرد کلیه فرد می شود.
کردی افزود: این بیماری درمان قطعی ندارد و فقط با رعایت نکات پیشگیری می توان از گرفتار شدن به آن جلوگیری کرد و افراد در معرض خطر نیز باید از نظر پیشرفت بیماری، به صورت مرتب، مورد ارزیابی قرار گیرند.
این پزشک فوق تخصص کلیه گفت: داشتن رژیم غذایی سالم با پرهیز از غذاهای پرچرب و پرنمک، انجام ورزش منظم بطور مثال پیاده وری سه بار در هفته، داشتن وزن مناسب و کنترل چربی خون، ترک سیگار و دخانیات و مشروبات الکلی از جمله راه های پیشگیری از این بیماریها است.
کردی همچنین با تاکید بر عدم مصرف خودسرانه هر نوع دارو، کنترل و درمان صحیح عفونت های ادراری کودکان، کنترل قند و فشارخون در بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون بالا، مصرف معقول و غیر طولانی مسکن ها و انجام آزمایش سالی یکبار را از دیگر راه های پیشگیری کننده در زمینه ابتلا به بیماری نارسایی کلیوی ذکر کرد.
وی عفونت های ادراری درمان نشده یا بد درمان شده از دوران کودکی را نیز از علل دیگر بروز بیماری کلیوی و نارسایی این عضو از بدن ذکر کرد و ادامه داد: همچنین مصرف طولانی مدت و زیاد مسکن ها و علل ناشناخته نیز در بروز این بیماری نقش دارند.
این فوق تخصص بیماری های کلیه و فشار خون با اشاره به اینکه یک سوم بیماران دیابتی دچار نارسایی کلیه می شوند، افزود: اگر بیماران دیابتی، زیر نظارت پزشک، کنترل منظمی از قند خون خود و رژیم غذایی صحیح داشته باشند و از نظر ابتلا به بیماری کلیوی، هر شش ماه با انجام آزمایش های ساده بررسی شوند از نارسایی کلیه مصون خواهند بود.
در حال حاضر 240 بیمار در شهر قزوین و در بخش دیالیز مرکز آموزشی درمانی بوعلی سینا، تحت درمان با دیالیز قرار دارند.
7388/ 614


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن