تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798510927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون پیشگیری بهزیستی قزوین: ازدواج های فامیلی خطر ابتلا به بیماریهای ارثی چشم را افزایش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون پیشگیری بهزیستی قزوین: ازدواج های فامیلی خطر ابتلا به بیماریهای ارثی چشم را افزایش می دهد قزوین- ایرنا- معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان قزوین گفت: بیماری های ارثی و ازدواج های فامیلی یکی از مهمترین علل نابینایی دوران کودکی است.


دکتر"فریده یوسفی پور" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چشمان بعضی از کودکان با آنکه سالم و طبیعی به نظر می رسند، اما ممکن است سلامتی و دید کافی نداشته باشند.
وی تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم را تشخیص به موقع آن دانست و اظهارکرد: سال گذشته در طرح پیشگیری از تنبلی چشم در استان، 40 هزار کودک سه تا شش سال مورد معاینه قرار گرفتند.
یوسفی پور ادامه داد: مراحل درمان تنبلی چشم در کودکانی که زیر پنج سالگی تشخیص داده شود، به نحو مطلوبی انجام می شود، به طوری که این کودکان در سن بزرگسالی با مشکلی مواجه نیستند.
وی با اشاره به اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سه مرحله توسط مربیان، اپتومتریست و پزشک انجام می شود، افزود: کودکانی که در مرحله نخست مشکوک به تنبلی چشم باشند برای درمان به مرحله دوم ارجاع می شوند.
یوسفی پور، بروز مشکلات عصبی، دوری یا نزدیک بینی و ساختاری در چشم مانند انحراف چشم را مهمترین عوامل ایجاد کننده تنبلی چشم برشمرد و گفت: تنها راه پیشگیری از این اختلال، تشخیص به موقع است.
این مسوول اضافه کرد: تشخیص ندادن و درمان به موقع تنبلی چشم میتواند موجب کاهش بسیار شدید دید یک یا هر دو چشم و گاهی نابینایی شود.
یوسفی پور، مهمترین علل معلولیت چشمی در کودکان را درمان نکردن به موقع دانست و افزود: ساختمان چشم از دوران جنینی شکل می گیرد و تا سالهای بعد از تولد، رشد و تا کامل شدن حس بینایی ادامه دارد.
وی اضافه کرد: بیماریهای مادر و حوادث دوران بارداری برای مادر، روی این عضو حساس اثرات سویی می گذارد.
یوسفی پور تصریح کرد: اگر یکی از افراد خانواده مبتلا به بیماری های چشمی باشد، قبل از بارداری باید مورد مشاوره ژنتیک قرار گیرد.
این مسوول با بیان اینکه اگر مادر در سه ماه اول بارداری به سرخجه دچار شود، ممکن است فرزند او به آب مروارید مبتلا گردد، افزود: اگر آب مروارید مادر زادی نوزاد در دو ماه اول زندگی درمان نشود، چشم تنبل یا نابینا خواهد شد.
یوسفی پور، یکی دیگر از بیماری های عفونی چشم در نوزادان را آب سیاه مادر زادی عنوان کرد و گفت: یکی از نشانه های این بیماری ریزش بیش از حد اشک در نوزادان، کدر شدن و بزرگتر شدن سیاهی داخل چشم می شود که در صورت درمان نشدن به موقع، منجر به کوری در نوزادان می شود.
معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان قزوین ادامه داد: لوچی چشم در نوزادان ممکن است مادر زادی باشد و یا چند سال بعد از تولد به وجود آید.
یوسفی پور اضافه کرد: مغز کودک کم کم از چشمی که لوچی دارد استفاده نمی کند در نتیجه کودک بینایی چشم را از دست می دهد.
وی، بهترین زمان برای درمان لوچی را سه سال اول زندگی نوزاد عنوان کرد و افزود: درمان دیرهنگام، بینایی چشم را کمتر، تنبلی چشم را سرعت بخشیده و سرانجام به نابینایی منجر می شود.
معاون فرهنگی و امور پیشگیری سازمان بهزیستی استان قزوین به والدین توصیه کرد: اگر درمان لوچی چشم، هفت تا هشت سالگی عقب بیفتد عوارضی که به وجود می آید جبران ناپذیر خواهد بود.
وی، مصرف ویتامین A را برای رشد و ادامه زندگی نوزادان لازم دانست و گفت: این ویتامین در سبزیجات، جگر، ماهی، تخم مرغ و کره به مقدار زیادی وجود دارد که کمبود ویتامین A بیشتر در کودکان دیده می شود.
یوسفی پور از علائم کمبود این ویتامین را خستگی چشم، شب کوری در کودکان عنوان کرد و افزود: برای پیشگیری از کمبود این ویتامین، کودک تا دو سالگی نباید از شیر مادر محروم شود.
7389/ 614


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن