تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815543319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوراهای اسلامی روند تکاملی داشته اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قم: شوراهای اسلامی روند تکاملی داشته اند قم - ایرنا - مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قم گفت: روند تکاملی و تقویتی شوراهای اسلامی را در این سالها سپری کرده ایم و زمینه مشارکت مردم در امور مدیریت شهر و روستا فراهم شده است.


به گزارش ایرنا، "علیرضا جواهر" روز چهارشنبه در چهارمین همایش ادواری روسای شوراهای اسلامی استانهای سراسر کشور در سالن همایشهای شهرداری قم اظهار کرد: با توجه به روند رو به رشد شهرنشینی در سطح کشور در پرداختن به مسائل مختلف شهری با چالشهای زیادی روبه رو هستیم.
وی با بیان اینکه باید گام موثری در راه تعالی رسالت شوراهای اسلامی برداریم، خاطر نشان کرد: تاسیس شوراهای اسلامی زمینه ساز برای مشارکت مردم در شهرها و روستاهای سراسر کشور شده است.
وی با بیان اینکه دولت به دنبال "تحقق مدیریت یکپارچه شهری است"، اظهار کرد: اگر بخواهیم این امر عملیاتی شود شوراهای اسلامی استانها، شهرها و روستاها باید نقطه نظرات خود را ارائه کنند تا قانونی موثر و کارآمد شکل بگیرد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قم خاطر نشان کرد: ملت ایران با اتکا به اجتهاد علمای برجسته شیعه و در پرتوی آشنایی با دستاوردهای عینی و ذهنی از یک قرن پیش استقرار مردم سالاری دینی را دنبال کرده اند.
وی گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و تدوین قانون اساسی به مساله تحقق مردم سالاری دینی به صورت جدی پرداخته شده است و به برکت شکل گیری نظام اسلامی با فرمان و پیام تاریخی امام خمینی (ره) این مهم شکل گرفت و در سال 1378 نیز با پیام روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی شوراهای اسلامی کشور تاسیس شد.
جواهر گفت: تصدیهایی که باید به امور محلی واگذار شود اگر در اختیار دولت باشد از کارآمدی آن کاسته می شود و دولتها در برنامه توسعه پنجم مساله بهره گیری از ظرفیتهای مردمی و مدیریت یکپارچه شهری را مورد توجه قرار داده اند.
وی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید به دنبال این است که مدیریت یکپارچه شهری را به منصه ظهور بگذارد و اگر بخواهیم این امر عملیاتی شود شوراهای اسلامی استانها، شهرها و روستاها باید نقطه نظرات خود را ارائه کنند تا قانونی موثر و کارآمد شکل بگیرد و با همکاری هم بتوانیم این کار مهم را عملیاتی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در مدیریت یکپارچه شهری شاهد وظایف گوناگونی هستیم که بخشی از این وظایف توسط شهرداری مدیریت شده و شوراها مسوول سیاستگذاری و تصمیم سازی هستند و امروز در امر مدیریت شهری با عدم هماهنگی روبه رو هستیم و این مساله روند خدمت رسانی به مردم را با مشکل روبه رو کرده است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قم اظهار کرد: در قانون مدیریت یکپارچه شهری موضوع هایی همچون؛ خزانه شهر، پلیس شهر و دیوان محاسبات شهری پیش بینی شده که جای این موارد در قوانین قبلی خالی بوده است.
وی با اشاره به 297 ماده پیش بینی شده درباره اصلاح اختیارات و وظایف شوراهای اسلامی و شهرداریها و حوزه های مختلف در شهرها خاطر نشان کرد: این اصلاحات به صورت قانون مدونی تهیه شده و در فرآیند اصلاح و تصویب قرار داده شده است.
جواهر گفت: پایه های این لایحه قانونی رعایت قوانین بالادستی، تفکیک امور محلی از امور ملی، واگذاری امور محلی به مدیریت شهری، اتکا به امور علمی در مدیریت شهری و غیره در قانون مدیریت یکپارچه شهری پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه قانون شهرداریها مربوط به 60 سال پیش است، افزود: سابقه طولانی این قانون و موضوعهای تازه در این زمینه نشان می دهد که قانون قبلی ناکارآمد است و با وجود اصلاحات کارآمدی لازم را ندارد و باید با همفکری و تعامل و انجام کار کارشناسی و همچنین پیگیری زمینه تحقق قانون مدیریت یکپارچه شهری را فراهم کنیم.
این همایش دو روزه با حضور روسای شوراهای اسلامی 31 استان در قم آغاز شده و فردا با ارائه گزارش کار توسط مسوولان سه کارگروه فرهنگی، قوانین و نظارت با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین "محمدصادق صالحی منش" استاندار قم و "مهدی چمران" رییس شورای اسلامی شهر تهران به کار خود پایان می دهد.
این همایش ، چهارمین همایش در دوره چهارم شوراهای اسلامی کشور است که به صورت فصلی برگزار می شود، سه همایش قبلی در استان های سیستان و بلوچستان، فارس و آذربایجان غربی برگزار شده بود. ک/2
7406/ 550/


28/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن