تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819993459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاضری: وجه مسلط و غالب زندگی امام(ره) اعتدالگرایی بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳




91-20.jpg

یک استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: وجه مسلط و غالب زندگی امام خمینی اعتدالگرایی بود. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌محمد حاضری در سخنرانی خود در یکی از کارگاه‌های همایش ملی اعتدال که در مرکز اسناد و کتابخانه ملی در حال برگزاری است، اظهار کرد: من اعتدال را یک نحوه عملکرد و یک روش پیگیری نظام فکری می‌دانم. وی در ادامه خاطرنشان کرد: اعتدال صفتی است که می‌تواند برای پیروان هر مکتب ابلاغ شود. یک کمونیست، لیبرالیست، موحد یا ملحد می‌تواند اعتدالی باشد یا نباشد. روش و نحوه پیگیری یک مکتب توسط یک فرد می‌تواند افراطی یا تفریطی باشد. روش اعتدالی روشی میان این دو روش است. این استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: من نحوه عملکرد امام خمینی (ره) را از سال 1323 تا زمان ارتحال ایشان را در مورد تصمیمات سرنوشت‌ساز بررسی کردم. نحوه ورود امام به فعالیت سیاسی و اجتماعی و نحوه اتخاذ تصمیم ایشان روشی اعتدالی بود. حاضری در ادامه خاطرنشان کرد: امام خمینی از 25 سالگی دست به قلم برد اما کتاب کشف‌الاسرار را در سن 43 سالگی به نگارش در آورد در واقع امام در اوج پختگی نظرات خود را بیان کرد و شتابزده وارد صحنه سیاسی کشور نشد. این استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس همچنین با بیان اینکه بعد از شهریور 1320 احساس خطر نسبت به بدعت در دین به وجود آمده بود، افزود: بسیاری از روحانیون بدعت‌ها را شنیدند اما اقدام موثری انجام ندادند. از طرفی عده‌ای تفنگ برداشتند و به ترور روی آورده و به سراغ کسروی رفتند اما امام(ره) دست به قلم برد و با استدلال برهانی سعی کرد اندیشه‌های انحرافی را افشا کند. وی ادامه داد: امام(ره) هم با افراط مخالف بود و هم با تفریط. ایشان هیچگاه طرفدار ترور مسئولان پهلوی نبود و فعالیت گروه‌های مسلح را تایید نکرد. امام (ره)در انقلابی‌گری مسالمت‌آمیز رفتار می‌کرد. این استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس افزود: امام(ره) با انتشار مقاله‌ای درباره تمجید از نواب صفوی در مجله پانزده خرداد در سال 53 مخالفت کرد زیرا ایشان دنبال خشونت‌گرایی نبود. من 98 تصمیم دیگر امام(ره) را نیز مطالعه کردم که 94 مورد آن با شاخص اعتدالگرایی به صورت کامل تطبیق داشت. وجه مسلط و غالب زندگی امام(ره) اعتدالگرایی بود. وی در پایان با بیان اینکه رهبران میانه‌رو در دوره انقلاب‌ها به بسیج عمومی روی می‌آورند و رهبران تندرو به خشونت‌گرایی دست می‌زنند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با نفی خشونت در انقلاب اسلامی راه‌حل اعتدالی را برگزید. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن