تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818844825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه کشور از طریق آموزش و پرورش و بهبود وضعیت رفاهی معلمان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نوید ادهم:
توسعه کشور از طریق آموزش و پرورش و بهبود وضعیت رفاهی معلمان
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای بهبود وضعیت رفاهی معلمان باید به این باور برسیم که توسعه کشور از طریق آموزش و پرورش ممکن است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش شب گذشته با حضور دریکی از برنامه‌های شبکه 5 گفت: تدوین سند چشم انداز سند 20 ساله کشور حرکتی بودکه زمینه دستیابی به توسعه پایدار را فراهم آورد، زیرا در آموزش و پرورش بیش از سایر دستگاه ها این امر نیاز بود و این نهاد تلاش می‌کند تا دانش آموزان‌ امروز برای زندگی فردا آماده کند.

وی ادامه داد: توسعه کشور را باید از آموزش و پرورش آغاز کرد و هم اکنون نیز این نهاد از حاشیه هایی رنج می‌برد که موجب می‌‌شود آموزش و پرورش نتواند سند چشم انداز توسعه را موفق کند.

نوید ادهم تصریح کرد: طی سه دهه اخیر دست‌آوردهای خوبی همچون افزایش پوشش تحصیلی و افزایش عدالت آموزشی را شاهد بودیم اما به دلیل تغییرات جامع این آموزش و پرورش پاسخگوی نیازهای امروز نیست.

وی با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت رفاهی معلمان باید به این باور برسیم که توسعه کشور از طریق آموزش و پرورش ممکن است افزود: سیاستمداران کشور باید این موضوع را بپذیرند که برای رسیدن کشور به توسعه باید به دبستان و قبل از دبستان توجه داشت و به انسان توسعه یافته اندیشید.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت : با پدیده تلخ کوچک انگاری آموزش و پرورش مواجه هستیم و تحقیق و منابع و امکانات به این نهاد کم است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش بیرونی است و به دلیل عدم حمایت از این نهاد شکل گرفته افزود: عزم ملی و همگرایی جدی بین سیاستگذاران و تخصیص دهندگان منابع را نیاز داریم که باور کنند توسعه را باید از آموزش و پرورش آغاز کرد.

نوید ادهم با اشاره به اینکه بودجه امسال آموزش و پرورش 20 هزار میلیارد تومان بود گفت: 98 درصد از این رقم به پرداخت حقوق کارکنان اختصاص می‌یاد و رقمی که بتوان برای فعالیت‌های پرورشی، پژوهشی،‌تربیتی هزینه کرد باقی نمی‌ماند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش را یک دستگاه مصرفی ببینیم دیگر نگاه سرمایه گذاری به آن نداریم و برای ارتقای جایگاه شغلی معلمان نیاز به همکاری مجلس و دولت است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با دو نوع مشکل مواجه است افزود: نخست مشکلات بیرونی است که حل آن به دست آموزش و پرورش نیست و دیگری مشکلات درونی از جمله اینکه آموزش و پرورش بیش از حد حافظه‌گرا و نظری است به طوری که در سند تحول راهکارهایی برای حل این مشکل در نظر گرفته شده است به عنوان مثال در پایه ششم درس کار و فناوری را برای آموزش مهارت دانش آموزان‌ تدوین نموده.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان نیروی انسانی آموزش و پرورش را تامین می‌کند و دیگر از سایر بخشها در آموزش و پرورش پذیرش نداریم. به طوری که سالانه این دستگاه 15 هزار نفر خروجی دارد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن