تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820050440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اميدواريم در سال ۹۵ به نرخ تك رقمي تورم دست پيدا كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آبان ۱۳۹۳ (۱۶:۳۱ب.ظ)
معاون اول رئيس جمهور: اميدواريم در سال ۹۵ به نرخ تك رقمي تورم دست پيدا كنيم معاون اول رئيس جمهور در جلسه شوراي اقتصاد گفت: اميدوارم با برنامه ريزي‌هاي آتي، بتوانيم در سال ۹۵ به نرخ تك رقمي در تورم دست پيدا كنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري گزارشات ارائه شده از سوي اين دو دستگاه اجرايي را خوب و مثبت ارزيابي كرد و افزود: خوشبختانه برنامه‌هاي دقيق و جامعي تدوين شده و بخصوص بانك مركزي علي رغم نقدهايي كه نسبت به عملكرد آن مطرح مي شود، جهتگيري مناسبي در كنترل تورم داشته و اميدوارم با برنامه ريزي‌هاي آتي، بتوانيم در سال ۹۵ به نرخ تك رقمي در تورم دست پيدا كنيم.
در اين جلسه رئيس كل بانك مركزي گزارشي از اهداف و اقدامات صورت گرفته در راستاي اجراي سياستهاي کلي اقتصاد مقاومتي ارائه كرد و در خصوص اهداف اصلي نظير ثبات قيمتي و مهار تورم، ايجاد ثبات پايدار در نظام مالي اقتصاد ، کاهش دامنه نوسان نرخ ارز و ارتقاي شفافيت و کارايي بازار ارز توضيحاتي ارائه كرد.
وزير جهاد كشاورزي هم در اين نشست به ارائه گزارشي از برنامه اقتصاد مقاومتي بخش کشاورزي و منابع طبيعي پرداخت و افزايش توليد محصولات راهبردي و ارتقاي ضريب خود اتکايي آنها، افزايش توليد داخلي نهاده هاي کشاورزي، تامين ذخاير مطمئن راهبردي، تنظيم بازار داخلي و حفاظت و بهره برداري بهينه از منابع طبيعي و پايه را به عنوان اهداف اصلي اين وزارتخانه مطرح كرد.
در اين گزارش همچنين برنامه هاي اصلي اين وزارتخانه مطرح شد كه عبارتند از: افزايش کمي و کيفي توليد به ويژه در محصولات راهبردي و ارتقاي ضريب خودکفايي، افزايش توليد و ارتقاي بهره وري منابع و عوامل توليد، تأمين ذخاير مطمئن راهبردي و تنظيم بازار داخلي، توسعه صادرات محصولات کشاورزي، گياهان دارويي، صنعتي، خوراکي، فرآورده ها و حفاظت و بهره برداري بهينه از منابع طبيعي و پايه.
در ادامه اين نشست كه وزراي امور اقتصادي و دارايي، صنعت، معدن و تجارت، نفت، تعاون، كار و رفاه اجتماعي، معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و معاون رئيس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي نيز حضور داشتند، با درخواست‌هاي وزارتخانه‌هاي نفت و نيرو مبني بر طرح جايگزيني ۱۷هزار اتوبوس فرسوده ديزلي درون شهري با اتوبوس‌هاي تمام گاز سوز و استفاده از تسهيلات مالي خارجي براي افزايش قرارداد «طرح نيروگاه آبي رودبار لرستان» موافقت شد.
براساس گزارش، معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، نوسازي ناوگان اتوبوس‌هاي درون‌شهري، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگي‌هاي زيست محيطي و صوتي، صرفه جويي ۴۳۰۰ ميليون ليتر در مصرف نفت گاز و کاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي به ميزان حدود ۴.۵ ميليون تن از فوايد جايگزيني ۱۷ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده ديزلي است.
زمان‌بندي اجراي اين طرح ۴۲ ماه از تاريخ تصويب است و وزارت نفت براساس بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور مجاز است طي ۸ سال و در مجموع تا سقف حدود ۱.۸ ميليارد دلار يا معادل ريالي آن براي اين طرح هزينه نمايد. علاوه بر اين سازمان شهرداري‌ها و دهياريها موظفند در قبال شماره‌گذاري هر دستگاه اتوبوس جديد يک دستگاه اتوبوس ديزلي بالاي ۱۰ سال را از رده خارج نمايند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن