تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802772142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساماندهی نیروی انسانی مهمترین راهبرد وزارت آموزش و پرورش است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر: ساماندهی نیروی انسانی مهمترین راهبرد وزارت آموزش و پرورش است همدان- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ساماندهی نیروی انسانی مهمترین راهبرد وزارت آموزش و پرورش است و با جدیت در دست اقدام است.


به گزارش ایرنا "محمد دیمه ور" روز دوشنبه در سومین جشنواره درس پژوهی دوره ابتدایی در همدان اظهار کرد: نیروی انسانی مهمترین مشکل وزارت آموزش و پرورش کشور است.
وی افزود: این وزارتخانه در راستای توانمند سازی، متناسب سازی و آموزش تخصصی و مهارتهای حرفه ای به معلمان مشغول برنامه ریزی و اقدام جدی است.
وی اضافه کرد: با اقدامات دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان متخصص در طول سالهای آتی بخشی از مشکل کمبود نیروی انسانی دوره ابتدایی حل خواهد شد.
وی گفت: اقدامات خوبی برای ساماندهی منابع انسانی در آموزش و پرورش بویژه در دوره ابتدایی انجام شده که با ساماندهی و توزیع متوازن، بخش قابل توجهی از مشکلات نیروی انسانی مرتفع خواهد شد.
دیمه ور تصریح کرد: توزیع نامتوازن معلمان در مناطق، شهرستانها و سطح کشور موجب شده با وجود نیروی مناسب در برخی مناطق با کمبود نیرو مواجه باشیم که این موضوع در حال پیگیری است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: مشکل منابع و انگیزه در دوره ابتدایی از دیگر مسایلی است که باید پیگیری شود و اقداماتی برای افزایش انگیزه معلمان انجام گیرد.
دیمه ور افزود: در آستانه ارایه بودجه سال 94 به مجلس از نمایندگان درخواست شده که به تقویت انگیزه های شغلی و حرفه ای معلمان ابتدایی کمک کنند.
وی اظهار کرد: معلم ابتدایی و دوره ابتدایی اساسی ترین دوره یادگیری در کل نظام آموزشی در آموزش پرورش و آموزش عالی است.
وی افزود: بخشی از انگیزه معلمان، انگیزه معیشتی است و از مسوولان توقع است توجه جدی به وضع معیشت معلمان در دوره ابتدایی شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: حمایت و نگاه ویژه دولت و مجلس در این زمینه بسیار اثر گذار خواهد بود.
وی درباره استفاده دانش آموزان از منابع کمک درسی نیز افزود: آنچه منطبق با محتوی آموزشی و اهداف آموزشی است در منابع داخل آموزش و پرورش و کتاب ها به وسیله معلمان و گروه های آموزشی تدوین شده و هرگونه منبع درسی که به صورت تجارت درآمده از طریق موسسات و شرکت های به ظاهر آموزشی و باطن تجاری توصیه نمی شود.
دیمه ور خاطرنشان کرد: ظرفیت آموزشی کتاب های درسی به اندازه کافی مطلوب است و معلمان باید با تقویت خلاقیت مطالب را آموزش دهد.
معاون دوره ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری گفت: 200 هزار نفر دانش آموز دوره ابتدایی نسبت به سال گذشته در کشور افزایش یافته و در مجموع هفت میلیون و 190 هزار نفر در سامانه ثبت نام دانش آموزان ثبت شده است.
دیمه ور تاکید کرد: منابع مالی دوره ابتدایی در وزارت آموزش و پرورش بر اساس بودجه در اختیار وزارتخانه قرار می گیرد که 99 درصد از آن صرف پرداخت حقوق و مزایا و یک درصد باقی مانده صرف فعالیت های آموزش و پرورش می شود.
وی گفت: با منابع موجود اقداماتی که مردم و تصمیم سازان کشور از وزارت آموزش و پرورش در زمینه کیفی سازی آموزش دارند انجام نخواهد شد و لازم است خانواده ها این وزارتخانه را در ارایه خدمات مطلوب به فرزندان کشور یاری کنند.
دیمه ور بودجه دروه آموزش ابتدایی را 250 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: سهمی از آن دریافت شده و مابقی نیز با تخصیص دولت دریافت خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان را مرکزی برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش از طریق کنکور اعلام کرد و گفت: براساس نامه این امکان به آموزش و پرورش داده شده که در صورت کمبود نیروی انسانی از فارغ التحصیلان این دانشگاه استفاده شود.
دیمه ور با بیان اینکه استخدام فرزندان فرهنگیان اولویت استخدامی در آموزش و پرورش است تاکید کرد: این به معنای تبعیض در بین افراد نیست و همه افراد می توانند در استخدامی های آموزش و پرورش شرکت کنند.
سومین جشنواره درس پژوهی با حضور مسوولان و معلمان دوره ابتدایی استان همدان در خانه معلمان این شهر برگزار شد.
7529/2624


26/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن