تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820279083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمبود فضا بخش دیالیز در اراک معضل جدی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کمبود فضا بخش دیالیز در اراک معضل جدی است اراک - ایرنا - مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کمبود فضای فیزیکی بخش دیالیز در اراک معضلی جدی است و بیمارستان فرسوده ولیعصر (عج) این شهر توان خدمات موثر و مطلوب به حجم بالای بیماران دیالیزی را ندارد.


دکتر «محمد جمالیالیان» روز دوشنبه به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی( 23 تا 30 آبان ماه) در گفت و گو با ایرنا افزود: بخش دیالیز بیمارستان ولیعصر (عج) اراک هم اینک با 28 تخت خدمات دیالیز ارائه می کند درحالیکه جدود 180 بیمار کلیوی در اراک نیازمند دیالیز هستند.
وی بیان کرد:در مذاکراتی که با وزارت بهداشت، درمان و خدمات پزشکی شده هیچ مشکلی در توسعه امکانات دیالیز و تحویل دستگاه های تخصصی به استان وجود ندارد و معضل دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص نبود فضای کافی برای ایجاد بخش استاندارد و گسترش تخت های دیالیز است.
رییس بیمارستان ولیعصر (عج) اراک ادامه داد: تامین فضای مطلوب برای توسعه خدمات دیالیز در اراک نیازمند مشارکت خیران سلامت است و با توجه به اینکه نوسازی بیمارستان ولیعصر تخریب ساختمان اداری و بخش دیالیز این مرکز درمانی را در ماه های آینده در پی دارد نیاز است هرچه سریعتر مکان مطلوب برای انتقال این بخش پیش بینی شود.
دکتر جمالیان اظهار کرد: با وجود اخذ مجوزهای لازم برای ایجاد بخش پیوند کلیه و جذب فوق تخصص پیوند متاسفانه به دلیل کمبود فضای درمای امکان راه اندازی این بخش در اراک نیست.
وی عنوان کرد: با توجه به روند رو به رشد بیماری کلیوی و دیالیز همراهی خیران سلامت در رفع نیازهای این بخش کلید حل مشکلات است چرا که یک بیمار دیالیزی یک تا سه بار در هفته نیازمند پالایش خون است و با امکانات محدود و فضای نامناسب با وجود کیفیت خدمات دهندگان مشکلات متعددی وجود دارد.
وی گفت: هم اینک سه دستگاه دیالیز سفاقی نیز در بیمارستان ولیعصر (ع) برای خدمات به بیماران کلیوی فعال است.ک/3
560/


26/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن