تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819491619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: ممیزی کتاب برای جلوگیری از آسیب های فرهنگی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس: ممیزی کتاب برای جلوگیری از آسیب های فرهنگی است گرگان - ایرنا - سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اثرگذاری کتاب در جامعه، ممیزی به منظور جلوگیری از آسیب ‎های فرهنگی و جهت‎دهی افراد و نیز رعایت خطوط قرمز نظام انجام می ‎شود.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی طاهری به مناسبت هفته کتاب در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: باید برای عملیاتی کردن قوانینی که براساس آرمان‎ های امام راحل، انقلاب و آموزه ‎های رهبر معظم انقلاب مصوب شده است، تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی با تاکید بر توجه قوه مجریه به بحث یارانه کتاب تصریح کرد: این مساله یک نیاز و ضرورت برای این بخش فرهنگی جامعه محسوب می شود.
نماینده گرگان و آق قلا در مجلس ادامه داد: معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برای حمایت از مولفان و ناشران، کتاب برای کتابخانه ها خریداری می ‎کند، اما متاسفانه هنوز هم سرانه مطالعه در کشور پایین است و باید برای افزایش آن تدابیری اتخاذ شود.
طاهری با بیان این که کتاب باید در سبد خانوارها قرار گیرد، گفت: آموزش کودکان در دوران پیش دبستانی با روش‎ های جذاب، ساخت سریال‎ های جذاب در تلویزیون، تبلیغ کتابخوانی و فرهنگ مطالعه در فیلم‎ ها و برنامه ‎های حوزه هنری، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، توجه مبلغان به اهمیت کتاب در سخنرانی ها و غنی ‎سازی محتوای درسی دانشگاه ‎ها از جمله راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
نماینده مجلس شورای اسلامی، نقش رسانه ‎ها را نیز در ترویج فرهنگ مطالعه مهم بیان کرد که باید به صورت جدی در این حوزه ورود کنند.
وی کتاب را یکی از عوامل پیشرفت و تربیت فرهنگی جامعه بیان کرد و افزود: لازمه تقویت کتابخوانی تغییر در فرهنگ عمومی است و با وجود قدمت تمدن و فرهنگ کشور، سرانه کتابخوانی در شان مردم ما نیست و بنابراین برای رونق کتابخوانی باید فرهنگ سازی شود.
نماینده گرگان و آق قلا خاطرنشان کرد: کتاب مهمترین ابزار تربیتی در توسعه فرهنگی یک کشور است.
7467/601/ 2025


26/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن