تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819840017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب، رسانه ای قوی برای حمایت از محیط زیست است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: کتاب، رسانه ای قوی برای حمایت از محیط زیست است تهران- ایرنا- معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتاب رسانه ای قوی و مقتدر برای حمایت و حفاظت از محیط زیست است که باید جدی تر گرفته شود.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، سید عباس صالحی روز یکشنبه در نخستین جشنواره کتاب سال محیط زیست اظهار کرد: یکی از مهمترین قالب هایی که می تواند به حفظ محیط زیست کمک کند کتاب است.
وی اظهار کرد: به طور خاص چهار قالب کتاب در فضای محیط زیست وجود دارد که در خدمت مباحث زیست محیطی قرار گرفته است که البته با توجه به شرایط کنونی محیط زیست باید توسعه یابد.
صالحی افزود: کتاب های علمی درون محیط زیستی که حجم آنها نیز در ایران رو به گسترش است یکی از این قالب هاست که آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب نشان از توسعه این قالب کتاب دارد.
وی افزود: قالب دوم کتاب های میان رشته ای محیط زیست است؛ امروزه محیط زیست با رشته های زیادی گره خورده و شاخه های متنوعی در این مبحث ایجاد شده است.
صالحی به کتاب های ترویجی حوزه محیط زیست به عنوان قالب سوم اشاره کرد و گفت: این نوع کتاب ها دامنه بسیار وسیعی دارند و در کشور رو به گسترش هستند.
وی افزود: قالب ادبیات بخش چهارم کتاب های محیط زیستی است که در حوزه داستان و شعرهای محیط زیستی می تواند مورد توجه شاعران و نویسندگان قرار گیرد.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این چهار قالب عمده ترین قالب های کتاب هایی هستند که در عرصه محیط زیست می توانند مورد توجه قرار گیرند.
وی گفت: شاید بتوان بحث کتاب و محیط زیست را در قالب یک تفاهم نامه چند جانبه بین سازمان های متولی با جدیت بیشتری دنبال کرد.
صالحی ادامه داد: انجمن ناشران محیط زیست می توانند در قالب یک فراکسیون حوزه ناشران در زمینه محیط زیست فعالیت کنند.
همچنین رییس سازمان حفاظت محیط زیست پیشنهاد ایجاد حوزه خرید کتاب محیط زیستی را به وزیر ارشاد پیشنهاد داد که مورد موافقت قرار گرفت که امیدواریم توجه به این پیشنهاد ها موجب اعتلای کتاب و کتابخوانی در زمینه محیط زیست شود.
وی اظهار کرد: با توجه به نگاه فرهنگی محیط زیست و استقبال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث محیط زیست و کتاب گفت: امیدواریم با ادامه چنین جشنواره هایی تعامل بیشتری بین کتاب، کتابخوانی و محیط زیست برقرار شود و با توجه به نگاه دولت قطعا این امر میسر خواهد شد.
وی تاکید کرد: بشر برای ادامه زندگی به محیط زیست نیاز دارد بنابراین حفاظت از آن و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی انکار ناپذیر است و این در حالی است که در ادیان دینی نیز به این مقوله توجه شده است.
علمی(3)**9014**ل.الف.ی1440


25/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن