تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820300490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفیت ها و چالش های استان ها در نمایشگاه مطبوعات


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ظرفیت ها و چالش های استان ها در نمایشگاه مطبوعات سنندج - ایرنا - استان های کم برخوردار در مسیر توسعه قرار دارند و رسانه ها در این میان نقش مهمی در کمک به توسعه و تسریع آن ایفا می کنند، برگزاری نمایشگاه مطبوعات نیز فرصت مناسبی برای رسانه های محلی است تا خود را در ابعاد کشوری مطرح کنند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، مطرح شدن در گستره کشوری موجب قوی تر شدن یک رسانه محلی و بهره گیری از حمایت های مالی بیشتر می شود.
بی شک هرچه یک رسانه بتواند بنیه خود را تقویت کند و از جنبه مالی تامین باشد نفوذ و تاثیرگذاری بیشتری دارد، در واقع یک رسانه محلی قوی و توانمند می تواند نقش بهتری در راستای توسعه یک استان ایفا کند.
یکی از دلایل واگذاری غرفه به رسانه های محلی و ادارات ارشاد استان ها در نمایشگاه مطبوعات نیز تقویت رسانه های محلی با این هدف است.
کردستان اگر چه یک استان فرهنگی است و امروزه در مسیر توسعه قرار گرفته است، اما در مقایسه با استان های هم سطح خود، در حوزه رسانه ضعیف تر عمل کرده است و انتظارات بیشتری از این استان وجود دارد.
تنها سه هفته نامه محلی و یک دو هفته نامه ورزشی در استان کردستان به طور مرتب منتشر می شوند و این استان از انتشار روزنامه محروم است.
در چند ساعت حضور در غرفه استان کردستان در نمایشگاه مطبوعات، متوجه شدم اقشار مختلفی اعم از اساتید دانشگاه، اهل فرهنگ، سرمایه گذار و مسوولین شرکت های خصوصی و دولتی به این غرفه مراجعه می کنند.
چنین تنوع گسترده ای در مراجعه به غرفه استانی، فرصت مناسبی برای شناساندن مطبوعات استان کردستان و خود استان به طور عام به مراجعین بود که به نظر می رسد به درستی مورد استفاده قرار نگرفت.
انتظار می رفت کسانی از اهل فن و اهالی مطبوعات نیز در این غرفه حضور داشته باشند تا به سوالات متنوع مراجعین پاسخ دهند که چنین نشد.
از نشریه های فعال استان نیز انتظار می رفت نمایندگانی را به غرفه استان کردستان که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دایر شده بود بفرستند تا بتوانند معرف خوبی برای رسانه متبوع خود باشند، علاوه بر این نسخه های جدید نشریات محلی کردستان نیز در این غرفه وجود نداشت.
البته از سوی دیگر هزینه های حضور در چنین نمایشگاهی برای بسیاری از رسانه های محلی سنگین است که حمایت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا دیگر دستگاه های دولتی می توانست مشوقی برای حضور پر رنگ تر نشریات محلی و داشتن غرفه شود.
غرفه های استانی در نمایشگاه مطبوعات حتی به عنوان یک مبلغ گردشگری نیز برای استان مورد نظر مفید بودند، نشریات استان با توزیع نقشه و بروشورهای گردشگری می توانستند کمکی در جذب گردشگر باشند.
فضای غرفه های استانی در این نمایشگاه باید فضایی متناسب با وضعیت فرهنگی استان باشد، غرفه استان کردستان با مزین شدن به نقوش مسجد جامع سنندج بخشی از این امر را محقق کرد اما نمادهای دیگر فرهنگ کردستان در این غرفه دیده نمی شد.
سهم اخبار استان ها در نشریات مکتوب کشور بسیار کم است و نمایشگاه مطبوعات فرصت مناسبی بود تا استان ها خود را بیشتر نشان دهند.
امید است با برنامه ریزی های دقیق، حمایت های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و همچنین همت بیشتر خود نشریات محلی، رسانه های مکتوب استان ها بتوانند بهره بیشتری از نمایشگاه مطبوعات کشور در سال های آینده ببرند.ک/4
570/533
گزارش از امید بهمنی


25/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن