تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799345511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرص های سیر و یا نمک جایگزین مناسبی برای قرص برنج


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: قرص های سیر و یا نمک جایگزین مناسبی برای قرص برنج تهران- ایرنا- مسئول ستاد مرکزی و اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو گفت: مردم می توانند به جای استفاده از قرص برنج از قرص های سیر یا نمک که در داروخانه ها موجود است و یا خود سیر یا نمک برای نگه داری و ماندگاری برنج و حبوبات استفاده کنند.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو ، « طلعت قانع » همچنین از مردم درخواست کرد برای نگهداری از برنج های مصرفی خود نیز از مواد شیمیایی استفاده نکنند چراکه ممکن است این مواد اشتباها توسط بچه ها یا برای خودکشی افراد افسرده و مستعد مصرف شود که موارد مرگ هم از آن گزارش شده است.
وی تصریح کرد: ورود قرص های برنج حدود چهارسال پیش به کشور ممنوع شد و فقط این محصول در ابعاد بزرگ جهت استفاده در سیلوها وارد می شود ولی با این وجود متاسفانه قرص برنج هنوز هم به صورت قاچاق وارد کشورمی شود.
قانع با بیان اینکه قرص برنج دوسال است که به عنوان کالای قاچاق به هموطنان معرفی می شود گفت: متاسفانه قبلا این محصول در داروخانه ها و عطاری ها به راحتی در دسترس مردم قرار می گرفت ولی هم اکنون سازمان غذا و دارو استفاده از این محصول را ممنوع کرده و اعلام کرده در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می کند.
مسئول ستاد مرکزی و اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه بخاطر فرهنگ نگهداری برنج درمنازل هموطنان از این ماده شیمیایی (قرص برنج) استفاده می کنند که وزارت بهداشت به هیچ وجه استفاده از این ماده سمی را توصیه نمی کند چراکه در برخی موارد دیده شده این ماده شیمیایی را در محیط های در بسته مثل آشپزخانه نگه داری کرده اند که متصاعد شدن گاز آن موجب مرگ شده است.
قانع در ادامه به مسمومیت دارویی اشاره کرد و گفت: بیشترین مسمومیت ها با مواد دارویی است چراکه بسیاری از این داروها به راحتی و یا بصورت ناخواسته در دسترس کودکان قرار دارد.
وی اظهار داشت: موارد دیگری که باعث مسمومیت دارویی می شود این است که در برخی موارد نیز دیده شده بزرگسالان داروهای اشتباهی و یا با دوزهای زیاد مصرف می کنند و دیگر اینکه مسمومیت های عمدی به منظور خودکشی صورت می گیرد.
قانع با بیان اینکه مسمومیت با داروها بسیار وسیع است ادامه داد: مسمومیت با مواد غذایی ، مسمومیت با گاز مونوکسید کربن از دیگر موارد مسمومیت های شایع در بین هموطنان است.
مسئول ستاد مرکزی و اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو گفت: به عنوان مثال در فصل سرما بسیاری از هموطنان قبل از سوار شدن ماشین خود را در پارکینگ روشن می کنند و همین امر موجب متصاعد شدن گاز مونوکسید کربن و مرگ فرد می شود که پزشکی قانونی نیزعلت فوت این افراد را تائید می کند.
قانع در ادامه حالتهای مسمومیت را اینگونه تشریح کرد که وقتی یک ماده خارجی گیاهی ، طبیعی و یا شیمیایی وارد بدن و یا با آن تماس پیدا می کند درکارکرد طبیعی بدن اختلال ایجاد می کند که به عنوان مثال هنگام تماس بعضی مواد شیمیایی یا گیاهان سمی با پوست با موارد قرمزی، سوزش یا آلرژی و زخمهای پوستی خودش را نشان می دهد که می تواند به صورت عارضه گوارشی مثل تهوع و استفراغ یا خونریزی گوارشی باشد و یا حالت خواب آلودگی ایجاد کند.
اجتمام**9188 ** 1418


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن