تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798418690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکيد وزير راه بر تکميل کمربندي هاي بين شهري تهران و توسعه قطارهاي حومه اي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
تاکيد وزير راه بر تکميل کمربندي هاي بين شهري تهران و توسعه قطارهاي حومه اي
روزانه 1.5 ميليون تردد در راه‌هاي برون شهري تهران صورت مي‌گيرد و ساخت 40 هزار واحد مسكن مهر در شهرهاي جديد پرند و پرديس تمام شده است.


به گزارش  گروه  اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي،  عباس آخوندي به همراه قائم مقام خود در مسكن مهر، معاونان خود در حوزه مسكن و مديرعامل شركت راه آهن در دفتر استاندار تهران به بحث و بررسي پروژه‌هاي راه و شهرسازي اين استان پرداخت تا براي ارائه خدمات بهتر به مردم چاره‌اي بينديشند. 

مدير كل راه وشهرسازي استان تهران در اين نشست اظهار داشت: بر اساس برنامه در استان تهران ساخت 105 هزار واحد مسكن توسط اداره كل راه و شهرسازي در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر جمعيت، 36 هزار واحد مسكن مهر توسط بنياد در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت، 95300 واحد مسكن مهر در شهر جديد پرند، 89456 واحد مسكن مهر در شهر جديد پرديس و 3093 واحد مسكن مهر در شهر انديشه پيش بيني شده است كه از اين تعداد تاكنون88378 واحد توسط اداره كل به اتمام رسيده است كه ميانگين ساخت 90 درصدي در ساخت واحد هاي مسكن مهر توسط اداره كل راه و شهرسازي استان تهران را نشان مي دهد. 

فريبرز واحدي ادامه داد: در حوزه بنياد مسكن 22389 تاكنون در استان تهران به اتمام رسيده كه به طور ميانگين 74 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و ساخت 61448 واحد مسكن مهر در پرند به اتمام رسيده است كه پيشرفت فيزيكي 84 درصدي ساخت مسكن مهر در پرند را نشان مي دهد.

همچنين ساخت 28566 واحد در پرديس به اتمام رسيده است كه پيشرفت فيزيكي 53 درصدي را نشان مي دهد و در شهر جديد انديشه نيز 1443 واحد مسكن مهر تكميل شده است كه ميانگين پيشرفت فيزيكي 75 درصدي را نشان مي‌دهد.

وي اعلام کرد : در مجموع كل ساخت مسكن مهر در استان تهران پيشرفت 77 درصدي را نشان مي دهد و مهمترين مشكلان مسكن مهر اين استان خدمات زيربنايي از جمله آب و فاضلاب و خدمات روبنايي شامل مدارس، اماكن فرهنگي، مراكز درماني و انتظامي است. 

 در ادامه در اين نشست حسن كريمي معاون امور عمراني استاندار تهران عمده ترين مشكل مسكن مهر در اين استان را مربوط به تعاوني ها اعلام كرد و گفت: 120 شركت پيمانكاري تعاوني مسكن در تهران ثبت شده است كه قرارداد دوجانبه دارد و بيشترين مشكل در اتمام مسكن مهر در حوزه اين تعاوني ها قرار دارد. 

در اين نشست اعلام شد كه در استان تهران 23 هزار واحد مسكن مهر مربوط به تعاوني ها به اتمام رسيده است و 15 هزار واحد مسكن مهر كه بيشتر مربوط به تعاوني هاي مشاغل آزاد است با مشكل مواجه‌ است. 

وي اعلام كرد: سهم حوزه راه و شهرسازي از اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي استان تهران 12.7 درصد بوده و اين در حالي است كه ميانگين استفاده از اعتبارات استاني در حوزه راه وشهرسازي در كشور حدود 20 درصد است. 

واحدي ياد آور شد: از ابتداي امسال تاكنون پروژه‌هايي با ارزش 270 ميليارد تومان در راه و شهرسازي استان تهران به بهره‌برداري رسيده در حالي که كل اعتبار دريافت شده در اين حوزه در همين مدت 36 ميليارد تومان بوده است و در حال حاضر 193 ميليارد تومان بدهي و 550 ميليارد تومان نيز پروژه در دست اجرا داريم. 

مدير كل راه وشهرسازي استان تهران تصريح كرد: پروژه‌هاي آماده سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در استان تهران حدود هزار ميليارد تومان است. وي افزود: شبكه راه‌ها در استان تهران 3000 كيلومتر است كه از اين ميزان 1000 كيلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلي و مابقي راه فرعي است. 

واحدي تصريح كرد: بر اساس آمار دوربين‌هاي ترددشمار روزانه 1.5 ميليون تردد روزانه در راه‌هاي مواصلاتي استان تهران به ثبت مي رسد كه نشان مي‌دهد 853 هزار خودرو در اين جاده‌ها حداقل يكبار تردد دارد.

در ادامه اين نشست قطار بين شهري (حومه‌اي) در استان تهران مورد بررسي قرار گرفت و وزير راه وشهرسازي در اين نشست اظهار داشت: 15.6 ميليون نفر در تهران و حومه ساكن هستند كه حدود 8.4 ميليون نفر در شهر تهران سكونت دارند و بيش از 7 ميليون نفر در حومه ساكن هستند كه روزانه در مسير تهران تردد مي کنند.

آخوندي يادآور شد: درتهران چاره‌اي جز انتقال بار جاده به راه آهن در حمل و نقل حومه‌اي نداريم و از نظر كارشناسان راه آهن مسيرهاي حومه‌اي تهران با توجه به حجم مسافر "ريل پسند" هستند.  
وي اعلام كرد: به مدير عامل شركت راه آهن پيشنهاد شده است ايجاد معاونت قطارهاي حومه‌اي را بررسي کند.

وزير راه و شهرسازي با ارائه توضيح كاملي درباره طرح‌هاي وزارت راه و شهرسازي در حوزه تهران و حومه از جمله كمربند جنوبي تهران (از ابيك تا پرديس)، بزرگراه چرمشهر تا پرديس، كمربندي هاي شمالي و جنوبي ادامه آزادراه تهران-پرديس براي اتصال به محور‌هاي هراز و فيروزكوه تصريح كرد: ادامه مسير همت به كرج از ديگر طرح ‌هاي در دست اجراست كه بايد مورد حمايت قرار گيرد. 

آخوندي در اين نشست اعلام كرد: بر اساس مصوبه‌اي در هيأت دولت بين 25 تا 30 درصد مطالبات معوق پرداخت خواهد شد و بايد تلاش كنيم براي حل ترافيك بين شهري تهران مفهوم قطار حومه اي را در فرهنگ مردم جا بيندازيم.

وزير راه و شهرسازي درباره وضع قطار حومه اي و تفاوت آن با مترو گفت: رفت و آمد قطار حومه اي بسته به تقاضا ، برنامه ريزي مي شود و بايد حتماَ پاركينگ هاي مناسبي در ايستگاه هاي حومه شهر براي آن فراهم شود تا متقاضيان وسايل خود را در آنجا پارك كنند و از طريق قطار به متروي شهرها متصل شوند. 

بررسي مشكل زمين‌هاي واگذار شده در محدوده منابع طبيعي تهران و زمين‌هاي جهاد كشاورزي از موضوعات ديگر مورد بحث در اين جلسه بود كه مقرر شد در نشست مديران استاني ، بررسي دقيق تر و راهكارهاي لازم پيشنهاد شود.

انتهای ‍پیام/






تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن