تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820605513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درخواست کمک -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: درخواست کمک magicboy 16 مرداد 1389, 00:16با سلام کسی میتونه به من بگه چرا وقتی در فتوشاپ در قسمت رنگها تنظیمات طراحی وب را فعال می کنیم اولا حجم تصویر خیلی پائین است و ثانیا کد مربوط به اون رنگ به شکل یک کد رند در می یاد و ثالثا اون کد مضربی از عدد 3 است ممنون میشم اکه کسی از دوستان بتونه جواب این سئوال رو با اثبات به من بده آدرس میلم [email protected] ممنون bitaroos 17 مرداد 1389, 00:35به نام خدا سلام میدونیم که در طراحی web از تصاویر با کیفیت پایین باید استفاده بشه، فکر کنم فلسفه ی به و جود اومدن فرمت GIF همین باشه . در GIF از فشرده سازی به روش LZW یا Lempel-Ziv-Welch استفاده می شه این فرمت میتونه حد اکثر از 8 بیت برای مشخص کردن رنگ در هر pixel استفاده کنه یعنی در کل 2 به توان 8 یا به عبارت دیگه 256 رنگ بیشتر نداریم. در فشرده سازیه JPGE حد اکثر از 24 بیت برای مشخص کردن رنگ در هر pixel استفاده کنه یعنی در کل 2 به توان 24 یا به عبارت دیگه 16,777,216 رنگ میتونیم استفاده کنیم خوب حالا معلومه وقتی در فتوشاپ در قسمت رنگها تنظیمات طراحی وب را فعال می کنیم دیگه 16 میلیون رنگ نداریم و فقط 256 تا داریم پس دیگه اون شیب smoth بین رنگ ها رو نداریم و هر رنگ مرز مشخصی پیدا می کنه. اگه تو اون ناحیه مشخص رنگ کلیک کنی اون کد تغییر نمیکنه. البته من نمی دونم که با فعال کردن اون تیک در پالت رنگ آیا از فشرده سازی به روش LZW استفاده می کنه یا نه ولی هر چی که باشه در web تعداد رنگ ها کاهش پیدا مل کنه و اون چیزی که شما "حجم تصویر خیلی پائین" نامگذاری کردید ناشی از همین امره در مورد ضریب سه فکر کنم الگوریتم برنامه نویسی تولید این نوع از رنگا ، این بوده که ضریب 3 ها باشن، بقیه رنگا نباشن. البته این ایده ی منه در ضمن من فوتوشاپ کار حرفه ای نیستم موفق باشید bitaroos 17 مرداد 1389, 05:46راستی اینم بگم که شاید اصلا جواب سوالت که چرا ضریب 3 شده، پیدا نکنی من می خواستم الگوریتم تبدیل عکس رنگی به سیاه و سفید رو بنویسم. چون تو عکس سیاه و سفید مقادیر R و G و B باهم برابرند به این نتیجه رسیدم که برای هر پیکسل مقادیر R و G و B رو با هم جمع کنم و بر 3 تقسیم کنم، بعد مقادیر R و G و B هر پیکسل رو برابر عدد بدست اومده بذارم. ولی وقتی photoshop رو با این روش تست کردم دیدم از این الگوریتم پیروی نمیکنه. جالبتر اینه که اگه چند تا برنامه ی گرافیکی رو تست کنی جواب هیچ کدوم یکسان نیست و هر کی از الگوریتم خودش استفاده می کنه شاید استانداردی وجود نداشته باشه، شاید این از راز های شرکت ها باشه خدا داند............ the_king 17 مرداد 1389, 06:24با سلام کسی میتونه به من بگه چرا وقتی در فتوشاپ در قسمت رنگها تنظیمات طراحی وب را فعال می کنیم اولا حجم تصویر خیلی پائین است و ثانیا کد مربوط به اون رنگ به شکل یک کد رند در می یاد و ثالثا اون کد مضربی از عدد 3 است ممنون میشم اکه کسی از دوستان بتونه جواب این سئوال رو با اثبات به من بده آدرس میلم [email protected] ممنون اون اوایل که اینترنت تازه فراگیر شده بود، کارت گرافیکی هایی که روی سیستم های کاربران وجود داشت مثل الان 16 میلیون رنگ رو بطور همزمان نشون نمی دادند. اون موقع کارت گرافیکی هایی که 256 رنگ همزمان رو نشون می دادند، اونقدر مرسوم بود که برای جدول رنگی که در تصاویر استفاده می شد یک استاندارد خاص رو تعریف کردند که بهش Web-Safe Color می گویند. دلیل تعریف کردن این استاندارد هم این بود که چون نمایشگر ها فقط 256 رنگ همزمان رو نشون می دادند، اگه در یک صفحه نمایش بیش از یک تصویر رو نشون بدهند، اجبارا بایستی همچنان از یک جدول رنگی 256 استفاده می شد. اگه جدول رنگی با تصویر مطابقت نداشته باشه، رنگ های تصویر بهم می ریزه و درست دیده نمیشه. رعایت کردن این استاندارد کمک می کرد تا چنین مشکلی پیش نیاد. توی استاندارد Web-Safe Colors یک مجموعه 216 رنگی تعریف شده، نه 256 رنگی، چون ویندوز و سایر سیستم عامل ها اغلب خودشون یک مجموعه معمولا 16 رنگی 0 الی 15 رو برای نمایش خودشون بر می دارند. عدد 216 هم به این دلیل انتخاب شد که اگه برای هر کدوم از سه کانال رنگی قرمز و سبز و آبی به تعداد 6 سطح نوری فرض کنیم، 6 * 6 * 6 رنگ مختلف ساخته میشه که همون 216 رنگه که از 256 به اندازه کافی کمتره. اما چون برای تنظیم رنگ در جدول کارت گرافیکی (Palette) از مقادیر 0 الی 255 در هر کانال رنگی استفاده میشه، می بایستی این 6 سطح رو روی اعداد 0 الی 255 تنظیم می کردند. نتیجه اش هم این شد : 0 ، 51 ، 102 ، 153، 204، 255 که اگه دقت کنید، هر کدوم از عدد قبلی 51 تا بیشتره. چون 51 یک عددی است که بر 3 بخشپذیره و چون هر مضربی از عدد 51 هم طبیعتا بر 3 بخشپذیره، نهایتا هر کدوم از اعدادی که به عنوان سطح رنگی انتخاب می شوند هم بر 3 (و البته 51) بخشپذیرند. در مورد کاهش حجم تصویر هم بر می گرده به فرمت فایل و نوع فشرده سازی، به عنوان مثال انتخاب کردن چنین جدول رنگی در فشرده سازی فایل های GIF که تعداد رنگ های موجود در تصویر خیلی روی حجم فایل تاثیر دارند، باعث کاهش تعداد رنگ ها میشه، چون اگه رنگی هم در تصویر بود که در این جدول 216 رنگه پیدا نشد، بناچار به یک رنگ نزدیک دیگه تغییر می کنه، این یعنی یک رنگ از کل تصویر کم میشه. و طبیعتا در فشرده سازی LZW یک خونه از جدول رنگ ها خالی میشه که برای فشرده شدن بهتر تصویر کمک بزرگی می کنه. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن