تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 16 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826536593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرموز و مبهم


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
مرموز و مبهم
مرموز و مبهم نويسنده: فواد نجف زاده تحليل فيلمبرداري فيلم گودزيلا (رولند امريش، 1998)در سکانس افتتاحيه، مجموعه نماهايي سراسر هيجان حاوي درگيري کشتي و خدمه ژاپني با موجود يا پديده اي مرموز و ناشناخته اند و آن چه قدرت عظيم و استثنايي موجود مرموز را مؤکد مي سازد، صرفاً نماهايي با ترکيب بندي نامتعادل و لرزان و جلوه هاي نوري متنوع و گذراست که البته سقوط کاردها در جلوي يکي از ملوانان در برابر عظمت آن جلوه ها تأثير چنداني ندارد. پس از تأکيد بر انفجارهاي اتمي و نمايش صعود قارچ هاي اتمي بر زمينه رنگ هاي کهربايي با يکي از شخصيت هاي اصلي به نام نيک، دانشمندي که تغييرات جهشي کرم ها در اثر آزمايش هاي هسته اي را بررسي مي کند آشنا مي شويم. سکانس هاي معرفي مسئول بيمه (ژان رنو) و برخورد او با فرمانده ارتشي که با يکدندگي و قاطعيت يک نظامي برخورد با ناشناخته را رهبري مي کند، با نماهاي تعقيبي طولاني به ويژه نماي برخورد فرمانده با نيک در مرکز ردپاي گودزيلا (اولين نشانه مستقيمي که از او مي بينيم)، سکانس معرفي اودي (نامزد نيک) که دستيار تهيه اي ساده در شبکه اي تلفني است و گفت و گوي او با دوستانش در يک رستوران و حتي صحنه گفت و گوي فرمانده ارتشي با نيک و دانشمند زن که سرنخ ها را به سراتوپو آليسوروس جانوري ماقبل تاريخي منتسب مي کند، برانگيخته شدن حس جاه طلبي اودي و درگيري هاي تهيه کننده و مجري تلويزيوني، معرفي شهردار جديد همه و همه سکانس هايي بيش از حد تکرار شده اند با نورپردازي ها و ترکيب بندي هايي استاندارد و نسبتاً تکراري و شايد تنها استثنا جلوه تابيدن رعد و برق در قرارگاه نظامي باشد که يادآور و تداوم دهنده برخورد گودزيلا با کشتي دوم است. معرفي مبهم و اسرارآميز موجود عظيم و ناشناخته در نماهاي ريز و درشت جدال جو (ماهيگير سالخورده) با تأکيد بر تقلاي او در نماهاي درشت تداوم مي يابد و در نماي ديدگاه او نيز نزديک شدن موجي عظيم به اسکله و درهم شکستن آن را شاهديم. با آغاز تهاجم گودزيلا در نماهاي لوانگل براي اولين بار پاهاي عظيم و غير قابل تصور موجود ناشناخته و درهم ريختن اتومبيل ها و مناظر شهر را شاهديم که تلفيق استادانه فيلمبرداري و جلوه هاي ويژه است. ظاهراً فيلمبرداري اين پروژه هاي عظيم، تخصص پولي يا اولريخ استايگر است که در سويس متولد شده، در دانشگاه زوريخ ادبيات انگليسي، زبان شناسي و تاريخ هنر خوانده و پس از آن به سوي فيلمبرداري رفته و اين مهارت را در مدرسه بين المللي فيلم لندن فرا گرفته است. وجود فيلم هايي مثل ده هزار سال قبل از ميلاد، روزي پس از فردا و از آغاز تا پايان در ميان حدود سي فيلمي که او سمت مدير فيلمبرداري شان را داشته، شاهدي بر اين مدعاست، هر چند اين گودزيلا و نظاير آن در دوره وفور بازي هاي کامپيوتري و فيلم هاي رنگارنگ سرشار از جلوه هاي ويژه چون ماتريکس و فيلم هاي مشابه، رقباي قدرتمندي براي ايجاد حال و هواهاي دوره گودزيلاي قديمي و کينگ کنگ نيستند.منبع:نشريه صنعت سينما ،شماره 85/خ
#فرهنگ و هنر#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 409]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن