تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803327420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش یادبود شانزدهمین سالگرد عروج علامه محمد تقی جعفری در اصفهان برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همایش یادبود شانزدهمین سالگرد عروج علامه محمد تقی جعفری در اصفهان برگزار می شود اصفهان-ایرنا- همایش یادبود شانزدهمین سالگرد عروج علامه محمد تقی جعفری، با عنوان " ققنوس اندیشه " در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار می شود.


به گزارش ایرنا، رضا اسماعیلی دبیر علمی همایش ققنوس اندیشه روز سه شنبه در نشست خبری گفت: این همایش روز بیست و چهارم آبان جاری در دانشگاه آزاد خوراسگان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه 35 مقاله در باره اندیشه علامه جعفری به این همایش ارسال شده، اظهار کرد: از این تعداد 15 مقاله برتر برای شرکت در این همایش انتخاب شد که مجموعه آنها در قالب کتاب به چاپ رسیده است.
وی با اشاره به شخصیت، ویژگی ها و آثار علامه جعفری گفت: از استاد علامه جفعری بیش از 80 اثر در بخش های مختلف به چاپ رسیده است.
وی تفاسیر قرآنی، مقالات در باره نهج البلاغه، مثنوی معنوی، تعلیم و تربیت، عرفان، فلسفه، فرهنگ شناسی، هنر و زیبایی شناسی، فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی را از جمله آثار علامه محمد تقی جعفری عنوان کرد.
اسماعیلی گفت: هدف اصلی از برگزاری این همایش این است که اندیشه های علامه محمد تقی جعفری را که مانند گوهری در صدف است، بعد از 16 سال از فوت وی در اختیار جامعه در همه بخش ها قرار دهیم.
وی این همایش را نقطه آغازی برای پرداختن علمی توام با صعه صدر، ژرف نگری و جامع اندیشی متناسب با زبان و ادبیات روز به آثار علامه عنوان و ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این همایش بتوان اندیشه علامه جعفری و سایر بزرگان علمی را به دانشگاهیان برای بررسی عمیق تر معرفی کرد.
وی افزود: آنچه جهان امروز به آن نیاز دارد معرفی اندیشه های اسلامی توام با تدبیر، عقلانیت، خلوص اندیشه و نیت انسانی و اسلامی است که این موضوعات همه در اندیشه و آثار علامه مطرح است.
« فرید صلواتی» نوه علامه محمد تقی جعفری و دبیر اجرایی همایش ققنوس اندیشه نیز ابراز امیدواری کرد که این همایش نقطه عطفی برای دانشگاهیان باشد.
وی با بیان اینکه جای این همایش در برنامه های دانشگاه آزاد خورسگان احساس می شد، گفت: حتی قشر غیر مذهبی نیز ارتباط خوبی با علامه محمد تقی جعفری برقرار می کنند.
وی با اشاره به عدم آگاهی و اطلاع دانشجویان و اساتید از آثار و اندیشه های علامه محمد تقی جعفری تاکید کرد: نباید اجازه داد الگوهای ناشناخته غربی جایگزین این بزرگان برای فرزندانمان در آینده شوند.
صلواتی افزود: بزرگانی همچون علامه طباطبایی، جعفری، شریعتی، دکتر حسابی و سایر علما و دانشمندان باید به قشر دانشگاهی و مردم شناسانده شوند.
وی با بیان اینکه این همایش نخستین همایش ملی در باره علامه محمد تقی جعفری است، گفت: در این همایش مهمانانی از جمله امام جمعه اصفهان، شاگردان علامه و استادان سخنرانی می کنند.
وی افزود: دو کلیپ از سخنرانی علامه جعفری و آواز مثنوی خوانده شده توسط علامه جعفری اولین بار در این همایش پخش می شود.
علامه محمدتقی جعفری در مرداد سال 1304 در شهر تبریز دیده به جهان گشود و در 15سالگی زادگاه خویش را به قصد اقامت در تهران ترک کرد و در مدرسه مروی تحصیل متن رسایل و مکاسب را پی گرفت و پس از سه سال به شهر قم مهاجرت و ضمن تحصیل در مدرسه دارالشفای قم ملبس به لباس روحانیت شد و دروس خارج را در آنجا آغاز کرد.
وی سپس برای ادامه تحصیلات راهی نجف شد و 23 ساله بود که به درجه اجتهاد نایل آمد.
علامه جعفری پس از یازده سال اقامت در نجف و شرکت در حوزه های درسی آن دیار به سال 1336 به ایران بازگشت.
این مفسر نهج البلاغه، مولوی شناس و عارف برجسته در 25 آبان سال 1377 چشم از جهان فروبست و در جوار مرقد امام هشتم (ع) به خاک سپرده شد.
ترجمه و تفسیر نهج البلاغه در 27 جلد، تفسیر و نقد و تحلیل مثنوی در 15 جلد، ترجمه کامل نهج البلاغه، امام حسین علیه السلام شهید فرهنگ پیشرو انسانیت، حقوق جهانی بشر از دیدگاه اسلام و غرب (فارسی و انگلیسی)، نقد نظریات دیوید هیوم در چهار موضوع فلسفی، بررسی و نقد برگزیده افکار راسل، زیبایی و هنر از دیدگاه اسلام ، موسیقی از دیدگاه فلسفی و روانی، فلسفه دین، تحقیقی در فلسفه علم ، فلسفه و هدف زندگی، مولوی و جهان بینی ها و شناخت انسان در تصعید حیات تکاملی از جمله ده ها اثر جاودان این علامه می باشد.
پ/8114/ 607


20/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن