تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803826268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهاتری در بوستان مادر صورت نپذیرفته است/ هیچ پولی شخصی در شورا نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
تهاتری در بوستان مادر صورت نپذیرفته است/ هیچ پولی شخصی در شورا نداریم
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهاتری بدون مجوز شورای شهر وجود ندارد و در خصوص بوستان مادر نیز این مسئله صورت نپذیرفته است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در برنامه دیشب زنده تلویزیونی  تهران 20 و در پاسخ به اولین سوال مجری در خصوص اینکه آیا اظهارات مطرح در رابطه با نهیب شما به اعضای شورا به دلیل ممانعت از تکرار تجربه گذشته صحیح است با بیان اینکه این امر نه تنها نهیب نبوده بلکه خواهش به جهت عبرت از گذشته است افزود: هرچند شورای اول از کارکرد مفید نیز برخوردار بود اما در انتها به انحلال دچار شد که انحلال شورای شهر تهران نیز به عنوان پایتخت و مرکز کشور تنها سبب یاس مردم و مشارکت کمرنگ آنان در انتخابات شورای دوم شد.

وی به مشارکت بیشتر مردم در انتخابات شورای دوم علی رغم شورای اول اشاره نمود و گفت: این شورا نیز در مقابل مشارکت مردم توانست خدمات مفیدی  را ارائه کند تا آنجا که  مقام معظم رهبری (مدظله عالی) اظهار داشتند که بوی خوش خدمت استمشمام می‌شود که البته این فعالیت‌ها در شورای چهارم نیز دیده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوال مجری در خصوص تذکرهای مطرح در شورا با بیان اینکه انسان همواره باید به خود تذکر دهد تصریح کرد: این همان فذکر است وعلی رغم حضور جناح‌های مختلف سیاسی در دوره سوم و نیز چهارم سعی ما بر این بوده که مسائل تخصصی شهر با مسائل سیاسی گره نخورد ضمن اینکه تمام تلاش دوستان و اعضا تا کنون در جهت حل مسائل به گونه ای تخصصی بوده است.

چمران در پاسخ به سوال دیگر مجری در خصوص افزایش دو برابری اعضا در دوره چهارم و اینکه آیا این افزایش مورد نیاز شهر بوده است به جمعیت 10 میلیون نفری روزانه تهران و 8 میلیونی آن در طول شب اشاره نمود و اظهار داشت: قاعدتا با توجه به این میزان جمعیت، 31 عضو نه تنها زیاد نبوده بلکه حتی کم نیز خواهد بود که البته با توجه به تجربه شورای چهارم و وجود مسائل و مشکلات فراوان ضرورت به افزایش بیشتر تعداد شورا احساس نمی‌شود.

•    احتمال کاهش تعداد اعضاء شوراها

وی ادامه داد: اکنون در مجلس شورای اسلامی کاهش تعداد اعضای شورا مطرح شده که احتمال دارد از تعداد اعضا شورا کاسته شود. چرا که استدلال آنان بازگشت اعضا به دوره پیش است که البته نه تنها من با این پیشنهاد موافق نیستم بلکه حتی طراحان این موضوع نیز دقیقا موافق بازگشت به همان تعداد اولیه نبودند.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوال دیگر مجری در خصوص انتخاب شهردار تهران توسط شورای حل اختلاف با عنوان خارج نشدن این موضوع از دستور کار مجلس افزود: یکشنبه در دو کمیسیون مجلس شورای اسلامی از جمله کمیسیون شوراها به عنوان کمیسیون اصلی مجلس و با حضور بنده و نایب رئیس و اعضای  مجلس مسائلی در این خصوص مطرح شد که البته بیش از این نیز جلساتی مشورتی در این رابطه برگزار شده بود.

•    تصویب کلیات لایحه دولت در خصوص انتخاب مستقیم شهرداران
چمران با بیان اینکه پس از برگزاری جلسات مشورتی نمایندگان مجلس به نادرستی طرح انتخاب شهردار توسط شورای حل اختلاف پی برده و حاضر به پس گیری این طرح و از دستور خارج نمودن آن شدند تاکید کرد: البته کلیات طرح به تصویب رسیده و تنها باید در خصوص جزئیات آن نظیر انتخاب تعداد اعضا مذاکره نمود.

وی با اشاره به اینکه مطابق لایحه دولت در انتخاب مستقیم شهرداران، فرماندار حکم شورای نگهبان را خواهد داشت تصریح کرد: اکنون برای مجلس مشخص شده است که فرماندار قادر به اجرای این وظیفه نیست و باید مرجع قانونی و ترکیبی نظیر شورای نگهبان ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اصولا شورای شهر جهت انتخاب شهرداران تشکیل یافته است افزود: بارها این مثال را زده‌ام و مجددا آن را تکرار می‌کنم که انتخاب شهرداران توسط شورا نظیر انتخاب یک جراح متخصص توسط یک تیم جراحی و متخصص در این زمینه جهت انتخاب اصلح‌ترین فرد است.

چمران با عنوان اینکه انتخاب اصلح از نظر مردم ممکن است انتخاب یک فرد مشهور و ورزشکار باشد و نه متخصص اظهار داشت: در واقع مخالفت ما با انتخاب مستقیم شهرداران توسط مردم به این جهت است چرا که باید یک فرد متخصص و مناسب شهرداری و نه مشهور توسط یک گروه متخصص و خبره و آگاه به این امر انتخاب شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر مجری که چرا مردم قادر به انتخاب رئیس جمهورند در حالی که انتخاب آنان برای شهرداران با مخالفت‌هایی توام است، رئیس جمهور را یک شخصیت سیاسی همه جانبه و مورد شناخت مردم در تمام شئون کشور دانست و گفت: قطعا مردم در انتخاب رئیس جمهور به تمامی ویژگیها توجه کرده که البته مناظره و سخنرانی‌ها در شناخت بهتر رئیس جمهور موثرترین شیوه انتخاب برای مردم است و این درحالی است که شهردار در فرصت کوتاه یک هفته‌ای و بدون برخورداری از هر گونه تلویزیون و رادیو قادر به معرفی خود به مردم نخواهد بود و اینجاست که گفته می‌شود انتخاب شهرداران توسط مردم مشکل است که البته قانونگذار نیز این امر را به شورا واگذار ننموده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براینکه انتخاب شهردار توسط شورا بهتر شدن فرایند انتخاب را در پی خواهد داشت اظهار داشت: اگر چه انتخاب شهردار با برخی از کشورها مقایسه می شود اما باید گفت در این کشورها رئیس جمهور همه کاره شهر بوده و حتی انتخاب پلیس شهر نیز با انتخاب رئیس جمهور صورت می پذیرد و انتخاب شهرداران توسط مردم تا واگذاری اختیارات و ایجاد زیرساخت های لازم عملی نخواهد بود.
چمران ادامه داد: موضوع دیگر چگونگی نظارت عملکرد شهردار است ضمن اینکه باید به این موضوع پاسخ داد که در صورت عدم توانایی شهردار و استعفاء فرد آیا مردم باید دوباره در انتخاب شهرداران شرکت کنند؟ وی با اشاره به عدم بیان انتخاب شهرداران در قانون افزود: قطعا این به معنای هیچ گونه مشکلی در انتخاب شهرداران توسط شوراها بوده چرا که در این صورت حتما این مسئله در قانون مطرح می شد. رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: انتخاب شهردار توسط وزیر کشور مطابق لایحه دولت در صورت عدم توانایی و یا استعفای شهردار مطابق با مردم سالاری نبوده و با انتخاب مردم مقایر است و همین موضوع تمام قانون را زیر سوال خواهد برد. چمران در خصوص تهاتر بوستان مادر و مسائل مطرح در این زمینه با تاکید براینکه اصولا بوستان مادری در محدوده خیابان آیت ا... کاشانی و شهرداری منطقه 5 وجود نداشته است افزود: این زمین 7 هکتاری است که در دهه 70 جهت ایجاد باشگاه ورزشی در آن گود برداری صورت پذیرفته است. وی ادامه داد: علی رغم مزایده چندین باره این زمین توسط سرمایه گذار واگذاری آن محقق نشد که البته پس از دهه 80 نیز مطابق اسناد این مزایده تکرار شده است. انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن