تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805071012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساختار شورای فرهنگ عمومی اصلاح می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر شورا: ساختار شورای فرهنگ عمومی اصلاح می شود تهران - ایرنا - دبیر شورای فرهنگ عمومی، گفت: ساختار این شورا نیازمند اصلاح است و رییس جمهوری و وزیر ارشاد نیز بر اصلاح تشکیلات ساختاری و نحوه ارتباط این شورا با سایر دستگاه ها تاکید دارند.


حجت الاسلام سیدحسین شاهمرادی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار فرهنگی ایرنا مبنی بر عملکرد شورای فرهنگ عمومی، افزود: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رییس شورای فرهنگ عمومی بر اصلاح تشکیلات ساختار تاکید دارند و خواسته اند تا برای تغییر و تحول در این زمینه، اصلاحاتی صورت گیرد که مشغول کارهایی هستیم.
وی از سازوکار ارتباطی و بودجه شورای فرهنگ عمومی به عنوان حلقه های مفقوده یاد کرد و گفت: همسان سازی ارتباطات دستگاه های مختلف یکی از وظایف شورا است، به گونه ای که مصوبات آن برای مسوولان و مردم کارشناسانه باشد و مردم با کمال رغبت بپذیرند و اجرا کنند و از طرف دیگر مسوولان نیز بر اجرای نظرات این شورا که براساس واقعیات جامعه راهکار ارائه می دهد، تاکید کنند.
وی اضافه کرد: ما باید بتوانیم مطالب فرهنگی جامعه را به صورت صحیح منعکس کنیم تا کارشناسان و اندیشمندان بتوانند نظرات خود را بیان کنند و تلاش داریم تا شورای فرهنگ عمومی را به نقطه ای برسانیم که آینه واقع بین انعکاس تفکر مردم باشد.
شاهمرادی، از تاسیس شورای فرهنگ عمومی به دستور آیت الله خامنه ای در سال 64 سخن گفت و افزود: هر نظریه فرهنگی مبتنی بر دانش و جمع داده ها است و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی وظیفه دارد در اولین فرصت واقعیت های اجتماعی را آنگونه که هست بداند، وضعیت فضای فرهنگی جامعه را بیان کند و مسائل فرهنگی را با توجه به وظایف خود رصد کند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی افزود: برنامه ریزی در این شورا با تاکید بر هنجارها برای مقابله با ناهنجاری های جامعه صورت می گیرد؛ البته مجموعه داده های هنجارها و ناهنجاری ها اولویت بندی شده و حتی برخی مشکلات جدیدی که در جامعه بوجود آمده، مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با اشاره به برگزاری جلساتی درباره سبک زندگی اسلامی با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: سبک زندگی مربوط به تمام مسائل زندگی است و اکنون سبک زندگی ما نه اسلامی است و نه غربی و به تعبیری سبکی من درآوردی است که از نوع غذا خوردن گرفته تا همسایه داری، اخلاق رانندگی، آداب نشست و برخاست و مانند آن را دربرمی گیرد.
شاهمرادی افزود: بعضی از هنجارها مانند نوع احترام فرزندان به پدر و مادر را به ارث برده ایم ولی اگر به اینها درست نپردازیم، به مرور زمان این رفتارها و هنجارها نیز با القای سبک زندگی غرب تغییر خواهد کرد و اگر رسانه ها و صدا و سیما بدون توجه به این مسائل، فرهنگ غرب را القاء کنند، نتیجه آن را 30 سال آینده متوجه خواهیم شد.
وی تاکید کرد: در مدت کوتاهی می توان باورهای دینی را تخریب کرد ولی برای ساختن همان باور باید سال ها تلاش کرد و علت نگرانی و حساسیت و تذکرات رهبر معظم انقلاب در این زمینه و مسائل فرهنگی این است که ایشان درک دقیقی از فرهنگ دارند و خطرات تهدید فرهنگ غلط را می دانند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی افزود: این مساله نشانگر آن است که ما باید نسبت به مسائل فرهنگی کاملا حساس باشیم و به طور کلی نمی توان راجع به فیلم، کتاب، موسیقی و سایر مسائل فرهنگی نظر داد و در مجموع نباید منتظر نتایج سریع در این زمینه باشیم، چون نتیجه چنین موضوع هایی در آینده به بار خواهد نشست.
شاهمرادی در ادامه به فعالیت شورای فرهنگ عمومی استان ها اشاره کرد و گفت: شورای استان ها در یک سال گذشته بسیار فعال شده و ریاست شورای فرهنگ عمومی در استان به عهده امام جمعه استان بوده و استاندار نیز به عنوان نایب رییس شورا فعالیت می کند.
وی افزود: در این شورا از افراد دین شناس، جامعه شناس، روانشناس و متخصص در امور مختلف دعوت می شود تا مسائل و مشکلات هر شهر و بخش بررسی شده و برای برون رفت از مشکل، نسخه می دهند تا در شورای استان تصمیم گیری و طی مصوبه ای به دستگاه های مربوط ابلاغ شود.
این مقام مسوول اضافه کرد: شورای فرهنگ هر استان باید نسبت به مشکلات منطقه خود آگاهی لازم پیدا کند و به صورت بومی تصمیم گیری نماید.
وی تاکید کرد: تصمیم های این شورا بر اساس یک کار عملیاتی دقیق مبتنی بر داده های صحیح و نظرات کارشناسی انجام می شود و ابعاد مختلف اجتماعی، دینی، فرهنگی مسائل در آن دیده می شود و پس از تصویب به دستگاه های مربوط ابلاغ می شود که در یک سال اخیر به همین روش عمل کرده ایم.
شاهمرادی در ادامه به ضرورت تعامل رسانه ها با شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: اهمیت خبرگزاری جمهوری اسلامی قابل مقایسه با سایر خبرگزاری ها نیست؛ چون ایرنا حکم ریشه و اصل را نسبت به سایر خبرگزاری ها دارد و از نظر قانونی و واقعی ایرنا در کشورهای دنیا دارای اعتبار است.
وی افزود: از آنجا که سایر خبرگزاری ها وابسته به دستگاه یا سازمان ویژه ای هستند و وظیفه اصلی آنها متناسب با فضای آن سازمان است، با مسامحه می توان از این پایگاه های اطلاع رسانی به عنوان خبرگزاری یاد کرد؛ ولی ایرنا به عنوان یک خبرگزاری کامل و جامع فعالیت می کند به گونه ای که همه دستگاه های کشور از آن انتظار دارند.
فراهنگ**1003**1027


19/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن