تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819896245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون شهردار تهران: 25 حوادث ترافیکی را موتورسیکلت ها ایجاد می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون شهردار تهران: 25 حوادث ترافیکی را موتورسیکلت ها ایجاد می کنند تهران - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اعلام کرد: موتورسیکلت ها با توجه به شتاب بالا و بی مبالاتی راکبان آن ها سهم 25 درصدی در وقوع حوادث ترافیکی دارند.


به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، «سید جعفر تشکری هاشمی» در آستانه 25 آبان، «روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک» افزود: بخش قابل توجهی از قربانیان تصادفات را راکبان موتورسیکلت و ترک نشین های آن ها تشکیل می دهند، ضمن اینکه عابران پیاده نیز حتی در پیاده روها از عبور موتورسیکلت ها در امان نیستند.
وی با اعلام اینکه سهم موتورسیکلت ها در سفرهای روزانه تهران تنها 6 درصد اما سهم آن ها در تولید انواع آلاینده های هوا 23 درصد است، اضافه کرد: با وجود نقش 6 درصدی موتورسیکلت ها در جابه جایی روزانه تهران، نقش این وسیله در وقوع حوادث ترافیکی تهران و قربانیان ناشی از آن 25 درصد است.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه سهمیه بنزین هر دستگاه موتورسیکلت 25 لیتر در ماه علاوه بر مصرف ماهانه میلیون ها لیتر بنزین آزاد است، اظهار کرد: با جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای موتورسیکلت های بنزینی، میلیون ها لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی می‏شود.
وی با بیان اینکه بر اساس تدابیر شهردار محترم و حمایت شورای اسلامی شهر تهران، ورود موتورسیکلت‏های برقی به چرخه حمل و نقل شهری در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، تصریح کرد: به منظور خریداری موتورسیکلت های برقی تسهیلات قابل توجهی برای دارندگان موتورسیکلت های بنزینی در نظر گرفته شده است.
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه موتورسیکلت های برقی باعث افزایش آرامش و ایمنی، کاهش مشکلات زیست محیطی و کاستن از تصادفات و تلفات ناشی از آن می شوند خاطرنشان کرد: با توجه به منافع قابل ملاحظه این وسیله به عنوان وسیله ای پاک، دولت باید در زمینه اختصاص تسهیلات به منظور ورود موتورسیکلت های برقی به معابر شهر به صورت جدی وارد عمل شود.
لازم به ذکر است سومین یکشنبه ماه نوامبر، هر سال تحت عنوان روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک نامگذاری شده که امسال در کشورمان برابر با 25 آبان است و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با برگزاری مراسمی به همین مناسبت، از طریق مرور حوادث ترافیکی در شهر تهران و یادآوری قربانیان این سوانح که در پایتخت کشورمان عامل یک چهارم آن ها موتورسیکلت ها هستند، نسبت به آسیب شناسی این موضوع اقدام خواهد کرد.
تهرام**2079**1348


18/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن