تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802771960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الزام شهرداری تهران به تدوین لایحه طرح مدیریت بحران، پد‌افند غیر عامل و حوادث اضطراری، تا 4ماه دیگر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: شاکری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران
الزام شهرداری تهران به تدوین لایحه طرح مدیریت بحران، پد‌افند غیر عامل و حوادث اضطراری، تا 4ماه دیگر
در جلسه غیر علنی امروز شورای شهر شهرداری تهران ملزم به ارائه طرح مدیریت بحران، پدافند غیر عامل و حوادث اضطراری برای شبکه‌های زیر سطحی تا 4 ماه دیگر شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در صد و پنجمین جلسه غیر علنی امروز شورای شهر دو فوریت شهرداری تهران به ارائه طرح مدیریت بحران، پدافند غیر عامل و حوادث اضطراری برای شبکه‌های زیر سطحی و مترو به تصویب اکثریت اعضا رسید.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در تشریح این طرح و در پاسخ به باشگاه خبرنگاران با اشاره به حوادث اخیر مترو و تخلیه مسافران در وضعیت غیر آماده که مشکلات روحی و فیزیکی را برای شهروندان به دنبال داشت افزود: نتایج کارشناسی کمیسیون عمران شورای شهر در این باره بیانگر آن بود که باید اقدامات عملیاتی در راستای مدیریت شرایط بحران از سوی شهرداری صورت پذیرد.

وی به جابجایی روزانه سه میلیون نفر از شهروندان در 90 ایستگاه مترو با فاصله در حدود 152کیلومتر اشاره نمود و اظهار داشت: متاسفانه شهرداری تهران هم اکنون از شرایط و زیر ساختهای لازم در شرایط اضطراری برخوردار نیست و این درحالی است که مطابق برنامه 5 ساله خطوط مترو باید به 300 کیلومتر و برای جابجایی 7 تا 8میلیون نفر ارتقا یابد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با عنوان اینکه برخورد اصولی و صحیح با حوادث تروریستی و غیر مترقبه در شبکه مترو که قطعا صدمات جانی را به دنبال خواهد داشت نیازمند آمادگی و واکنش سریع سازمان‌های مرتبط نظیر آتش ‌نشانی و مترو است افزود: پدآفند غیر عامل، بررسی سازه‌ها از این منظر و مشخص نمودن گلوگاه‌ها یکی دیگر از مواردی بود که در این جلسه به آن تاکیدشد.

شاکری  تصریح کرد:هر چند در تمام نقاط دنیا از تونلها ومترو به عنوان یکی از نقاط امن و پناهگاهی یاد می‌شود اما باید درنظر داشت که عدم توجه به زیر ساختها ونبود مدیریت صحیح این اماکن را به آسیب‌پذیرترین جایگاه‌ها تبدیل خواهد نمود که از آن جمله می‌توانبه آبگرفتگی سال 91 مترو و نشست زمین به عنوان بزرگترین حادثه شهری آن سال اشاره کرد.

وی ادامه داد: این حادثه و حادثه‌های اخیر بیانگر آن است که آمادگی مسئولان برای مقابله با حوادث احتمالی باید بیش از پیش گردد که تصویب دو فوریت طرح امروز نیز به نوعی در راستای تحقق بخشیدن به این امر است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مطابق این دو فوریت شهرداری موظف است ظرف مدت 4 ماه لایحه خود را برای مدیریت بحران، پدافند غیر عامل و حوادث اضطراری ارائه دهد افزود: البته باید در نظر داشت که با توجه به برخورداری تهران از تونلها و پارکینگ های زیر زمینی نباید این طرح تنها منحصر به مترو شود.

شاکری با عنوان اینکه پدافند غیر عامل بر خلاف مدیریت بحران که تنها به دنبال کاهش صدمات و خسارت در زمان وقوع حادثه است از ماهیت پیشگیری برخوردار است اظهار داشت: در خوشبینانه ترین شرایط اگر مدت زمان تخلیه هر واگن مترو 10 دقیقه باشد این زمان با توجه به سرفاصله‌های 4 تا 7 دقیقه‌ای قطارها،تاخیر و توقف حداقل 3 قطار دیگر و حبس 16 تا 32 هزار نفر تنها در تونل را به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: اگرچه نبود پله‌های برقی نیز خود نیازمند توجه بیشتر و ایجاد تکنولوژی‌های برتر و مدیریت بحران قوی است اما باید دانست بر خلاف تصور برخی از مسئولان تخلیه یک اقدام تخصصی است و نباید آن را شوخی گرفت ضمن اینکه برخورداری سوابق اجرایی مجری طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است که با توجه به عدم اجرای این امر در کشور به احتمال به  کارگیری مشاور خارجی در اجرای آن زیاد است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از فراهم نمودن زیر ساختهای لازم و دسترس پذیر نمودن مترو و نقاط زیر زمینی برای افراد کم توان و معلول ونیز ایجاد نظام یکپارچه برای  جبران خسارات  آسیب دیدگان در فضاهای زیر سطحی به عنوان یکی دیگر از بندهای این طرح یاد و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امروزه مترو به عنوان یک تکنولوژی مدرن مورد علاقه و استفاده اکثر مردم است امیدوارم اجرایی شدن این طرح آرامش خاطر را بدون هر گونه نگرانی در جهت استفاده از آن برای شهروندان دو چندان نماید.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن