تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798339215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي برنامه خانه و مدرسه براي مقابله با مواد مخدر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۳ (۱۵:۲ب.ظ)
اجراي "برنامه خانه و مدرسه" براي مقابله با مواد مخدر دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در جمهوري اسلامي ايران با همکاري ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوري اسلامي ايران، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزيستي مراسمي را روز يکشنبه، 18 آبان ماه سال جاري در تهران برگزار کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در جمهوري اسلامي ايران با همکاري ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوري اسلامي ايران، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزيستي به مناسبت اجراي برنامه خانه و مدرسه در کشور جمهوري اسلامي ايران تحت برنامه کشوري همکاري فني در زمينهَ مقابله با مواد مخدر و جرم در جمهوري اسلامي ايران و برنامهَ منطقه­ اي براي افغانستان و کشورهاي همسايه و با هدف حمايت از برنامه­ هاي علمي و مبتني بر شواهد پيشگيري از مصرف مواد، به خصوص برنامه ­هاي خانواده-محور، مراسمي را روز يکشنبه، 18 آبان ماه سال جاري در تهران برگزار کردند.
در مراسم افتتاحيه اين برنامه، ليک بونوات، نمايندهَ دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در جمهوري اسلامي ايران گفت: "جوانان در سرتاسر جهان در خطر سوءمصرف مواد هستند، چرا که در برهه­اي از زندگيشان هستند که مي­توانند به راحتي تحت تأثير همسالان و کساني قرار گيرند که آنان را سرمشق خود قرار مي­ دهند و مواد روان­گردان استفاده مي­ کنند." در جمهوري اسلامي ايران، که 60 درصد از جمعيت آن را افراد کمتر از 30 سال تشکيل مي­دهد، نسل جوان گروه آسيب­ پذير به شمار مي­ رود. مسئولان کشوري و سازمان ملل متحد نگراني جدي خود را نسبت به روند رو به رشد سوء مصرف محرک­ هاي نوع آمفتاميني در کشور ابراز کرده­ اند.
بونوات افزود: "برنامه ­هاي مبتني بر شواهد پيشگيري از مصرف مواد جزو اصلي راهکارهاي موفق کوتاه و ميان مدت در زمينهَ کنترل مواد هستند". و همچنين اظهار داشت: "چنين برنامه­ هايي مقرون به صرفه هستند: برنامه­ هاي مبتني بر شواهد پيشگيري از مصرف مواد در جوانان به ازاي هر يک دلار، با در نظر گرفتن هزينه­ هاي جرم، بي­کاري و بيماري، 10 دلار و يا حتي بيشتر صرفه جويي مي­کنند، در نتيجه اجراي چنين برنامه­ هايي را بايد ارتقاء داد."
اجراي فعاليت­ هاي دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در زمينهَ کاهش تقاضاي مواد در جمهوري اسلامي ايران در چهار سال گذشته به لطف کمک­هاي مالي دولت­هاي نروژ، آلمان و سوئد امکان­پذير بوده است. دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد با همکاري نزديک ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوري اسلامي ايران برنامه­ هاي پيشگيري را جهت استفاده در اجتماعات، محيط­هاي آموزشي و زندان، براي گروه­هاي هدف در معرض خطر، تدوين نموده و به طور آزمايشي اجرا کرده­ است.
برنامه­ هاي پيشگيري از مصرف مواد دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ايران تمام جوانب مصرف مواد (به عنوان مثال مواد، مانند محرک­هاي نوع آمفتامين، حشيش و مواد افيوني) را در بر مي­گيرد. اين برنامه­ ها با تأکيد بر نسل جوان در معرض خطر، خدماتي را در موقعيت­ها و مقاطع مختلف زندگي، از خانواده­ ها گرفته تا محيط­هاي آموزشي، گروه­ هاي پرخطر، زندان­ها و محيط­هاي کاري فراهم مي­ کند. کارشناسان ملي از طريق همکاري و مساعدت فني دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد با اقدامات مناسب و مبتني بر شواهد بين المللي در زمينهَ پيشگيري آشنا مي­شوند.
در پايان اين مراسم بونوات بر توجه، منابع و تلاش­هاي بيشتر در زمينهَ پيشگيري از مصرف مواد به عنوان ابزاري جهت پرداختن هر چه مؤثرتر به چالش مواد تأکيد کرد. دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد با حمايت شرکاي مالي خود توانست به تلاش­هاي ملي در فراهم آوردن اطلاعات علمي و همچنين ارتقاي مهارت­ها و فرصت­ها جهت انتخاب­هاي صحيح و سالم ياري رساند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن