تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815425416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چوپانان شیروانی همچنان در محاصره برف و کولاک


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چوپانان شیروانی همچنان در محاصره برف و کولاک بجنورد - ایرنا - 10 چوپان که به همراه دو هزار راس گوسفند خود از روز پنجشنبه در ارتفاعات شهرستان شیروان در محاصره برف و کولاک شدید قرار گرفته بودند، هنوز رهایی نیافته اند.


به گزارش ایرنا این چوپانان، گوسفندان خود را برای چرا به دامنه کوههای منطقه ییلاقی اوغاز در شمال شرقی ششیروان برده بودند که با توجه به بارش برف و کولاک شدید گرفتار شده و قادر به پایین آمدن از کوه نیستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی روز شنبه به ایرنا گفت: بارش بیش از یک متر برف در این ارتفاعات، موجب مسدود شدن مسیر بازگشت احشام شده و قدرت تحرک را از گوسفندان برای پایین آمدن از کوه گرفته است.
"حسن شکوری نسب" اظهار کرد: امدادگران هلال احمر از عصر روز جمعه وارد کار شده و سعی کردند با رساندن آذوقه به چوپانان و حمل علوفه برای احشام، از تلف شدن دام ها جلوگیری کرده و آنها را برای عبور از برف و پایین آمدن از ارتفاعات تقویت کنند.
وی افزود: از روز گذشته 2 دستگاه گریدر اداره راه و شهرسازی نیز برای بازگشایی مسیر بازگشت گوسفندان در منطقه حضور یافته اند، اما به علت سنگینی برف و وجود کولاک شدید تاکنون امکان بازگرداندن چوپانان و گله آنان فراهم نشده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به تلاش امدادگران این جمعیت و نیز ماموران اداره راه و شهرسازی، ابراز امیدواری کرد تا ظهر روز شنبه زمینه بازگشت این دام ها به پایین کوه فراهم شود.
شکوری نسب افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی تاکنون گزارشی مبنی بر تلفات احشام این چوپانان نرسیده است.
روستای ییلاقی "اوغاز کهنه" در فاصله 45 کیلومتری شمال شرقی شیروان در محاصره ارتفاعات قرار دارد که از شمال به کوههای گنه و کلاته بالی، از جنوب به کوه کیسمار و روستای چپانلو، از شرق به کوه کل داغ و کوه زو و از غرب به ارتفاعات "اوغاز تازه" محدود می شود که ۲ هزار و ۸۵۵ متر ارتفاع دارد.
شهرستان 157 هزار نفری شیروان که در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار گرفته، دومین شهرستان پرجمعیت استان خراسان شمالی است. ک/3
7186/626


17/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن