تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815078123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اساس قیام عاشورا، حفظ دین بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اساس قیام عاشورا، حفظ دین بود زنجان - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اصل و اساس قیام عاشورای امام حسین(ع)، حفظ و حراست از دین مبین اسلام بود.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد شرفخانی شامگاه پنجشنبه در همایش رهروان زینبی زنجان، یکی از نشانه های ایمان را داشتن غیرت دانست و افزود: غیرت حفظ و نگهداری از داشته های ارزشمند و یکی از مراحل سیر و سلوک است.
وی هدف اصلی قیام امام حسین(ع) را اصلاح امت در جامعه اسلامی بیان کرد و گفت: در دهه 61 هجری قمری این امت به انحراف کشیده شده بودند که از طریق امر به معروف و نهی از منکر اصلاح شدند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اباعبدالله الحسین(ع) برای حفظ دین اسلام از جان، مال و خانواده خود گذشتند چرا که اساس، غیرت دینی است.
حجت الاسلام شرفخانی تاکید کرد: زینب کبری(س) بعد از واقعه عاشورا اسلام را زنده نگهداشت چرا که عاشق خدا، امام حسین و دین خدا بود و چون محبت داشت باید دین اسلام حفظ می شد.
وی با بیان اینکه این بانوی صبر و استقامت خداشناس ناب و خالص و بنده مخلص خدا بود، ادامه داد: حضرت زینب رهروی را می طلبد که نماز را ترک نکند چرا که این بانوی بزرگ در سخت ترین لحظات خود نه تنها نماز واجب که نماز شب را هم اقامه کرد.
حجت الاسلام شرفخانی، عفاف و حجاب زینب کبری(س) را الگوی بانوان امروز دانست و خاطرنشان کرد: هدف اصلی در همراهی با این بانو، عدم جدایی با آرمان های ایشان است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اسلام با حضور در عرصه های مختلف و فعالیت های اجتماعی زنان مخالف نیست امام این مهم باید با شرایطی و در راستای حفظ اسلام، عفت و حجاب زنان باشد.
حجت الاسلام شرفخانی با تاکید بر اینکه غیرت آن است که انسان مانع توهین به اسلام شود، اظهارکرد: رهرو زینب کسی است که اخلاق و منش زینب گونه داشته باشد.
همابش رهروان زینبی شامگاه پنجشنبه در مسجد زینبیه اعظم زنجان برگزار شد.
7325/596


16/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن