تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819098856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه مشهد بر لزوم شناخت صحیح از حضرت زینب(س) تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه مشهد بر لزوم شناخت صحیح از حضرت زینب(س) تاکید کرد مشهد - ایرنا - زنان شیعی که می خواهند رهرو راه زینب(س) باشند باید ابتدا نسبت به معرفت شناسی آن حضرت اهتمام داشته و به یک شناخت درست از شخصیت ایشان دست یابند.


آیت الله "سیداحمد علم الهدی" روز پنجشنبه در اجتماع رهروان زینبی در مشهد افزود: پیامبر اکرم(ص) احترام به زینب را واجب دانسته و فرمودند که این دختر شباهت زیادی به حضرت خدیجه(س) دارد.
وی گفت: شباهت زینب با حضرت خدیجه(س) از منظر چهره و ظاهر نبود بلکه شباهت از لحاظ موقعیت آنان در جهان اسلام می باشد.
امام جمعه مشهد افزود: حضرت خدیجه(س) پناهگاه پیامبر(ص) و کسی بود که همه ثروتش را صرف اسلام کرد لذا رسالت پیامبر اسلام با وجود حضرت خدیجه (س) توسعه یافت.
وی گفت: صاحب رسالت نهضت امام حسین(ع) نیز حضرت زینب(س) بود و نهضت آن حضرت به سبب نبوغ و جسارت خواهر ایشان تا به امروز تداوم داشته است.
علم الهدی ادامه داد: حضرت زینب(س) زمانی که تنها چهار سال داشت سه خطبه حضرت فاطمه(س) را در مسجد حفظ و بعدها روایت کرد، این نبوغ آن حضرت را می رساند.
وی افزود: نام حضرت زینب(س) را جبرئیل از جانب خدا برای پیامبر(ص) تعیین کرد که به معنای "زینت پدر" و بیان کننده عظمت حضرت علی(ع) است.
امام جمعه مشهد گفت: دشمنان سعی کردند عظمت حضرت علی(ع) را از بین ببرند و اگر حضرت زینب(س) تابلوی نمایش بزرگی و جلال پدرش نمی شد چیزی از عظمت ایشان باقی نمی ماند.
وی افزود: حضرت زینب(س) یک سال و نیم بعد از واقعه عاشورا رحلت کردند اما در این مدت با رسوا نمودن امویان "مدینه، شام و کوفه" را بهم ریختند و موجب بروز قیامهایی گسترده علیه دستگاه بنی امیه شدند.
آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مساله مهم این است که تا امروز چهره مراسم سوگواری برای عاشورا در حوزه مظلوم پرستی بوده و توجه جدی به ساحت ولایتمدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت زینب نشده است.
وی افزود: دلیل اصلی اینکه پس از قرنها برگزاری مراسم سوگواری و تجدید خاطره شهدای کربلا موفق نشده ایم از این ظرفیت فرهنگی برای اصلاح جامعه بهره مناسب بگیریم به سبب انحرافی است که در نوع نگرش به مسائل عاشورا و هدف اصلی نهضت آن امام همام وجود داشته است.
امام جمعه مشهد اظهارداشت: در مراسم سوگواری برای اصحاب امام حسین(ع) در مورد زینب تاکنون همواره همدردی با آن حضرت وجود داشته و از واژه هایی از جمله زینب خونین جگر استفاده شده است.
وی گفت: تصویری که تاکنون از حضرت زینب(س) در قالب ادبیات و هنر ترسیم شده و ایشان را کانون مصیبت و درد نشان می دهد، دور از واقعیت است.
آیت الله علم الهدی افزود: حضرت زینب نیازی به همدردی و دلسوزی شیعیان ندارد بلکه به دنبال رهرو برای ادامه نهضت خویش است.
وی گفت: از شروع داستان کربلا تا امروز اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به دنبال راهی بودند که اسلام را توسعه دهند و علم حق را در جهان برافراشته سازند.
او افزود: حضرت زینب شاهد شهید شدن بستگان خود بود اما هرگز قطره اشکی نریخت تا بتواند موقعیت قهرمانی خود در نبرد حق علیه باطل را حفظ کند و زنان نسلهای آینده هدف او را درک کنند و رهرو ایشان باشند.
7489/660


15/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن