تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819855005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضرت زینب(س) بعد از عاشورا رسالت بانوان را اعلام کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حجت الاسلام کاظم صدیقی: حضرت زینب(س) بعد از عاشورا رسالت بانوان را اعلام کرده است تهران بزرگ - ایرنا - نماینده ولی فقیه وامام جمعه موقت تهران گفت: حضرت زینب (س) با حرکت خود در بعد از عاشورای حسینی، عزت، شرف و رسالت بانوان را اعلام کرده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم صدیقی روز پنجشنبه در همایش بزرگ رهروان زینب در آستان مقدس امامزاده صالح ابن موسی الکاظم (ع) با اشاره به وقایع بعد از روز عاشورا و حماسه آفرینی حضرت زینب(س) اظهار داشت: حضور زنان در واقعه عاشورا تشریفاتی نبوده و در تکمیل قیام عاشورا در متن واقعه حضور داشتند.
وی با بیان اینکه نهضت عاشورا به دو بخش از مدینه تا کربلا و از کربلا تا شام وهمیشه تاریخ تقسیم می شود، یادآور شد: امام حسین (ع) تکلیف محور، شرع مدار و بنده خالص خداوند بوده و کارش برنامه ریزی شده بود.
صدیقی خاطر نشان کرد: امام مامور حرکت به سمت کربلا بوده با اینکه می دانست نتیجه حرکت، شهادت و قربانی شدن است.
امام جمعه موقت تهران در بخشی از سخنان خود با اشاره به نقش بانوان در جامعه در تاسی از حضرت زینب کبری (س) تاکید کرد: در بانوان جامعه این ظرفیت وجود دارد و می توانند پرچمدار صبر و مقاومت باشند و اثر تبلیغی آنان از مردان بیشتر است.
وی اظهار داشت: عاطفه و اشک زنان می تواند خون را در تاریخ به جریان اندازد.
صدیقی با بیان اینکه رسالت زنان در قبال شهادت از شهدا بالاتر است افزود: حضرت زینب (س) با صبر بر اسارت، تازیانه و سوار شدن بر فراز شتران برهنه الگویی برای بانوان عالم ارائه کردند.
صدیقی با اشاره به حفاظت از امام سجاد(ع) از سوی زینب کبری (س) خاطر نشان کرد: بانوان می توانند رهبری دینی را به قیمت جان خود حفظ کنند و کسی که جان را فدای ولایت کند، خدا حافظ اوست.
وی با بیان درس هایی که حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا به عالم ارائه کردند، خاطر نشان کرد: حفاظت از امامت، حساسیت به حجاب و عفاف، مقاومت در برابر تحریم و سختی ها از جمله درس هایی است که این بانوی بزرگ اسلام بعد از واقعه عاشورا به عالم ارائه می کند.
امام جمعه موقت تهران احترام به امامت و حفاظت از جان ایشان را جهاد بزرگ حضرت زینب (س) دانست.
وی بیان کرد: چادر و حجاب زن، سنگر ارزش و سنگر امنیت کشور است و جلوگیری از بد حجابی نه تنها حکم فقه بلکه حکمی اخلاقی، خانوادگی و امنیتی است.
وی ادامه داد: بانوان جامعه ایران اسلامی نیز در همه صحنه های جامعه از جمله روز قدس، زینب وار حافظ پرچم ولایت هستند.
تهرام/7244///1348


15/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن