تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819547645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خیل عاشقان پیام آور کربلا، در دسته زینبیه اعظم زنجان حماسه آفریدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خیل عاشقان پیام آور کربلا، در دسته زینبیه اعظم زنجان حماسه آفریدند زنجان - ایرنا - خیل عاشقان پیام آور دشت کربلا، حضرت زینب کبری(س)، با حضور با شکوه در دسته زینبیه اعظم زنجان، حماسه آفریدند.


کاروانی که دیروز به علمداری عباس به راه افتاد، امروز پرچم هدایتش را به دست شیر زنی از قبیله بنی هاشم داده است، شیر زنی که سرتا پایش عشق به ولایت و معرفت الهی.
امروز کاروان حسین(ع) با نام اسرا حرکت کرد و زینب رسالت عظیم پیام آوری عاشورا را به دوش گرفت.
بانو چه رسالت عظیمی که خداوند تو را برای انجامش برگزید و چه خوب از عهده آن برآمدی.
زنجانیان امروز هم کاروان با شیر زن کربلا، دخت علی مرتضی(ع)، زاده فاطمه زهرا(س) به حرکت درآمدند و در سوگ از دست دادن برادر بر سر و سینه خود کوبیدند.
روزهاست که پاهایی پینه بسته متحمل رسالتی عظیم هستند و دوش ها اگر چه غبار آلود، مستحکم و استوار برای پاسداشت این رسالت چون کوه به قامت خورشید ایستاده اند.

امروز روز زینب است، پس هر کسی که درس زینب بودن آموخت به میدان آمد و فریاد هیات من الذله را سر داد و پرده از چهره نفاق و ریا برداشت و بدین ترتیب فریاد یا حسین تا ابد باقی ماند.
امروز زنجان سرتا پا یکرنگی و وحدت بود، طعم با هم بودن می داد و می شد از آسمانش عطر درس آزادگی حسین(ع) را شنید.
عزاداران پایتخت شور و شعور حسینی امروز در میعادگاه هر ساله خود، دسته عزاداری زنبیه اعظم گرد آمدند تا درس زینب بودن، درس ایستادگی، مقاومت، رشادت، حق گویی و پاسداری از حریم اسلام پس بدهند.
امروز هزاران زنجانی در میعادی دوباره آمده اند تا بگویند زینب جان اگر امروز عباس نیست، حسین و علی اکبری نیست، مسلمانان و شیعیانی هستند که تا آخرین قطره خونشان پاسدار رسالت تو باشند.
دسته عزاداری امسال زینبیه بوی بصیرت می داد، آنجا که مداح تکرار می کرد: بگذارید داعش و دشمن اسلام ببیند و چشمانش از شدت وحشت کور شود، امروز به جای هر دست عباس برای علمداری حسین، هزاران دست شیعه هست که دیگر اجازه نمی دهند، کربلا تکرار شود.
زینب خوب می داند، همه ایل و تبار این مردم عاشق و دل بسته خانواده اش هستند، امروز آمده اند برای عرض ارادت.
زنجانیان امروز به بهانه دسته عزاداری زینبیه اعظم، با شکوهتر از هر سال، آمده اند بگویند اگر دیروز دشمنان شما را شناختند و بر روی شما تیغ کشیدند، امروز شیعیانی هستند که به عشق نام و خانواده شما، حاضرند در برابر دشمنان سینه سپر کنند و حریم حرمت را نگاه دارند.
هوای سردی که هوای باریدن داشت هم مانع آمدن ارادتمندان به بارگاه حسین(ع) و خاندان پاک و مطهرش نشد، خیل عظیم عزاداران حسینی با وجود سرمای شدید آمدند و مسیر طولانی خیابان زینبیه به سوی خیابان شهدا، چهار راه امیر کبیر، خیابان امام و امامزاده سید ابراهیم(ع) را بدون کوچکترین گلایه ای، بر سر و سینه زنان طی کردند.
صدای گریه هایت که از گوش تاریخ بلند می شود، زنجانیان بار دیگر، نوای یا حسین، یا حسینشان بلند می شود که نگران نباش بانوی کربلا امروز دیگر برادرانت تنها نیستند.
جوانان پیش تر پرچم یا اباعبدالله الحسین در دست می روند و نشان می دهند امروز خط حرکت ما راه شماست، بانوی دشت کربلا، اگر دیروز برادرت عباس علمدار بود، امروز جوانان شیعه زنجان هم ، علمش را بر افراشته نگاه داشته اند.
ده ها گوسفند و گاو پیش پای دسته عزاداری قربانی می شدند که عزادار عقیله بنی هاشم، خواهر علم دار عباس بن علی شیر زن کربلا و پیام آور حسین(ع) بودند و خود را شریک غم زینب کبری(س) می دانستند.
زنجان با خروج و حرکت دسته عزاداری حسینه اعظم، بار دیگر حماسه ای کربلایی خلق کرد، سرما هم نتوانست مانع شکوه این دسته شود و آسمان بار دیگر شنوای هیات من الذله ای شد که پیام اصلی قیام امام حسین(ع) بود.
596/7319


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن