تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804755593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امیرعبداللهیان: داعش دست پرورده موساد است/کرانه باختری به مرکز مقاومت تبدیل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: امیرعبداللهیان: داعش دست پرورده موساد است/کرانه باختری به مرکز مقاومت تبدیل می شود
« حسین امیرعبداللهیان» معاون امور عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که گروه تروریستی تکفیری داعش دست پرورده سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی ( موساد) است و هدف آن ضربه زدن به دین اسلام و تخریب چهره این دین حنیف و محبت است.


به گزارش نامه نیوز،  امیرعبداللهیان در گفت وگو با پایگاه خبری لبنانی « العهد» تصریح کرد: برخی دستگاه های امنیتی وجاسوسی منطقه ای و بین المللی با طرح « مهندسی معکوس» درصدد تخریب منطقه هستند و انقلاب ساختگی در سوریه در چارچوب این طرح قرار دارد.


وی تاکید کرد که انقلاب ساختگی در سوریه با انقلاب های مردمی و خودجوش در مصر، بحرین، تونس و یمن کاملا متفاوت است و از شهر درعا با زمینه سازی دستگاه های امنیتی خارجی کلید خورد و سپس توسط آنها عناصر مخالف مسلح شدند و این دستگاه ها رفته رفته تروریست های تکفیری و انواع سلاح را به سوریه سرازیر کردند.


معاون وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه دستگاه های امنیتی و جاسوسی خارجی درصدد بودند تا نظام های سوریه و عراق را سرنگون و منطقه از جمله لبنان را ویران کنند، اظهارداشت: دستگاه های جاسوسی و امنیتی بیگانه تلاش کردند تا یک انقلاب ساختگی دیگر را به نام اهل سنت در لبنان برای مقابله با نیروهای مقاومت حزب الله که مظهر افتخار و عزت برای جهان عرب و اسلام هستند، خلق کنند اما شکست خوردند.


امیرعبداللهیان با اشاره به بیانات حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده اند، داعش در سوریه و عراق شکست می خورد، گفت : آمریکایی ها بعداز شکست های پی در پی داعش و شکستن پشت این گروه تروریستی تلاش کردند تا خود را به عنوان قهرمان جا زده و به این بهانه وارد دو عرصه عراق وسوریه شوند.


وی تاکید کرد که به اصطلاح ائتلاف بین المللی ضد داعش تاکنون به هیچ نتیجه مهم و ملموسی دست نیافته است. 


معاون وزیر امور خارجه ایران اظهارداشت: در جریان مقاومت قهرمان ملت فلسطین در جنگ 51 روزه اخیر دشمن صهیونیستی علیه نوارغزه که همزمان با تحرکات گسترده داعش در استان های سنی نشین عراق ، موصل و مناطق نزدیک بغداد بود به یکی از رسانه ها گفتم، اگر داعش خود را جنبشی انقلابی می داند و مدعی دفاع از اهل سنت در عراق و سوریه است، باید الان با رژیم صهیونیستی بجنگد که در حال قتل عام برادران اهل سنت ما در نوارغزه با فجیع ترین وضع است.


امیرعبداللهیان با تاکید به اینکه« جمهوری اسلامی ایران با تمام توان ازحزب الله و جنبش های حماس و جهاد اسلامی شیعه وسنی در لبنان و فلسطین حمایت می کند» ، تصریح کرد: گفتم اگر داعش راست می گوید باید اسلحه خود را بجای مسلمانان بسوی تل آویو نشانه روی کند اما آنها بعداز سخنان من بیانیه ای صادر و اعلام کردند که اکنون زمان مقابله با اسراییل نیست و این مقابله در برنامه ها و اولویت های ما قرار ندارد. 


وی با بیان اینکه« اینها بخوبی روابط داعش با رژیم صهیونیستی و هماهنگی و همکاری مستمربین آنها را در مناطق مختلف ثابت می کند»، خاطرنشان کرد: داعشی ها از رژیم صهیونیستی کمک های نظامی و مالی دریافت می کنند و همواره به داخل سرزمین های اشغالی می روند و هیچ فرقی بین القاعده و داعش هم وجود ندارد.






** ایران همواره از دولت و ملت عراق در نبرد با تروریسم حمایت می کند


معاون وزیر امور خارجه ایران در ادامه گفت وگو با العهد و در پاسخ به سئوالی در خصوص حمایت ایران از عراق در نبرد با تروریسم، گفت: ایران اولین کشوری بود که درکمتر از 5 ساعت از سقوط موصل انواع کمک ها را روانه عراق کرد تا به عراقی ها در نبرد با تروریست های تکفیری بویژه داعش کمک کرده باشد.


امیرعبداللهیان افزود: کمک به دولت و ملت عراق در نبرد با تروریسم تکفیری یک مسئولیت انسانی ، اسلامی و بین المللی است و با صراحت اعلام می کنیم که هرآنچه در توان داشتیم به عراق در این نبرد کمک کرده و این کمک ها را ادامه خواهیم داد.


وی در پاسخ به سئوالی در باره دلایل سفر اخیر« حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق به ایران تصریح کرد: العبادی قصد داشت تا در چارچوب این سفر از ایران برای کمک به عراق در نبرد با تروریسم بویژه در این مرحله تشکر و تاکید کند روابط تهران و بغداد راهبردی است و عراق برای تقویت و گسترش این روابط مصمم است.


معاون وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: نخست وزیرعراق با اشاره به اقدامات به اصطلاح ائتلاف بین المللی ضد تروریسم بر نقش بسیار مهم ایران در مبارزه با تروریسم تکفیری تاکید کرد.


وی اظهارداشت: با صراحت به نخست وزیر عراق تاکید کردیم که ایران در این ائتلاف به سرکردگی آمریکا شرکت نمی کند زیرا آن را خارج از چارپوب سازمان ملل می داند اما همه توان و قدرت خود را برای حمایت از ملت عراق و خشکاندن ریشه های تروریسم بکار می گیریم.






** هوشیاری لبنانی ها تاکنون فرصت ها را ازتروریست های تکفیری سلب کرده است


امیرعبداللهیان گفت: سوریه ، لبنان، فلسطین و عراق را از ارکان اساسی جبهه مقاومت در منطقه می دانیم و داعش از ابتدای خلق خود درصدد نابودی این جبهه و محور مقاومت بوده است.


معاون وزیر امور خارجه ایران افزود: اقدامات داعش در سوریه و عراق در چارچوب مقابله با محور مقاومت است و اکنون درصدد سوء استفاده از هر فرصتی برای هدف قراردادن لبنان هستند اما هوشیاری حزب الله ،ارتش لبنان و گروه های سیاسی و مذهبی لبنان تاکنون هرگونه فرصت را از داعش و دیگر گروه های تروریستی تکفیری سلب کرده است.


وی با اشاره به اعلام آمادگی ایران برای ارائه هبه تسلیحاتی به ارتش لبنان برای مبارزه با تروریسم تکفیری،اظهارداشت: کمک ایران به ارتش لبنان در سایه تحولات در منطقه صورت می گیرد و براین اساس آمادگی خود را برای تقدیم این کمک ها اعلام کردیم.






** می دانیم برخی کشورها از لبنانی ها خواسته اند هبه تسلیحاتی ایران را نپذیرند


امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: می دانیم برخی کشورها از مقامات لبنانی خواسته اند هبه تسلیحاتی ایران را نپذیرند اما با صراحت و با صدای بلند اعلام می کنیم که هدف کمک های ما به ارتش لبنان برای بالابردن توان دفاعی آن درنبرد با تروریسم است.


معاون وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: معتقدیم این یک فرصت خوب برای لبنانی ها است که می توانند از آن استفاده کنند.






** دی میستورا باید بر راه حل های سیاسی مبتنی بررای مردم سوریه متمرکز شود


وی در باره بحران سوریه و سفر « استفان دی میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه به تهران گفت: معتقدیم که حل بحران ها در منطقه باید بر راهکارهای سیاسی ریشه ای متمرکز باشد و نمی توان بحران های در سوریه و عراق را با اقدامات نظامی حل کرد.


امیرعبداللهیان با بیان اینکه « ایران فقط بر راه حل نظامی و مقاومت در رویارویی با دشمن صهیونیستی تاکید دارد»، افزود: موفقیت ماموریت دی میستورا به راه حل های سیاسی واقعی مبتنی بر رای مردم سوریه بستگی دارد.


معاون وزیر امور خارجه ایران اظهارداشت: طرحی چهارماده ای را به « الاخضر الابراهیمی» نماینده سابق دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه ارائه کرده ایم که بر ضرورت حل مسالمت آمیز بحران سوریه متمرکز است و امروز هم در دیدارهای با دی میستورا بر اجرای این طرح تاکید می کنیم.


وی با بیان اینکه « دی میستورا در سفر به تهران برخی پیشنهادهای سیاسی را برای حل بحران سوریه ارائه کرد اما روشن نبود»، تصریح کرد: دی میستورا بر آغاز آتش بس در برخی مناطق سوریه تاکید داشت. 


امیرعبداللهیان با بیان اینکه « چند هفته باید منتظر ماند تا پیشنهادهای دی میستورا علنی شود»، بر حمایت ایران از راه حل های سیاسی که سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه ارائه می کند، تاکید کرد.


معاون وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: به دی میستورا توصیه هایی کردیم، از جمله اگر می خواهد در ماموریتش موفق شود باید بر راه حل های سیاسی واقعی مبتنی بر اراده و رای مردم سوریه متمرکز شود.






** کرانه باختری بزودی به یک مرکز اصلی مقاومت تبدیل می شود


وی در پاسخ به سئوالی در باره تحولات اوضاع در فلسطین اشغالی گفت:رژیم صهیونیستی در جریان تحولات جنبش بیداری اسلامی و رخدادهای سوریه گمان باطل داشت که به یک فرصت مناسب دست یافته است اما دیدید که چگونه این رژیم در جنگ علیه غزه متحمل شکست شد. 


امیرعبداللهیان افزود: از سوی دیگر مقاومت ملت فلسطین را در جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه دیدیم و مشاهده کردیم که چگونه این رژیم با تحمل شکستی ننگین مجبور به عقب نشینی شد.


معاون وزیر امور خارجه ایران در امور عربی و آفریقایی تصریح کرد: اقدامات صهیونیست ها در روزهای اخیر از جمله بستن درهای مسجد مبارک الاقصی تنها دلیلی روشن بر حقارت و ضعف این رژیم اشغالگر است.


وی خاطرنشان کرد: صهیونیست ها بدلیل ضعفی که از آن رنج می برند ، همواره انسان های بی گناه بویژه کودکان و زنان را می کشند.


امیرعبداللهیان تاکید کرد: فلسطین با قوت پیش می رود و مقاومت آن از هر زمان دیگری قوی تر شده است و بزودی جهان خواهد دید که کرانه باختری نیز مانند نوارغزه یک مرکز اصلی مقاومت فلسطین می شود و این خواست ملت فلسطین است.




منبع: ایرنا


۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن