تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820266394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عاشورا؛ درس استکبار ستیزی، حریت و آزادگی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: عاشورا؛ درس استکبار ستیزی، حریت و آزادگی
امام حسین علیه السلام درس استکبار ستیزی را به مردم آموزش دادند و با تعداد یاران کم خود در مقابل لشکر چند هزار نفری دشمنان تسلیم نشدند.
محمد تقی رهبر: کربلا نقشه راه است، راه اسلام و راه خداجویی. راه امام حسین (ع) از این راه می‌گذرد و برای عالمان دین، جوانان، زنان و همه مردم یک درس بزرگ است. الگو گرفتن از راه امام حسین علیه السلام یعنی حسینی شدن و صفات آن بزرگوار را دریافت کردن، بنابراین همانطور که آن بزرگوار گفتند ما برای شما الگو هستیم، ما پیروان و رهروان ایشان نیز باید کفر ستیزی و استکبار ستیزی را الگو قرار دهیم.

امام حسین علیه السلام درس استکبار ستیزی را به مردم آموزش دادند و با تعداد یاران کم خود در مقابل لشکر چند هزار نفری دشمنان تسلیم نشدند.

امروزه نیز ما در مقابل آمریکا قرار داریم و زیاده‌خواهی استکبار جهانی. عاشورای امسال حال و هوای دیگری دارد و مصادف شدن آن با روز 13 آبان، روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی استکبار ستیزی که پیام روشنی برای دولت و ملت و تیم مذاکره کننده ما است.  از راه امام حسین (ع) باید استقلال فرهنگی و سیاسی را الگوی راه و آینده خود قرار بدهیم.

باید راه امام حسین (ع) و حقیقتی که ایشان پیمودند را در جان خود تعمیق کنیم. مادرانی را شاهد هستیم که فرزندان خود را در اینگونه مراسم ها به عزاداری می‌آورند و می‌گویند در حال تربیت سربازانی برای امام حسین علیه السلام هستند.  اینها واقعا حرکات شایسته ای است که نشان دهنده ولایت امام حسین بر دل و جان مردم است. باید فرهنگ عاشورا و غیرت و عبودیت را در جامعه پرورش دهیم و عاشورا نباید فقط به گریه و زاری محدود باشد، باید سیره عملی امام حسین و یارانش را الگوی خود و نسل های بعد از خود قرار دهیم. 

ما ایرانی ها که پیشتاز الگو گرفتن و راهنمایی جستن از راه امام حسین علیه السلام هستیم، باید مقاومت و حسینی بودن و دیگر صفات بارز را به تمامی مردم جهان نشان دهیم .

جوانان ما نیز همواره باید جوانان کربلا را به عنوان سرمشق و الگو در مقاومت، بصیرت و عفت قرار دهند. وظیفه نهادها و همچنین صدا و سیما نباید فقط نشان دادن مراسمات عزاداری باشد ، بلکه باید درس آزادی و آزادگی و حریت را آموزش دهد.

حضرت زینب پیام رسان کربلا و عاشورا بود و باید گفت که امام حسین اهل بیت خود را آورد که دو صحنه را شکل دهند: یکی صحنه شهادت و دیگری صحنه پیام رسانی، و این حضرت زینب بود که این پیام رسانی را از کربلا به دیگر نقاط برد و برای همه بازگو کرد و اگر این پیام رسانی نبود این نهضت ادامه نمی‌یافت .

امام جمعه موقت اصفهان و نماینده سابق مجلس







۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن