تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803836300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دویچه وله: ۲/۶ میلیون کودک زیر خط فقر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



دویچه وله: ۲/۶ میلیون کودک زیر خط فقر
گزارش جدید سازمان یونیسف حاکی از آن است که بحران مالی در بسیاری از کشورهای صنعتی موجب تشدید فقر در میان کودکان شده. هم‌زمان میزان سطح درآمد کنونی خانوارها در بسیاری از کشورهای صنعتی به سطح ده سال پیش کاهش یافته است.



به این مطلب امتیاز دهید

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سایت دویچه وله در خبری با عنوان"یونیسف: ۲/۶ میلیون کودک به خاطر بحران مالی به زیر خط فقر رفته‌اند" نوشت: بحران مالی در کشورهای صنعتی پیامدهای بسیار سنگینی برای کودکان فقیر داشته است. تحقیق جدیدی که از سوی سازمان یونیسف انجام شده، حاکی از آن است که ۶/ ۲ میلیون کودک از سال ۲۰۰۸ تا کنون در پی بحران مالی، به زیر خط فقر رفته‌اند.

به نوشته این سایت، در این گزارش که روز سه‌شنبه (۲۸ اکتبر/۶ آبان) در شهر رم ارائه شد، آمده است که شمار کودکان فقیر در ۴۱ کشور صنعتی مرفه به ۵/ ۷۶ میلیون رسیده است.

به گفته جفری او مالی، از مقام‌های یونیسف، در بسیاری از کشورهای آسیب دیده از بحران مالی، میزان درآمد خانواده‌ها به طرز قابل توجهی پایین آمده است.

محققان برای انجام این پژوهش، وضعیت کودکان در ۴۱ کشور عضو اتحادیه اروپا و نیز عضو سازمان همکاری‌اقتصادی و توسعه را مورد بررسی قرار دادند. طبق نتایج به دست آمده، در ۲۳ کشور از مجموع کشورهای یاد شده، افزایش فقر در میان کودکان در رابطه مستقیم با بحران مالی بوده است.

بازگشت سطح درآمد خانوارها به ده سال پیش
دویچه وله افزود: "نویسندگان این گزارش می‌گویند در مقابل، در ۱۸ کشور مورد تحقیق از جمله استرالیا، شیلی، فنلاند، نروژ، لهستان و اسلواکی، فقر کودکان به میزان ۳۰ درصد کاهش یافته است. در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ به نوشته این گزارش میزان فقر کودکان در کشور آلمان ۳/ ۱ درصد کاهش داشته است.

کشورهای جنوب اروپا که بیشترین ضربه را از بحران مالی فراگیر خوردند، بیشترین میزان رشد در فقر کودکان را داشته‌اند. در یونان که به واسطه‌ کمک مالی بین‌المللی از خطر ورشکستگی رهانیده شد، متوسط درآمد هر خانوار دارای کودک در سال ۲۰۱۲، به سطح درآمد خانوار دارای کودک در سال ۱۹۹۸ رسید.

در ایرلند و اسپانیا و نیز لوگزامبورگ که یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپا به شمار می‌رود، میزان درآمد خانوارها به ‌سطح ۱۰ سال پیش رسیده است.

کشورهای جنوب اروپا که بیشترین ضربه را از بحران مالی فراگیر خوردند، بیشترین میزان رشد در فقر کودکان را داشته‌اند.

در این میان نوجوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله به خوبی اثرات وضعیت اقتصادی نامطلوب را حس می‌کنند. برای این گروه، یافتن محلی برای کارآموزی و کارورزی عملا ناممکن شده و آنها برای تحصیل در دانشگاه نیز دچار مشکل هستند. نرخ بیکاری در میان این گروه سنی در بیش از سه چهارم کشورهای مورد بررسی، افزایش داشته است.

به گفته سازمان یونیسف، از سال ۲۰۱۰ سیاست‌های وضع‌شده دولتی در راستای ریاضت اقتصادی و صرفه‌جویی در بسیاری از کشورها وضعیت فقر کودکان را وخیم‌تر کرده است.

جفری او مالی به هنگام ارائه این گزارش گفت: «بررسی‌های یونیسف نشان می‌دهند که دامنه سیاست‌های اجتماعی، عاملی بسیار مهم در پیشگیری از فقر بوده است.» وی تأکید کرد که تمامی کشورها به یک شبکه اجتماعی قوی نیاز دارند که بتواند هم در زمان‌های خوب و هم در زمان‌های بد از کودکان محافظت کند.

این مقام یونیسف از کشورهای مرفه خواست، در راه مبارزه با فقر کودکان تلاش بیشتری از خود نشان داده و "فراهم کردن زمینه‌های رفاه برای کودکان" را به عنوان یک اولویت کاری در نظر بگیرند."/110




۰۷/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن