تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804637968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افکار عمومي فاصله و لجبازي را نمي‌پسندد / امروز از نمايندگان يک راي فراجناحي درخواست مي‌کنم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آبان ۱۳۹۳ (۹:۲۴ق.ظ)
روحاني: افکار عمومي فاصله و لجبازي را نمي‌پسندد / امروز از نمايندگان يک راي فراجناحي درخواست مي‌کنم نمي‌خواهيم دانشگاه از مسائل سياسي جدا باشد اما دانشگاه هاي كشور نبايد باشگاه سياسي باشند ؛ تمامي کساني که در وزارت علوم در اين دولت مسئوليت داشتند همواره تلاش کردند تا محيط دانشگاه محيط آرامي باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج. حسن روحاني رئيس جمهور كشورمان در مراسم راي اعتماد وزير علوم در صحن علني مجلس اظهاركرد: خوشحالم که بار ديگر فرصتي پيش آمد تا در محضر نمايندگان محترم ملت راجع به يکي از عزيزان و کارگزاراني که بناست بار مسئوليت سنگين اموزش عالي را بر دوش گيرد با هم به بحث و گفت‌وگو بنشينيم.
وي ادامه داد: مهمترين هدف دولت، مجلس، قواي سه‌گانه و همه مسئولين جمهوري اسلامي ايران اصلاح جامعه، استقرار نيکي‌ها و پاک کردن جامعه از رذايل اخلاقي است.
روحاني با تاكيد بر آنكه بايد هدف تمامي قوا اصلاح و بهبودي جامعه باشد تاكيد كرد: هرکجا كه با هم بوديم و هر کجا دست به دست هم داديم و هر کجا همدل، همنوا و دل‌ به هم داديم آنجا پيروز صحنه بوديم ؛ در سياست خارجي پيروز شديم، در سياست داخلي پيروز شديم، در اقتصاد گام‌هاي مهمي به جلو برداشتيم و براي نه تنها امنيت کشور بلکه امنيت منطقه و جهان قدم‌هاي استواري برداشتيم و هر کجا خداي ناکرده بين ما اندک فاصله‌اي ايجاد شد دشمن از آن شکاف و از آن فاصله استفاده کرد.
رئيس‌جمهور درخصوص رفتار دولت در برابر مجلس. گفت: رفتار دولت در برابر مجلس شوراي اسلامي راهش ادب، قانون و اخلاق است ؛ بين ما و شما حکم و حاکم قانون اساسي است و داور اصلي بعد از خداوند بزرگ افکار عمومي است ؛ اين افکار عمومي است که قضاوت خواهد کرد و هميشه از ما وحدت را مي‌خواهد ؛ افکار عمومي نه فاصله را و نه خداي ناکرده لجبازي را نمي‌پسندد. اين دولت اهل لجبازي نيست براي سؤال از وزرا و استيضاح از وزرا به راي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طبق قانون اساسي احترام مي‌گذارد.
وي افزود: در شرايط فعلي جهاني متاسفانه منطقه ما را ناامني و بي‌ثباتي فرا گرفته است، از شمال آفريقايش تا خاورميانه همسايگان شرقي و غربي ما از همه سمت ما مشکلات و ناامني را شاهديم. چشم اميد دوستان و مسلمانان چشم اميد مردم منطقه به ايران اسلامي،‌ملت بزرگ و متحد اين سرزمين است و امروز به حمدالله ما شاهد يک تفاهم، توافق، همفکري در سايه رهنمودهاي مقام معظم رهبري هستيم.
روحاني گفت: ما همگي هدف واحدي را دنبال مي‌کنيم که بعد از رضايت حق رضايت عامه است ؛ خشنودي خداوند و مردم همه هدف ماست و انشاءالله در کنار هم با توفيقات الهي و با توجهات حضرت وليعصر (عج) با عنايت ائمه خدا ما مي‌توانيم اين راه را هر چند به دشواري طي و به مقصد برسانيم.
وي با يادآوري اولين راي اعتماد به وزير علوم گفت: پارسال در چنين ايامي بود که در جمع شما نمايندگان محترم وزير مودب و دانشور ما از جمع شما راي اعتماد گرفت ؛ گرچه نمايندگان محترم در مقطع ديگر در چارچوب حق قانوني اعتماد خود را پايدار نساختند و در مقطعي اعتماد خود را ندادند و به ناچار وزارت بسيار مهم علوم، تحقيقات و فناوري از سال گذشته تا امروز دو نوبت با سرپرست اداره شد.
وي ادامه داد: اما امروز براي سومين بار است که براي اين وزارتخانه من در جمع شما حاضر شدم و وزيري که به اعتقاد ما اين بار مسئوليت را بر دوش بگيرد معرفي خواهم کرد.
رئيس جمهور با تاكيد بر حساسيت اين وزارتخانه اظهاركرد: وزارت علوم با يک جمعيت دانشجويي بالاي 4 ميليون نفر و آن هم با محققين و اعضاي هيات علمي 70 هزار نفر جمعيت بسيار بزرگ براي آينده کشور است ؛ اگر ما به فکر نشاط علمي و توسعه اقتصادي و اقتصاد دانش‌بنيان و اقتصاد بنيان هستيم راهش از ميان دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي مي‌گذرد.
رئيس‌جمهور افزود: از سال 42 به ويژه دانشگاه تهران در صحنه مبارزه بود و ما يادمان نرفته است که در بازگشت حضرت امام در مدرسه فيضيه دانشگاهيان عزيز در آن جشن شرکت کردند و با دسته گل قرمزي که به همراه خود به مدرسه آورده بودند وحدت اتحاد حاضر و دانشگاه را آنجا بنيان نهادند ؛ دانشگاه نياز دارد به اينکه مرکز علم و دانش باشد؛ امروز دانشگاه هاي ما از لحاظ کميت وضعيت خوبي دارند و اگرچه از لحاظ تاسيسات و ساختمان ممکن است با فضا و صندلي خالي در دوره کارشناسي روبرو باشند اما نياز داريم از لحاظ کيفيت دانشگاه را در مسير توسعه قرار دهيم.
وي تاكيد كرد: دانشگاه نياز به يک فضاي آرام دارد تا يک مرکز علمي، تحقيقي، انديشه و دانش باشد ؛ ما نمي‌خواهيم که دانشگاه از مسائل سياسي جدا باشد ولي باشگاه سياسي هم نبايد باشد.
وي ادامه داد: دانشگاهي مي‌خواهيم آگاه به مسائل سياسي که شعارهايش را از گروه‌هاي سياسي نگيرد و اگر گروه‌هاي سياسي مي‌خواهند فعاليت‌هاي سياسي کنند روش خودش را دارد که بايد از آن راه عمل کنند.
رئيس‌جمهور تصريح کرد: ما از تشکل‌هاي دانشجويي استقبال مي کنيم و به آنها احترام مي‌گذاريم و تمامي کساني که در وزارت علوم در اين دولت مسئوليت داشتند همواره تلاش کردند تا محيط دانشگاه محيط آرامي باشد.
روحاني اضافه كرد: ما مي‌خواهيم دانشگاه به توليد متصل باشد و پيشرفت علمي در کتاب‌ها و مقالات منحصر نماند و تا توليد و بازار ادامه پيدا کند. مي‌خواهيم دانشگاه به صنعت، کشاورزي و خدمات متصل باشد.
رئيس ‌جمهور افزود: ما مي‌خواهيم دانشگاه‌ها به نيازهاي امروز جامعه و کشور توجه کند. ما نياز به دکترين جديد در آموزش عملي و برنامه‌ريزي جديد داريم.
وي گفت: ما نمي‌خواهيم دانشگاه مرکز سياست‌بازي و جولان‌گاه اين جناح و آن جناح باشد. مي‌خواهيم اعتدال و آرامش در دانشگاه حاکم شود ؛ هرکسي که مسئول آموزش عالي است بايد بداند مبنا شايسته‌سالاري است و اين جناح و آن جناح فرقي براي ما ندارد.
رئيس‌جمهور با اشاره به آنكه به سه وزير قبلي سفارشات مساوي داشتم اظهاركرد: من به آنها گفتم مي‌خواهيم کيفيت علمي دانشگاه ما افزايش پيدا کند و ما به دنبال توسعه علمي توام با توسعه اخلاقي هستيم به آنها گفتم دانشگاه بايد مومن و پايبند به اصول انقلاب و نظام و خدمت‌گذار ملت باشد.
وي تصريح کرد: کسي بايد مسئوليت را بپذيرد که مديريت لازم، تعهد لازم و علم و دانش کافي را داشته باشد ؛ . معتدل و افراطي نباشد ؛ دولت ما هم امروز فراجناحي است و از هر دو جناح معتدلين در آن حضور دارند.
روحاني ادامه داد: امروز از نمايندگان يک راي فراجناحي درخواست مي‌کنم تا دانشگاه ما بتواند در مسيري استوار، پايدار و بلندمدت حرکت کند.
وي با تاکيد بر اهميت آموزش عالي و دانشگاه‌ها براي توسعه کشور، تصريح کرد: محمود نيلي احمد‌آبادي جزو دانشمندان کم‌ ادعاي كشورماست که مقالات علمي بسياري داشته از جمله هشتاد مقاله ISI و 90 مقاله علمي و پژوهشي و پژوهش‌هايي که زير نظرشان انجام شده و شخصي است که دانشگاه را با صنعت در کنار هم مديريت کرده است.
روحاني به تاثيرگذاري دکتر نيلي در بسياري از پژوهش‌ها گفت: ايشان در دانشگاه‌هاي معتبر درس خوانده‌اند از جمله شيراز، شريف و ژاپن و در مراکز علمي توانسته‌اند استعداد درخشان خود را به نمايش بگذارند.
رييس‌جمهور با بيان اينکه فردي که مي‌خواهد مديريت بخش وزارت علوم را بر عهده بگيرد بايد انديشمند و صاحب نظر باشد و قدرت مديريت داشته باشد، گفت: دکتر نيلي مديريت را از رده‌هاي پايين شروع کرده است و تا رده‌هاي بالا مراحل را طي کرده است.
وي با بيان اينکه دکتر نيلي فردي انقلابي و حاضر در دوره دفاع مقدس بوده است، تصريح کرد: براي ما بسيار مهم است کساني امروز بار مسئوليت را بر دوش بگيرند که انقلاب را باور داشته باشند و پايبند به اصول نظام باشند يعني ولايي باشند و ولايي بينديشند و آماده فداکاري براي ملت باشند.
روحاني افزود: افتخار من اين است که در دولت بسياري از وزرا ميدان‌هاي جنگ را تجربه کرده و من آشنايي‌ام با برخي از آنها به دوره جنگ و دفاع مقدس مربوط مي‌شود و ما مي‌بوسيم آن کفشي را که روي آن غبار جبهه، جنگ و ميدان نبرد نشسته باشد.
رييس‌جمهور اضافه کرد: امروز با کانديدايي مواجه هستيم که حدود هفت سال از زندگي و دوران جواني‌اش را در ميان نهاد انقلابي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مسئوليت بر عهده داشته است.
روحاني درخصوص انتخاب دكتر نيلي تصريح کرد: آقاي نيلي منتخب من و مطلوب من بوده و بنده وي را دعوت کردم و همه تحقيقات به من مي‌گويد که وي لياقت‌هاي لازم را دارد ولي حالا چرا بايد يک دروغي را علم کنيم و بگويند که هدف و مطلوب نهايي دولت آقاي نيلي نيست.
وي ادامه داد: از نظر من آقاي نيلي شخصي شايسته است که مي‌تواند به خوبي بار مسئوليت را به دوش بگيرد ؛ به شرح حال و زندگي آقاي نيلي نگاه کنيد و مي‌بينيد که وي شخصيت مناسبي براي اين سمت است ؛ چرا نسبت به گذشته افراد اتهام بزنيم؛ والله، بالله، تالله بايد روزي در نزد خداوند پاسخگو باشيم.
رئيس‌جمهور گفت: آقاي رسانه محترمي که آزاد مي‌داني هر چيزي را بنويسي؛ کسي که کاري را انجام نداده چرا به آن اتهام مي‌زنيد؟ همان حساسيت‌هايي که مجلس دارد دولت و بزرگان نيز دارند و ما در يک مسير هستيم؛ مگر دولت و مجلس از هم فاصله‌اي دارند؟
وي در پايان گفت: نيلي فردي لايق، باتجربه، شايسته، توانمند از لحاظ علمي و مديريتي و پايبند به انقلاب و فرامين و دستورات رهبري است ؛ آقاي نيلي فردي آماده براي فداکاري و معتدل و اخلاقي است که مي‌تواند اداره اين وزارتخانه مهم را بر عهده گيرد و من از نمايندگان درخواست مي‌کنم با رأي قاطع خود به آقاي احمدآبادي مردم، دانشگاه و دولت را خوشحال کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن