تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805670561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاکائو و پیشگیری از زوال عقل


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
Cocoa pods story کاکائو و پیشگیری از زوال عقل


مصرف کاکائو و شکلات قدرت حافظه و کارآیی آن را افزایش می دهد نوشیدن کاکائو و مصرف شکلات قدرت حافظه و فعالیت آن را بیشتر می کند و نیز گردش خون را در مغز افزایش می دهد.

آزمایش‌های جدید دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا نشان داده‌اند فلاونون که به طور طبیعی در زیست کنشور کاکائو یافت می‌شود، زوال حافظه مرتبط با سن را در بزرگسالان مسن سالم معکوس کرد.

با بالارفتن سن، بسیاری از اشخاص نوعی زوال را در توانایی‌های شناختی‌شان شامل یادگیری و به یادآوردن اسامی آشناهای جدید یا محل پارک خودروی‌شان تجربه می‌کنند. این زوال حافظه مرتبط با سن عادی، اوایل بزرگسالی آغاز می‌شود اما معمولا اثری قابل‌توجهی بر روی کیفیت زندگی افراد ندارد تا این که آن‌ها به دهه‌های پنجاه و شصت سالگی عمرشان می‌رسند.

زوال حافظه مرتبط با سن، متفاوت از نارسایی حافظه‌ مخربی است که در افراد مبتلا به آلزایمر رخ می‌دهد که در آن، فرآیند زوال، عصب‌ها را در بخش‌های مختلف مغز شامل مدارهای حافظه تخریب می‌کند.

مطالعات پیشین نشان داده بودند بروز تغییرات در بخش خاصی از مغز به نام dentate gyrus با زوال حافظه مرتبط با سن ارتباط دارند؛ اما تاکنون، آزمایشات بر روی انسان‌ها فقط عامل ارتباطی و نه سببی این بخش از مغز را نشان داده بودند.

به منظور بررسی این موضوع که آیا dentate gyrus منبع زوال حافظه مرتبط با سن در انسان‌هاست یا خیر، محققان بررسی کردند که آیا ترکیبی موسوم به فلاونول کاکائو می‌تواند عملکرد این ناحیه از مغز و در نتیجه حافظه را ارتقا بخشد یا خیر. فلاونول مشتق‌شده از دانه‌های کاکائو پیش‌تر ارتباطات عصبی را در dentate gyrus موش‌ها نشان داده بود، این در حالی است که اکثر شیوه‌های پردازش کاکائو بخش عمده فلاونول موجود در گیاه خام آن را حذف می‌کنند.

در این پژوهش، 37 داوطلب سالم بین سنین 50 تا 69 سال به طور تصادفی رژیم غنی از فلاونون (900 میلی گرم فلاونون در روز) یا رژیم با فلاونون پایین (10 میلی‌گرم فلاونون در روز) را به مدت سه ماه تجربه کردند. دانشمندان تصویربرداری از مغز و آزمایش‌های حافظه را پیش و پس از پژوهش بر روی هر شرکت‌کننده انجام دادند.

تصویربرداری به کاررفته حجم خون موجود در dentate gyrus را اندازه‌گیری کرد و آزمایش حافظه نیز شامل تمرین الگوی شناختی 20 دقیقه‌ای بود که برای ارزیابی نوع حافظه‌کنترل‌شده توسط dentate gyrus طراحی شده بود. دانشمندان با بررسی تصاویر مغز متوجه پیشرفت قابل‌توجه در عملکرد این بخش از مغز در افرادی شدند که نوشیدنی کاکائوی غنی از فلاونون مصرف کرده بودند. این گروه همچنین در آزمایشات حافظه عملکرد بسیار بهتری داشتند.

دانشمندان یادآوری کرده‌اند که یافته‌های این پژوهش باید در مطالعات گسترده‌تری تایید شوند. فلاونون همچنین در برگ چای و میوه‌ها و سبزیجات خاصی یافت می‌شود اما میزان کلی و همچنین اشکال و ترکیبات خاص آن بسیار متغیر است.

جزئیات این مطالعه در نشریه Nature Neuroscience منتشر شد.


6 آبان 1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن